Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjący drugi bieg.
Autor Wiadomość
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2014, 17:53   Wyjący drugi bieg.

Witam.
Od kiedy mam Tipo dwójka zawsze lekko wyła, coś podobnego jak dźwięk Fiata 126p. :lol:
W pewnym czasie wycie się zrobiło głośniejsze i to dosyć. Ale po kolei:
Jakieś dwa lub trzy miesiące temu po przekładce silnika na jeździe testowej zaczęła wyć 2, a później 3. Rozpędziłem się, zawróciłem, wróciłem i wycie zniknęło.
Był spokój do dzisiaj. Teraz wyje sama 2 i nawet po kilku rundkach po mieście nie przestała.
Zauważyłem też, że są jakby jakieś luzy i poszarpuje po odjęciu gazu. Może to przez poduszki ale właśnie od takich szarpnięć na teście wycie się pojawiło.
Brak oleju odpada. Łożysko oporowe klekocze ale nie powinno być przez nie takich efektów.
Czy da się to jakoś naprawić? Wlanie dodatku do skrzyń coś pomoże, czy szukać nowej skrzyni?
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-12-2014, 18:21   

Pewnie sypnęły się igiełki na choince (2 bieg ) , naprawić się da , ale koszt duuuuuuży lepiej chyba kupić drugą skrzynię i wrzucić , a tą powoli regenerować . dodatek wyciszy , ale nie naprawi i może Ci się rozsypać skrzynia w najmniej spodziewanym momencie . A skąd wiesz czy olej jest - a przede wszystkim był cały czas ? no i pytanie ile kkm ma skrzynia i czy był olej zmieniany
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2014, 18:44   

Olej jest bo sprawdzałem. Jeśli przebieg jest autentyczny to skrzynia ma 280 000km z groszami. Od zakupu olej tylko dolewałem kilka razy.
Jak skrzynia się sypnie to w jaki sposób? Całkiem, że nie będzie się dało jechać?
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2014, 19:05   

Mi sie kiedys rozsypala w bylym 2.0 8v bez zadnych zapowiedzi.Pekl jeden tryb na kilka czesci i to wkrecilo sie miedzy walki.kola zebate w czesciach zberalem z jezdni.Od spodu w skrzyni duza dziura ze mozna bylo piesc wlozyc.Na szczescie stalo sie to blisko domu i w dodatku kola dalej sie obracaly wiec dalo rade scholowac :) Polecam druga skrzynie tym bardziej ze drogie nie sa.Sztuka tylko trafic lepsza niz sie mialo.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2014, 19:10   

Więc doradźcie, czy dołożyć kolejne 400-500zł (skrzynia + robota (to już będzie 900-1000zł + 1000zł za zakup samochodu)), czy go sprzedać i kupić jakiś nowszy podobnych gabarytów tylko jaki? :lol:
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2014, 19:52   

ja u siebie zabiłem już z 6 skrzyń ale taki urok co z większym przebiegiem dorwałem to krócej polatałem a ja daje w pedał a silnik nie seria to zwłaszcza dwójka i różnicowy dostawał po dupie i pod koniec zerwany ślimak od prędkości a potem wycie i dziury
  
 
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2014, 20:24   

Co do skrzyni to pasuje od 1.6? Podobno ma inne przełożenia (dłuższe) co by mi się przydało.
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-12-2014, 20:35   

mario50o, od 1.6 pasuje 8) nie pamiętam już czy różnica w przełożeniach byłą na wszystkich biegach czy tylko na 5. U mnie w temprze 1.6 na 5 biegu przy 3tys RPM jest 100km/h widziałem 1.4, które na 5 przy 3 tys RPM jechało deczko wolniej o ile się nie mylę.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-12-2014, 21:34   

przełożenia różnią się na 3-4-5 biegu , inne jest przełożenie przekladni głównej 1,4 a 1,6 , a co za tym idzie na wszystkich biegach jest inne przełożenie całkowitemario50o, potrzebujesz skrzyni do 1,4 i.e lub 1,4 - 1,6 gaźnik . nie kupuj z 1,6 ie !
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2014, 22:41   

Dzięki pit14, zapamiętam!
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2014, 22:34   

a ja na 5 mam 120km/h przy 3 tyś
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2014, 23:14   

Skrzynie rzeczywiscie sie roznia.W 1.6 i.e na 5 mam 100km/h przy 3 tys.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2014, 20:54   

Wycie wróciło do "normy" parę dni po napisaniu tematu. :) Dziś wymieniłem olej na Hipol 15f i dodałem tubę "leczniczego oleju do skrzyń biegów" od STP. Skrzynia się wyciszyła, a nawet rzekome :doubt: łożysko oporowe jest prawie niesłyszalne. :lol:
Jak się sprawdzało czy hałasuje oporowe czy skrzynia? :roll:
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-12-2014, 22:16   

łożysko oporowe a skrzynia to dwie różne sprawy , łożysko działa ze sprzęgłem a skrzynia to co innego jeśli zalałeś hipolem + doktor i skrzynia ucichła to ze 20kkm przejeździsz , a jeśli slyszałeś łożysko oporowe , a po zalaniu nie słyszysz to uszczelniacz wałka głównego skrzyni puszcza olej na tzwn. "kiełbaśnicę" czyli tuleję prowadzącą
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2014, 22:52   

Wiem gdzie jest oporowe. ;D Chodzi mi o to, że to podobno ono hałasowało. Teraz ucichło i wygląda na to, że to coś w skrzyni. Oczywiście może być tak jak piszesz.
Jest sposób ze wciskaniem pedału sprzęgła na sprawdzenie co hałasuje. Nie pamiętam tylko co oznaczała cisza w którym momencie.
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load