|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Samodzielna wymiana sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 20:03 Samodzielna wymiana sprzęgła
|
|
|
Witam!! Mam pytanie.. czy wymieniał już ktoś samemu sprzęgło w T/T 1.4?? Czy jest to do wykonania na własną rękę i czy potrzeba jakieś specjalistyczne narzędzia w przypadku wymiany ??? ...i teraz pytanie czy przy wymianie trzeba wyciągać skrzynie i silnik...hmm ?? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 20:06
|
|
|
bardzo ciekawy temat. tezż nosze się z zamiarm wymiany. prosimy o szczegółowe instrukcje |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 20:10
|
|
|
bez kanału sie nie obejdzie,klucze raczej podstawowe,odkręcasz skrzynie od silnika,odkręcasz poduszki od skrzyni,cięgiełka,odsuwasz od silnikai wywalasz skrzynie na garaż wchodzisz do kanału i masz tarcze i docisk na silniku,odkręcasz,wymieniasz,wymieniasz łożysko oporowe na skrzyni,składasz i wyjeżdżasz,mi w 2.0 16v wyjęcie skrzyni zajeło 1,5 godzinki,w 1,4 pewnie zrobiłbym to w 45 minut to tyle... aha sprawa jakże banalna a i trzy stówki zostaja Ci w keiszeni |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 20:25
|
|
|
ego napisał/a: | bez kanału sie nie obejdzie,klucze raczej podstawowe,odkręcasz skrzynie od silnika,odkręcasz poduszki od skrzyni,cięgiełka,odsuwasz od silnikai wywalasz skrzynie na garaż wchodzisz do kanału i masz tarcze i docisk na silniku,odkręcasz,wymieniasz,wymieniasz łożysko oporowe na skrzyni,składasz i wyjeżdżasz,mi w 2.0 16v wyjęcie skrzyni zajeło 1,5 godzinki,w 1,4 pewnie zrobiłbym to w 45 minut to tyle... aha sprawa jakże banalna a i trzy stówki zostaja Ci w keiszeni |
Wszystko pieknie i ladnie....ale czy faktycznie takie proste.....
Jedna osoba da rade.....? taka skrznia chyba troche wazy.....
Ciekawe czy gdzies w necie jest jakis opis z fotami... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 21:31
|
|
|
Teoretycznie to jest bardzo łatwe - tylko teoretycznie, jeżeli wcześniej nie robiłeś za wiele przy półośkach, silniku czy samej skrzyni to może to zająć dłuższą chwilę. Wpierw trzeba powypinać półośki, następnie poodkręcać wodziki od tzw. sierżanta, następnie, wykręcić rozrusznik a następnie trzeba - bezwzględnie podeprzeć silnik (wykręcamy mu razem ze skrzynią 2 podpory!!!). Od biedy można zrobić to bez kanału (dużooooooo cudowania). Sama skrzynia pewno zależnie od pojemności silnika swoje kilogramy ma - u mnie w 1,8 dałem radę sam ja wytargać jedna ręką (trzeba mieć krzepę). Jeżeli nie masz miejsca, w którym samochód może trochę postać (garaż, wiata) to odradzam takie wymiany na własną rękę. Natomiast jeżeli masz warunki i trochę czasu a nie śmierdzisz groszem w tym momencie (na gażę dla mechanika) to do dzieła !!!! |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 21:40
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Teoretycznie to jest bardzo łatwe - tylko teoretycznie, jeżeli wcześniej nie robiłeś za wiele przy półośkach, silniku czy samej skrzyni to może to zająć dłuższą chwilę. Wpierw trzeba powypinać półośki, następnie poodkręcać wodziki od tzw. sierżanta, następnie, wykręcić rozrusznik a następnie trzeba - bezwzględnie podeprzeć silnik (wykręcamy mu razem ze skrzynią 2 podpory!!!). Od biedy można zrobić to bez kanału (dużooooooo cudowania). Sama skrzynia pewno zależnie od pojemności silnika swoje kilogramy ma - u mnie w 1,8 dałem radę sam ja wytargać jedna ręką (trzeba mieć krzepę). Jeżeli nie masz miejsca, w którym samochód może trochę postać (garaż, wiata) to odradzam takie wymiany na własną rękę. Natomiast jeżeli masz warunki i trochę czasu a nie śmierdzisz groszem w tym momencie (na gażę dla mechanika) to do dzieła !!!! |
Dzieki za odp.
Garaz jest - kanal tez...itd. itp...
Aktualnie autko jezdzi i w sumie jest oki ....trzeba powoli puszczac sprzeglo bo inaczej czasami szarpie....ale poprostu sprzeglo nie lapie odrazu ......sam nie wiem czy wymieniac...??
Moze sprobowac podciagnac troche linke sprzegla....hmm ??
Jak myslicie......hmm |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 21:55
|
|
|
ego napisał/a: | bez kanału sie nie obejdzie,klucze raczej podstawowe,odkręcasz skrzynie od silnika,odkręcasz poduszki od skrzyni,cięgiełka,odsuwasz od silnikai wywalasz skrzynie na garaż wchodzisz do kanału i masz tarcze i docisk na silniku,odkręcasz,wymieniasz,wymieniasz łożysko oporowe na skrzyni,składasz i wyjeżdżasz,mi w 2.0 16v wyjęcie skrzyni zajeło 1,5 godzinki,w 1,4 pewnie zrobiłbym to w 45 minut to tyle... aha sprawa jakże banalna a i trzy stówki zostaja Ci w keiszeni |
hehehe Ego ;] w 1.4 tak ladnie nie wylazi ja u nas w sedici ;] raz ze poloski sa inaczej mocowane, pracuja wprost w gniazdach w skrzyni i zeby je zdemontowac trzeba zdjac gumy oslonowe a wtedy olej ze skrzyni wieje ;] kolejna sprawa ze sama skrzynia bez ruszania silnika nie wylazi, mimo ze sie wszytko odepnie to nie da sie jej na tyle cofnac aby wałek napedowy skrzyni wyszedl z tarczy bo tyl skrzyni zapiera o sanki przedniego zawieszenia i kicha. Przy wymianie sprzegła u ojca nie ruszalem skrzyni a odpielismy silnik i sie udalo, ale samemu tego nie zrobisz, trzeba kogos do pomocy. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 23:55
|
|
|
No właśnie to jest ból. U mnie w 1.6 też jak chcesz wyjąć półoski to trzeba odpiąć manszetę i olej leci. Więć na początek warto spuścić olej ze skrzyni. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 22:28
|
|
|
Znalazłem taki opis wymiany sprzegła : http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,257.html |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|