Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica czy pierścienie ?
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-08-2009, 21:38   Głowica czy pierścienie ?

Cześć, byłem ostatnio na regulacji gazu w moim Tipo i niestety regulacji nie zrobiłem bo mechanicy powiedzieli że mój Tipek kuleje na jeden cylinder. Objawami jest zalewanie się rano auta przy niskiej temperaturze na dworze, szarpanie na benzynie (lekkie) oraz nie równa praca silnika na luzie. Pojechałem do swojego dobrego kolegi i wykonał mi pomiar ciśnienia. Wszystkie cylindry oprócz jednego miały 12 bar, jeden natomiast 4 bar, i teraz pytanie do was, co ja mam zrobić. Auto zachowuje się tak odkąd go kupiłem a już zrobiłem nim 13 000 km. Mechanik obstawiał albo głowice albo pierścienie. Samochód oleju nie bierze, nie kopci na niebiesko.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2009, 21:48   

Lasgo07, proponuję ściągnąć głowicę, bo na czuja nie wyczaisz co go boli, może wystarczy zaworki pozmieniać i dotrzeć, jesli nie jest spękana to ok 100zł dasz za regeneracje, ew, użyki na forum szukaj
a jeśli to pierścienie i jeśli gładź cylindra masz całą to na upartego pierścienie na jednym tłoku też mozna zmienić, ale to trochę półśrodek, bo jak robić to porządnie

zawsze możesz podmienić cały silniczek, na pewno na forum ktoś ma na sprzedaż, a tamtego we własnym zakresie sobie wieczorkami zregenerować, zawsze to się czegoś nowego nauczysz
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-08-2009, 21:51   

yoyo napisał/a:
może wystarczy zaworki pozmieniać i dotrzeć
ale zaworki mi nie stukają, czy to nie na tym rzecz polega ? pierścienie raczej nie, bo oleju nie bierze
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2009, 22:06   

Lasgo07, wlej do wadliwego cylindra troszkę oleju (coś koło 50ml) przez otwór po świecy i zmierz ciśnienie jeszcze raz.Jeżeli pomiar się nie zmieni i nadal będzie 4 bary to problem leży w głowicy,a jeżeli się ciśnienie podniesie to będzie to wina dołu.
A sprawdzałeś czy zawór na tym cylindrze nie jest za ciasno ustawiony lub nawet lekko podparty :?:

EDIT:nie znaczy że jeżeli się nie tłucze to jest dobry.Może się przypiekł w prowadnicy albo został wypalony częściowo bo był podparty.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-08-2009, 22:17   

ZielonyTBG, nie, nie sprawdzałem nic, do silnika to sie nie dotykam bo sie nie znam, ale podjade do tego mechanika i zrobie tak jak piszesz z tym olejem. Chciałbym chociaż wiedziec co i jak
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2009, 22:37   

Lasgo07, ok rozumiem Cię :D .Jeżeli to pierścienie to olej je uszczelni i odczyt się podniesie a jeżeli to głowica to zostanie dalej 4 bary.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2009, 05:54   

Lasgo07, tak jak koledzy wypadałoby ściągnąć głowicę...miałem podobny objaw w moim poprzednim samochodzie , też nie brał oleju i płynu chłodniczego,kompresja kiepska na jednym garze, a w sumie poszła uszczelka pod głowicą, akurat na ściance między cylindrami :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-08-2009, 08:02   

Lasgo07, tak jak pisze ZielonyTBG, próba olejowa, ale najpierw przeprowadza się regulację luzu zaworowego. Potem zrób zwykły pomiar a jak bedzie dalej żle to próbe olejową.
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load