|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
termostat 83C lub 88C ? |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2012, 09:50
|
|
|
Po wypieciu kabla wszystkie polaa temperatury na desce powinny byc puste a po dolaczeniu go do masy powinny wszystkie sie zapalic.Dziala to z pewnym opoznieniem(najwyzej kilkusekundowym)Wskaznik paliwa tez ma takie opoznienie.
Dziwne ze u Ciebie po zdjeciu kabla nie spadaja-moze deska uszkodzona lub ktos cos kombinowal z tym wskazaniem. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 31-01-2012, 16:32
|
|
|
W desce nikt nie dłubał (na szczęście), osobiście w lecie zmieniałem 2 spalone żaróweczki, jest w pełni ori. Po zetknięciu kabla z obudową czujnika lub blokiem - brak reakcji na wskazania max...możliwe że coś jest nie tak z samym kablem? Tylko skąd pokazuje temp. na desce - jeżeli kabel/czujnik byłby uszkodzony. Normalnie magia jakaś...
Macie jeszcze jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-01-2012, 20:51
|
|
|
hmmm faktycznie dziwne bo u mnie na desce DGT było tak jak koledzy opisują, po odłączeniu wtyczki wskazania temp. spadały na zero, a po przyłożeniu do bloku pokazywał max .... zrób zdjęcie tego czujnika i wrzuć bo możliwe, że to nie ten czujnik.
chyba że jakiś magik-elektronik pociągnął odczyty z innego czujnika. w końcu ten czujnik to zwykły termistor ntc, czym wyższa temperatura oporność na nim spada, na tej samej zasadzie działa praktycznie każdy czujnik temperatury w aucie więc kto wie może ktoś sie wpiął w inny |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 31-01-2012, 21:32
|
|
|
Leśniczy, czujnik wygląda na typowy...tylko właśnie mnie to zastanawia...jak może pokazywać temperaturę, jak czujnik mu odpinam? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-01-2012, 21:34
|
|
|
gru, musi brać odczyty z innego czujnika, nie ma innej opcji |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 31-01-2012, 21:35
|
|
|
Hmmm, jak mam do tego dojść? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2012, 23:57
|
|
|
Moze ktos miedzy kabel a mase wstawil rezystor o takiej wartosci by stale pokazywal ,,dobra''temperature.Musisz sprawdzic ten przewod czy po drodze cos ma podpietego. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-02-2012, 01:00
|
|
|
Nie wiecie może do którego miejsca dochodzi ten sygnał z czujnika temperatury? Bez tego ciężko mi będzie sprawdzić czy jest przejście...
BTW. Obok niebieskiego czujnika temperatury jest 2 czujnik wkręcony w kol. ssący? Próbowałem też go odłączyć, lecz reakcja jest taka sama...nic z deski nie znika. Niebieski nowy czujnik też wypinałem...również brak reakcji na znikającą temp z licznika...
Poprzedni właściciel to druciarz, który jak widać na niczym się nie znał...a wcześniej jeździł nim jakiś jungheinrich, widać po tjuningach...kabel prądowy do wzmaka z przedłużacza domowego itp.
Co za lipa |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-02-2012, 02:09
|
|
|
Czujnik na dwa piny (brazowy)wkrecony w kol.ssacy to czujnik temperatury zasanego powietrza.Sygnal z niego idzie wylacznie do komputera.Jak zdejmiesz wtyczke nic na pierwszy rzut oka sie nie dzieje ale silnik dostaje max.dawke paliwa bo widzi go wtedy jako bardzo,bardzo zimny.Uszkodzony ten czujnik czuje sie potem na stacji paliw:)
Z deska rozdzielcza nie ma nic wspolnego,wiec to nie to.
Jesli na pracujacym cieplym silniku zdejmiesz wtyczke z niebieskiego ktory jest kolo termostatu silnik ma zwiekszyc obroty biegu jalowego.Jesli zalozysz wtyczke maja spasc.Wtedy wiadomo ze uklad dziala.
Kabel od rozowego czujnika temp.napewno idzie wprost do deski.Nie pamietam ktora wtyczka i ktory pin.Moze po kolorze dojdziesz.
Sprawdzilem tylko jedno-na wlaczonym zaplonie i zgaszonym silniku w przewodzie zdjetym z tego czujnika jest napiecie 4.7V Mozesz to sprawdzic bo moze w kablu wogole nic nie ma...Ja tez kupilem od druciarza i to znanego na tym forum,zreszta opisanego w dziale o oszustach choc to nie ja go opisywalem.Stad znam na pamiec wszystkie czujniki w swoim tipo bo duzo rzeczy bylo niewlasciwie podlaczone.Pod maska instalacja elektryczna to byl jeden wielki pierd.....i nie tylko wizualny.Grozilo to pozarem...ktory zreszta zaistnial choc pod deska rozdzielcza.Przyczyna-druciarstwo!!!Ten czujnik temperatuty na jeden pin mam gdybys chcial.Nie nowy za to oryginal Fiat i sprawdzony.Jezdzilem na nim dla porownania-obydwa chodzily identycznie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-02-2012, 10:33
|
|
|
Może to też od masy...bo widzę że kiedyś na forum było to mega popularne DGT + masa pod aku + dodatkowa masa do pasa (ale rym ) |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-02-2012, 13:05
|
|
|
gru napisał/a: | Może to też od masy...bo widzę że kiedyś na forum było to mega popularne DGT + masa pod aku + dodatkowa masa do pasa (ale rym ) |
pisałem o tym wyżej żeby poprawił mase na szkielecie auta.
tu jest temat poświęcony rozwiązaniu tego problemu
http://forum.tempra.org/t...ght=walczy%B3em |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|