|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak założyć klimatyzację do tipo tempra 1,4/1,6 manualną cz1 |
Autor |
Wiadomość |
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-06-2008, 22:35 Jak założyć klimatyzację do tipo tempra 1,4/1,6 manualną cz1
|
|
|
Temat poprawiony i poszerzony
Dzięki młodemu z forum za części do klimy
Części potrzebne do klimatyzacji
1. Koło pasowe
Ja musiałem zespawać dwa bo nie mogłem nigdzie takiego dostać
2. Osuszacz
3. Skraplacz
4. Łapa silnika
5. Alternator 90 Amperowy
6. Parownik
7. Obudowa na parownik z klapką do zamykania dopływu świeżego powietrza
To co na zdjęciu pasuje do naszych istniejących już obudów. Nie trzeba kupować całej obudowy.
8. Wentylator dwubiegowy
9. Przewody
10.Ramka filtra kabinowego
11 Filtr kabinowy
12. Spreżarka
13. Pasek klinowy
Rozmiar 13x1050
TERAZ BIERZEMY SIĘ ZA WYMIANĘ CZĘŚCI
Ja wymieniałem od wymiany nagrzewnicy obidowy. Demontaż jest trudniejszy od zamonyowania.
1. Spuszczamy płyn z chłodnicy
2. Pod maską odpinamy przewodody od nagrzewnicy.
Teraz w środku
1. Odkręcamy schowek
2. Odkręcamy boczki które osłaniają obudowę nagrzewnicy włącznie z lewej strony z osłoną nagrzewnicy
3. Odkręcamy obudowę z pokrętłami wyjmujemy wszystko na prawo
Teraz kilka zdjęć jak to wygląda w środku i które śruby trzeba odkręcić (jest ich chyba 5 nie pamiętam nie mam ich wszystkich na zdjęciu)żeby wyjąć całą obudowę. Dodam kilka zdjęć więcej żeby każdy zobaczył jak jest pod tymi plastikami
Teraz żeby całą obudowę wyjąc trzeba sie trochę namęczyć. Wyjmujemy na prawą stronę.
Kilka zdjęć z wyjętą obudową nagrzewnicy
Żeby łatwiej potem wsadzić tą obudowę wyciołem trochę tego styropianu i było dużo łatwiej w niczym to nie przeszkadza
Teraz wycinamy dziurki na parownik od klimy i rureczkę odprowadzającą wodę. Pod maską jej nie widać bo jest pod wykładziną.
To by było na tyle z wyjmowaniem obudowy. Zakładanie jest łatwiejsze i szybciej idzie.
TERAZ SKRAPLACZ
Były dwa rodzaje chłodnic. Z ze zbiornikiem wyrównawczym na górze chłodnicy wody i obok. Ta druga chłodniczka ma gotowe zaczepy na skraplacz od klimy. Starczyło tylko przykręcić i jest OK. Przy pierwszej jest trochę roboty. Musiałem trochę przerabiać. Zaznaczam strzałkami przeróbki. Osobiście nie chciało mi się kupować nowej chłodnicy i innego zbiorniczka wyrównawczego. Więc przerabiałem starą.
Uchwyty skraplacza
Zaczepy widoczne z przodu samochodu po ściągnięciu grila
Z montażem skraplacza więcej problemów nie było.
Teraz montaż wentylatora też problem do tej chłodnicy ze zbiorniczkiem na górze. Śruby pasują tylko dwie. Trzeci uchwyt trzeba odciąć bo przeszkadza wąż którym spuszcza się wodę z chłodnicy. Oraz trzeba trochę naciąć obudowę wentylatora na zbiorniczek wyrównawczy.
Zamontowany wentylator
Montaż filtru kabinowego kilka zdjęć. Jak będziecie dokręcać tą ramkę uważajcie na śruby są kruche. Jedną przekręciłem. Więc tak ściągamy wycieracki, plastik i ukazuje się
No to mamy filtr założony
Teraz łapa silnika uwaga na śruby
Łapa z klimą inne śruby
Łapa bez klimy inne śruby
Zamontowana łapa silnika
Montujemy osuszacz
Teraz zakładamy sprężarkę i przewody
No to by było chyba wszystko. Teraz uwagi
Alternator ma koło pasowe bardziej wystające ale to nie przeszkadza, nie trzeba przekładać od starego alternatora. Jest tam tulejka co się przesuwa i jest wszystko dobrze. Trzeba zmienić końcówkę kabla co idzie do alternatora. U starego jest mniejsza tutaj jest dużo większa. Grubość kabla jest taka sama.
Trzeba wymienić uchwyt do napinania paska alternatora. Stary nie pasuje.
Wymiana alternator nie jest trudna. Trzeba odkręcić pompę od wspomagania razem z uchwytami. I nie ma problemu z wyjęciem.
Wymieniłem zawór rozprężny bo stary był zapchany
Jeżeli ktoś nie kojarzy gdzie się znajduje
Odnośnie silniczka zamykania klapy świeżego powietrza. On ma w sobie wbudowany czujnik przeciążeniowy. A go często ukręca bo ten czujnik wyłacza się dopiero po około 5-6 sekundach od zamknięcia klapki
A zapomniałem o grillu z przodu. U mnie był cały zabudowany a trzeba wymienić ewentualnie stary przerobić żeby miał otwory na dopływ powietrza.
Co do elektryki nie będę podłaczał według schematu. Podłącze czujnik niskiego ciśnienia żeby wrazie braku czynnika w układzie wyłączył sprężarkę co by się nie zatarła, czujnik wysokiego ciśnienia do właczania drugiego biegu dmuchawy, i jakiś włącznik klimatyzacji do środka, oryginalnego nie mam. No wiadomo bezpieczniki i przekaźniki.
No to by było na tyle. Nie jest to takie trudne jeżeli ma się wszystkie części. Ja ich nie miałem, nie kupiłem kompletnej klimatyzacji i było mi trudno potem dokupić brakujących części.
Ja teraz czekam na sprawdzenie szczelności i nabicie klikmatyzacji. Nie wiem kiedy to zrobię bo troszkę nie mam czasu. Mam nadzieję że wszystko będzie ok.
Je już jestem coraz bliżej jazdy w przyjemnym chłodzie.
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to piszcie. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 19:15
|
|
|
Ładny, porządnie napisany poradnik.
Czemu nie chcesz podłączyć wg schematów oryginalnych? Będziesz miał pewność, że będzie działać jak w oryginale.
Ale mam jedną uwagę.
Adam1971 napisał/a: | On ma w sobie wbudowany czujnik przeciążeniowy |
Widziałem ten silniczek od środka - na forum chyba ZielonyTBG dał zdjęcie. Nie widziałem tam czujnika przeciążeniowego. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:22
|
|
|
Podłączałem go w piwnicy z akumulatora dla sprawdzenia czy wszysko jest ok razem z amperomierzem i wyłaczał się sam tak jak napisałem po 5-7 sekundach. No to jakie może być tam ustrojstwo do wyłaczania.
Doszedłem też do wniosku że każde włączenie kluczyka w stacyjcie aktywuje ten silniczek nawet jak jest klapa otwarta czy zamknieta tzn jeżeli jest klapka zamknieta wyłaczymy kluczyk w stacyjce a potem włączymy to on od nowa próbuje zamykć klapkę i wyłącza się po 5-7 sekundach. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-06-2008, 22:09
|
|
|
Panowie to jest klima manualna i dlatego wepchano czujnik przeciążeniowy do silniczka.U mnie nie ma tego układu,ponieważ steruje tym centralka od klimatyzacji i to w nią jest wbudowany ten układ. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 09:57
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | to jest klima manualna |
Co racja to racja. Ktoś na forum też zamieścił zdjęcia tego silnika rozebranego i pisał o takim układzie, ale jak pamiętam, on miał Tipo - manualna klima. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-06-2008, 22:16
|
|
|
Dodałem zdjęcie paska klinowego jaki powinien być bo zapomniałem
** Dodano: 10-06-2008, 17:37 **
No panowie już mam nabitą klimę i juz chłodzi jest super.
Ale są jaja bo ssanie muszę włączać na 1300 obr i po włączenu klimy spadają na właściwe 800-900. Więc bedzie jazda cały czas na ssaniu. Ciekawe ile będzie gazu zjadał więcej? Chyba w tym tygodniu zmienię alternator na 90 |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-06-2008, 10:55
|
|
|
Ciekawi mnie gdzie można kupić zawór rozprężny? |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2008, 01:04
|
|
|
To już widziałem, myślałem że to do Volvo... Ale faktycznie podobny... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-06-2008, 19:22
|
|
|
Gościu ma różne zawory rozprężne |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|