Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece
Autor Wiadomość
robbert 



Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 23
Skąd: Koluszki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-01-2006, 10:08   Świece

Comoże być powodem częstego zalewania się świec :?:
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2006, 10:40   

może zapłon,zaraz reszta bractwa sie wypowie na ten temat :)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-01-2006, 12:15   

Świece, przewody, cewka, CPW, kąt wyprzedzenia, gaźnik, wtryskiwacze...dziesiątki rzeczy.

Napisz jaki masz silnik.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-01-2006, 14:43   

Witam !



Bardzo wiele rzeczy, np. silnik 'rzucajacy' olejem jak i kiepska iskra ( wina instalacji elektrycznej) itd..
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-02-2006, 23:03   

robbert

Warunki elektryczne pracy świec i ustawienie szczeliny na 0,7 - 0,8 - 0,9 mm w zależności od mocy cewki i wskazań producenta.

Ja mam NGK serii "19" i szczelnę ustawiłem na 07 - 0,75 mm.

Zanim wymienisz świece mam dla Ciebie zadanie polegające na pomiarze oporności świec przy pomocy omomierza z zakresem pomiarowym 100 kΩ. Pomiar należy wykonać na świecach wkręconych w silniku. Zdejmujesz przewód z świecy i z omomierza jeden przewód na świecę a drugi na masę silnika.

Napisz jakie masz wyniki!

W moim samochodzie gdy nie chciał uruchomić się silnik i pracował jakby na jeden cylinder pomiary były następujące:
1 cylinder: nieskończoność!
2 cylinder: 50 kΩ.
3 cylinder: 30 kΩ.
4 cylinder: 50 kΩ.

Świece oczyściłem i silnik po dwóch tygodniach poszukiwań ożył.

Jest jeszcze jeden element elektryczny wbudowany w świecę. Jest to opornik, który w świecy NGK ma wartość 5kΩ. Wbudowany jest w tę elektrodę , która jest zamknięta "porcelaną". Zakładając nową świecę zmierz oporność tej elektrody przykładając przewody omomierza do główki i stopki tej elektrody.

Sprawdź także oporność między elektrodami powinna być większa niż 1 MΩ (nieskończonkość dla zakresu 100kΩ omomierza).

To jest test dla Twego samochodu , jeżeli świece są dobre pod względem elektrycznym j.w. to możesz rozpocząć poszukiwania w pozostałej instalacji!

Czekam na rzetelne pomiary!

Chciałbym abyś pomierzył również Twoje przewody wysokiego napięcia i dodał oporności świecy , przewodu do kopułki, palca w kopułce i przewodu od kopułki do cewki.
Jeżeli przekroczysz 10kΩ to postaraj się to zmniejszyć.
Ja mam przewody Fiat/Lancia po 1kΩ a na palcu w kopułce przyjmuje się 1kΩ, więc mieszczę się w granicach 8kΩ.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load