|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Świece |
Autor |
Wiadomość |
robbert
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 23 Skąd: Koluszki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-01-2006, 10:08 Świece
|
|
|
Comoże być powodem częstego zalewania się świec |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 10:40
|
|
|
może zapłon,zaraz reszta bractwa sie wypowie na ten temat |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 12:15
|
|
|
Świece, przewody, cewka, CPW, kąt wyprzedzenia, gaźnik, wtryskiwacze...dziesiątki rzeczy.
Napisz jaki masz silnik. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 14:43
|
|
|
Witam !
Bardzo wiele rzeczy, np. silnik 'rzucajacy' olejem jak i kiepska iskra ( wina instalacji elektrycznej) itd.. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 23:03
|
|
|
robbert
Warunki elektryczne pracy świec i ustawienie szczeliny na 0,7 - 0,8 - 0,9 mm w zależności od mocy cewki i wskazań producenta.
Ja mam NGK serii "19" i szczelnę ustawiłem na 07 - 0,75 mm.
Zanim wymienisz świece mam dla Ciebie zadanie polegające na pomiarze oporności świec przy pomocy omomierza z zakresem pomiarowym 100 kΩ. Pomiar należy wykonać na świecach wkręconych w silniku. Zdejmujesz przewód z świecy i z omomierza jeden przewód na świecę a drugi na masę silnika.
Napisz jakie masz wyniki!
W moim samochodzie gdy nie chciał uruchomić się silnik i pracował jakby na jeden cylinder pomiary były następujące:
1 cylinder: nieskończoność!
2 cylinder: 50 kΩ.
3 cylinder: 30 kΩ.
4 cylinder: 50 kΩ.
Świece oczyściłem i silnik po dwóch tygodniach poszukiwań ożył.
Jest jeszcze jeden element elektryczny wbudowany w świecę. Jest to opornik, który w świecy NGK ma wartość 5kΩ. Wbudowany jest w tę elektrodę , która jest zamknięta "porcelaną". Zakładając nową świecę zmierz oporność tej elektrody przykładając przewody omomierza do główki i stopki tej elektrody.
Sprawdź także oporność między elektrodami powinna być większa niż 1 MΩ (nieskończonkość dla zakresu 100kΩ omomierza).
To jest test dla Twego samochodu , jeżeli świece są dobre pod względem elektrycznym j.w. to możesz rozpocząć poszukiwania w pozostałej instalacji!
Czekam na rzetelne pomiary!
Chciałbym abyś pomierzył również Twoje przewody wysokiego napięcia i dodał oporności świecy , przewodu do kopułki, palca w kopułce i przewodu od kopułki do cewki.
Jeżeli przekroczysz 10kΩ to postaraj się to zmniejszyć.
Ja mam przewody Fiat/Lancia po 1kΩ a na palcu w kopułce przyjmuje się 1kΩ, więc mieszczę się w granicach 8kΩ. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|