Wyjący drugi bieg. |
Autor |
Wiadomość |
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2014, 17:53 Wyjący drugi bieg.
|
|
|
Witam.
Od kiedy mam Tipo dwójka zawsze lekko wyła, coś podobnego jak dźwięk Fiata 126p.
W pewnym czasie wycie się zrobiło głośniejsze i to dosyć. Ale po kolei:
Jakieś dwa lub trzy miesiące temu po przekładce silnika na jeździe testowej zaczęła wyć 2, a później 3. Rozpędziłem się, zawróciłem, wróciłem i wycie zniknęło.
Był spokój do dzisiaj. Teraz wyje sama 2 i nawet po kilku rundkach po mieście nie przestała.
Zauważyłem też, że są jakby jakieś luzy i poszarpuje po odjęciu gazu. Może to przez poduszki ale właśnie od takich szarpnięć na teście wycie się pojawiło.
Brak oleju odpada. Łożysko oporowe klekocze ale nie powinno być przez nie takich efektów.
Czy da się to jakoś naprawić? Wlanie dodatku do skrzyń coś pomoże, czy szukać nowej skrzyni? |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-12-2014, 18:21
|
|
|
Pewnie sypnęły się igiełki na choince (2 bieg ) , naprawić się da , ale koszt duuuuuuży lepiej chyba kupić drugą skrzynię i wrzucić , a tą powoli regenerować . dodatek wyciszy , ale nie naprawi i może Ci się rozsypać skrzynia w najmniej spodziewanym momencie . A skąd wiesz czy olej jest - a przede wszystkim był cały czas ? no i pytanie ile kkm ma skrzynia i czy był olej zmieniany |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2014, 18:44
|
|
|
Olej jest bo sprawdzałem. Jeśli przebieg jest autentyczny to skrzynia ma 280 000km z groszami. Od zakupu olej tylko dolewałem kilka razy.
Jak skrzynia się sypnie to w jaki sposób? Całkiem, że nie będzie się dało jechać? |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2014, 19:05
|
|
|
Mi sie kiedys rozsypala w bylym 2.0 8v bez zadnych zapowiedzi.Pekl jeden tryb na kilka czesci i to wkrecilo sie miedzy walki.kola zebate w czesciach zberalem z jezdni.Od spodu w skrzyni duza dziura ze mozna bylo piesc wlozyc.Na szczescie stalo sie to blisko domu i w dodatku kola dalej sie obracaly wiec dalo rade scholowac Polecam druga skrzynie tym bardziej ze drogie nie sa.Sztuka tylko trafic lepsza niz sie mialo. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2014, 19:10
|
|
|
Więc doradźcie, czy dołożyć kolejne 400-500zł (skrzynia + robota (to już będzie 900-1000zł + 1000zł za zakup samochodu)), czy go sprzedać i kupić jakiś nowszy podobnych gabarytów tylko jaki? |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2014, 19:52
|
|
|
ja u siebie zabiłem już z 6 skrzyń ale taki urok co z większym przebiegiem dorwałem to krócej polatałem a ja daje w pedał a silnik nie seria to zwłaszcza dwójka i różnicowy dostawał po dupie i pod koniec zerwany ślimak od prędkości a potem wycie i dziury |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2014, 20:24
|
|
|
Co do skrzyni to pasuje od 1.6? Podobno ma inne przełożenia (dłuższe) co by mi się przydało. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2014, 20:35
|
|
|
mario50o, od 1.6 pasuje nie pamiętam już czy różnica w przełożeniach byłą na wszystkich biegach czy tylko na 5. U mnie w temprze 1.6 na 5 biegu przy 3tys RPM jest 100km/h widziałem 1.4, które na 5 przy 3 tys RPM jechało deczko wolniej o ile się nie mylę. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-12-2014, 21:34
|
|
|
przełożenia różnią się na 3-4-5 biegu , inne jest przełożenie przekladni głównej 1,4 a 1,6 , a co za tym idzie na wszystkich biegach jest inne przełożenie całkowitemario50o, potrzebujesz skrzyni do 1,4 i.e lub 1,4 - 1,6 gaźnik . nie kupuj z 1,6 ie ! |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2014, 22:41
|
|
|
Dzięki pit14, zapamiętam! |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-12-2014, 22:34
|
|
|
a ja na 5 mam 120km/h przy 3 tyś |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-12-2014, 23:14
|
|
|
Skrzynie rzeczywiscie sie roznia.W 1.6 i.e na 5 mam 100km/h przy 3 tys. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2014, 20:54
|
|
|
Wycie wróciło do "normy" parę dni po napisaniu tematu. Dziś wymieniłem olej na Hipol 15f i dodałem tubę "leczniczego oleju do skrzyń biegów" od STP. Skrzynia się wyciszyła, a nawet rzekome łożysko oporowe jest prawie niesłyszalne.
Jak się sprawdzało czy hałasuje oporowe czy skrzynia? |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-12-2014, 22:16
|
|
|
łożysko oporowe a skrzynia to dwie różne sprawy , łożysko działa ze sprzęgłem a skrzynia to co innego jeśli zalałeś hipolem + doktor i skrzynia ucichła to ze 20kkm przejeździsz , a jeśli slyszałeś łożysko oporowe , a po zalaniu nie słyszysz to uszczelniacz wałka głównego skrzyni puszcza olej na tzwn. "kiełbaśnicę" czyli tuleję prowadzącą |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2014, 22:52
|
|
|
Wiem gdzie jest oporowe. Chodzi mi o to, że to podobno ono hałasowało. Teraz ucichło i wygląda na to, że to coś w skrzyni. Oczywiście może być tak jak piszesz.
Jest sposób ze wciskaniem pedału sprzęgła na sprawdzenie co hałasuje. Nie pamiętam tylko co oznaczała cisza w którym momencie. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|