|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Sciaga na prawo |
Autor |
Wiadomość |
Pele
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2005, 13:47 Sciaga na prawo
|
|
|
Witam
Jakis czas temu zauwazylem, ze jak puszcze kierownice to od razu przekreca sie ona jakies 15-20 stopni w prawo i auto zmienia kierunek jazdy.
Potem przyszla pora na wymiane silent-blokow i to sciaganie troche sie zmniejszylo ale jednak jest. Ciesnienie w kole jest odpowiednie. Co moze byc nie tak? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 FL `93 |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2005, 13:52
|
|
|
Może zaliczyłeś dziurę i wahacz się lekko skrzywił a może masz luzy w układzie kierowniczym |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 13:54
|
|
|
Jeżeli ciśnienie w oponach jest ok i same koła są proste to pojechałbym na ustawienie zbieżności. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2005, 15:53
|
|
|
Moze i uklad kierowniczy bo jak mechanik wymienial tuleje to nic nie mowil.
Zbierznosc byla zrobiona po wymianie tulej. |
_________________ Fiat Tipo 1.4 FL `93 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-05-2005, 15:54
|
|
|
U mnie to byla wygieta i zle wywazona felga. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 21:52 Łożysko piasty koła prawego.
|
|
|
Kolego Pele
Sprawdź luz na łożysku piasty koła prawego. Jeżeli luz wzdłużny jest za duży to "ściąga" na prawo. Trzeba dokręcić nakrętkę tym samym momentem jaki był zastosowany przy wymianie łożyska. Luz na łożysku sprawdzą Tobie na stacji diagnostycznej na której "robisz" corocznie przegląd techniczny. Ze względu na zastosowane łożysko promieniowe dwurzędowe trzeba poruszać kołami stojącymi na ziemi. Taki luz wyczujesz lecz nie stwierdzisz czy jest odpowiedni lub za duży. Na stacji mają odpowiednie urządzenie do poruszania jednej osi i sprawdzą jakie masz luzy na obu kołach lewym i prawym.
Jeżeli geometrię masz dobrą to przy tym przypadku przy małej prędkości na płaskim terenie samochód powinien trzymać "prosto".
Geometrię ustawia się na unieruchomionym samochodzie. Podczas jazdy wszelkie luzy ujawniają się i uczestniczą w zmianie "geometrii".
Po zmiejszeniu luzu na łożysku "geometria" nie zmieni się. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 23:37
|
|
|
miałem i takie cuda, przedmówcy oczywiście też słusznie piszą,
a ja od siebie - nawet po ustawieniu zbieżności spotkałem się w temperówkach, że zbieżność trzeba było poprawiać... co ciekawe w większoći na prawo ściągało :-D
czasem zbieżność 'jak się ułożyło' trza było poprawić po tygodniu........
ciśnienie w kołach, ich zdarcie - też ma jakiś wpływ......
krzywizna drogi z wyjechanym poboczem lub jego namiastką - to kady wie, mamy dużo pochylonych dróg :-D
a jeszcze co warto sprawdzić - gałki kierownicze - może po dziurze coś przeskoczyło lub są już ten tego.... wtedy może ściągać, ale po czasie może być gorzej i np jadąc szybciej - nie poczujesznawwt luzu specjalnie na kierownicy a autko będzie na boki samo troszkę ściągało to tu to tam, wtedy będzie problem.....
trzea pooglądać z dołu, nie ma rady...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-05-2005, 08:21
|
|
|
Cześć,
Ja miałem to samo, może nie tak bardzo. Próbowalem wszystkiego (wahacz i amortyzator, sprawdzenie i wyważenie felg, regulacja zbieżności). Przyczyna była jednak bardzo prosta - opony ! Nie miały widocznych uszkodzeń albo zniekształceń a jednak ! Na domiar złego dojście do rozwiązania utrudnił fakt, że uszkodozne były dwie opony !!! Obie po prawej stronie (ściągał na prawo) więc zamiana tyłu z przodem niewiele zmieniała. Dopiero jak kupiłem dwie nowe (ten sam model) - dałem je na przód a "dobre" (dotąd lewe) na tył to problemy się skończyły.
Być może pierwzy właściciel zaliczył prawą stoną jakąś głębszą dziurę, która uszkodziła obie prawe opony.
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2005, 16:12
|
|
|
a mi po czasie powód sam się znalazł........
łożysko (ale to jeszcze do ustalenia które), raczej nie w kole a przy półosi, przy skrzyni lub na przegubie kulowym.........
chodziło miesiąc cichutko, potem co jakiś czas (raz na parę dni) bywało prawie niesłyszalne cykanie......
aż w końcu się odezwało że to już prawie koniec; przy prawej stronie (prawa półoś bądź koło).
Miało pewien opór, przez który choć trudno w to uwierzyć autko minimalnie na prawo ściągało.
Jak łożysko już całkeim zaczęło umierać opór wzrósł na tyle, że na LPG jest to minimalnie wyczuwane przy ruszaniu (prawie niewyczuwalne ale jednak ociupinkę słabiej się autko toczy), a przez to lepiej ściąga.......
muszę dokładniej dojść, ale jednak chyba nie w kole a przy półosi/skrzyni prawa strona ma mniejszą chęć do kręcenia się...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-05-2005, 21:41
|
|
|
Cześć,
Masz na pewno jedno łożysko na stronę - to "główne" w zwrotnicy oraz opcjonalnie drugie - zależy od typu skrzyni.
Jeśli przy skrzyni jest przegub z takim trójkątem (nie wiem jak się nazywa fachowo ten typ przegubu - trójdzielny ?) wchodzącym prosto w skrzynię to nie ma łożyska tocznego przy skrzyni (jest tylko to na którym wspiera się mechanizm różnicowy ale to nie wygląda jak łożysko i jest w środku skrzyni).
Jeśli przy skrzyni jest przegub równobieżny (taki jak przy zwrotnicy) a nie ten "trójramienny" to ze skrzyni wychodzi krótka oś zakończona kołnierzem do którego mocowany jest wewnętrzny przegub równobieżny. Ta krótka oś wspiera się na łożysku kulkowym. Koledze ostatnio to łożysko padło ale nic mu nie ściągało.
Nie wiem czy jasno to opisałem :-( Pierwszy przyadek jest chyba częściej stosowany - wtedy półoś wchodzi w gumę dochodzącą do samej skrzyni. Guma (manszeta) jest nieruchoma i wypełniona olejem ze skrzyni a oś wychodzi z gumy przez słynny często cieknący uszczelniacz (w zasadzie to też jest rodzaj łożyska ale ono się chyba nie zaciera - gdyby siętak stało to manszetę by rozerwało i olej by sięwylał ze skrzyni).
W drugim przpyadku manszeta przy skrzyni kręci się razem z półosią i jest wypełniona smarem - jak przy zewnętrznym przegubie. Uszczelniacz jest pomiędzy tą krótką osią wychodzącą ze skrzyni a obudową skrzyni (nie wiem czy to drugie łożysko nie pełni przy okazji właśnie roli uszczelniacza).
Ot tak się rozpisałem ;-)
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|