Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z biegami
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-01-2007, 22:50   Problem z biegami

Witam! Posiadam Tipko 1.6ie 93' benzynka

Wymieniłem cięgna - podobno miało pomóc według mechanika, ale jednak nie :( Poduszki również jakiś czas temu były wymieniane.

Problem jest taki:
Biegi "górne" 1, 3, 5 wchodzą bardzo płytko, na wertepach bądź zakrętach zdaża im się wyskoczyć, jest jeszcze problem ze wstecznym (niezawsze) - nie chce wchodzić, lub wskakuje ale czasem zgrzytnie...

To nie koniec problemu... czasem wszystko się przesówa i nie mogę wrzucić żadnego biegu - najczęściej jest tak, że na pracującym silniku nic nie wchodzi, a jak wyłączę, to jak ręką odjął - biegi wskakują, mogę nawet odpalić na wrzuconej 1 i normalnie ruszyć, jednak będą problemy ze zmianą na 2...
Bywa również tak, że biegi wskakują, jednak trzeba użyć znacznej siły, a w momencie "wchodzenia" biegu czuć, tak jakby coś go blokowało.

Czy ktoś miał coś podobnego?

PS. Przeszukałem forum - siedzę nad tym od półtorej godz., ale stwierdziłem, że napisze, to może ktoś mi pomoże :D z góry wielkie dzięki.

----------------------------

Mam jeszcze problem - myślę, że to może być coś z elektryką, ale napisze już tutaj.
Mianowicie, niezawsze lecz często po uruchomieniu silnika ekonomizer zaczyna pokazywać prawie maksymalne spalanie, obroty same idą w górę (powinny być na około 900 - 1000, są 1500 czasem nawet 2000), ja sobie wtedy myślę "ocho będzie się dławił" i tak właśnie jest... Wrzucam jedynkę, ruszam - brakuje mu mocy, jak za dużo gazu wcisnę zaczyna się dławić, a zamiast przyśpieszać zwalnia - tak jakby paliwa nie dostawał. Czasem bywa również tak, że obroty idą same w górę, ja dodaje gazu, one zaczynają spadać, aż do momentu zgaśniecia silnika... Dodam, że wydaje mi się, że paliwa dostaje aż za duzo, bo za autem w momencie w/w problemów śmierdzi benzynką, ale niespaloną.
Dodatkowo na małych obrotach do 3000 - bieg II jadąc mniej więcej jednostajnie zaczyna rzucać moją furką. Nie chce wejść powyżej 3500, ja dodaje gazu, a on zwalnia tak jak wyżej pisałem.
Jak mam taki problem na trasie, to dopiero mi nerwy puszczają. Jadę 8 na Warszawę - zazwyczaj jak nie ma problemów lece 130 - 140 km/h, natomiast jak zaczyna się dławić maksymalnie dociągnę go do 100, 120 z górki.

Problem ten nie występuje zawsze, jednak często, może to być wina modułu bądź braku dobrego styku na masie czy jeszcze czegoś innego? Co o tym sądzicie?

-------------------------

Chciałem jeszcze zapytać ile mniej więcej kosztowałaby mnie instalka gazu do mojego autka i czy na LPG też by się dławił bez naprawy w/w problemu?

Pzdr
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-01-2007, 00:06   

instalka do LPG - koledzy powiedzą, ale to zależy 'jak dobrą' byś chciał, bo różne kombinacje widziałem się zdarzają do ie... ale rożnic dużych w sumie nie ma... tylko zakładanie LPG nie może być rozwiązaniem na problemy na PB!!!! autko musi chodzić dobrze na PB!!! jeśli np masz problemy z dolotem powietrza i na benzynie ma wysokie obroty a tak się dusi - na gazie masz nawet okazję na wystrzał; to taki przykład;

ale o te problemy załóż lepiej osobny post w elektryce;

co do biegów - na pewnomusisz mieć cięgna dobre; poza tym wymieniając cięgna, jest jedno które jakby 'pozycjonuje' drążek, jest tylko takim dystansowym, nieruchomym; nie może Ci się to wszystko przy wymianie cięgien przesawić bo właśnie będziesz miał jaja podobne; na pewno przy wymianie skręcone zostało OK? nie masz jakoś przesuniętej skrzyni, drążka, w stos. do właściwego zamocowania? a poduszki; na pewno masz dobre? na pewno dobrze przykręcone? może jednak jakoś silnik wisi krzywo? a może samo mocowanie drążka się jakoś przesunęło? odległości drążek-cięgna-skrzynia muszą być właściwie zachowane, nie 'pokrzywione' też gdy np silnik wisi na uszkodz. poduszcze...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-01-2007, 01:12   

no cięgna są dobre, poduszki też 100% dobre. Problem ten występuje nie zawsze - raz biegi chodzą wmiare dobrze (wmiare = 1,3,5 płytko wchodzą, ale ogólnie biegi wskakują bez przeszkód), a raz tak się przesunie, że w ogóle nie idzie zmienić biegu...
Co lepsze, czasami jak zaparkuje (biegi chodzą dobrze), zaciągnę ręczny i wrzuce wsteczny, a później chcę odjechać, to mam problemy z przestawieniem na bieg jałowy nie mówiąc już o zmianie na jakikolwiek inny, a samochód stał w miejscu przez cały czas.

Chyba wybiore się wkońcu z tym do jakiegoś mechanika w Łodzi, może wkońcu ktoś mi to porządnie zrobi, jak sobie przypomne jak kiedyś wchodziły i porównam do dnia dzisiejszego to poprostu masakra... kiedyś "jak w masełko", aż się biegi chciało zmieniać, a teraz jak podjeżdżam do skrzyżowania z pierszeństwem to aż mi się odechciewa jak pomyślę, że znowu trzeba będzie 1 wrzucić :/ :P

** Dodano: 02-01-2007, 15:21 **
byłem u mechanika... obejżał i... usłyszałem chyba najgorsze co mogłem usłyszeć... skrzynka do wymiany, powiedział, że bardziej opłaca się kupić używke w całości i przełożyć bo naprawa obecnej wyniesie koło 1 000zł :/ Wie ktoś może gdzie w łodzi dostane tanio skrzynkę? jakiś szrot, bądź sklep z używkami?
     Moneta
 
 skype
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-01-2007, 23:09   

kris_ldz napisał/a:

skrzynka do wymiany


Do wymiany to raczej ten mechanik. Ja u siebie miałem podobny problem. Wymieniłem cięgna , poduszki i ni jak biegi nie wchodziły, tzn wchodziły ale ciężko było znaleźć luz a 1, 3 i 5 wskakiwały niemal same. Poluzowałem więc poduszki, właczyłem 5 bieg (oczywiście na zgaszonym silniku) i dokręciłem poduszki. Od tej pory jest o niebo lepiej, choć nie jest tak jakbyło wcześniej. Moim zdaniem problem leży w cięgnie ustalającym położenie, o którym pisał Unknown. Ja kupiłem ten element nieoryginalny ze względu na cenę - już nie pamiętam ale coś ok. 40 zł (nowy oryginał 120zł) i wydaje mi się że jest on ciut za długi i stąd te problemy.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load