Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy zmienic olej??
Autor Wiadomość
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 09-08-2009, 09:37   Czy zmienic olej??

Witam pare dni temu kupilem samochód ktory jezdzi na pól syntetyku , ma 250 000 przebiegu i widac troche wycieków juz , spod miski juz cieknie. Czy przy wymianie zmienic na mineralny? czy dalej na polsyntetyku.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2009, 09:45   

cezar60, jeżeli ma wycieki ale nie przepala oleju to ja bym po prostu wymienił uszczelki bo po zmianie oleju i tak będzie ciekło.Troszkę nie z tej strony podchodzisz do problemu.Jak by Cię bolała noga to też byś ją uciął 8) 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-08-2009, 10:00   

cezar60, ja bym uszczelnił i zalał dobrym mineralnym, nie znoszę syntetyków, ale to tylko moje zdanie w tym temacie. Syntetyki są do nowych/nowszych silników
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 09-08-2009, 10:01   

ZielonyTBG napisał/a:
Jak by Cię bolała noga to też byś ją ucią


Bardziej uciął i wstawił drewnianą :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-08-2009, 10:56   

cezar60, ja także radzę najpierw wymienić cieknące uszczelki a potem zalać dobrym mineralnym. Owszem trzeba częściej zmieniać ale syntetyki czy pół syntetyki dobre są do nowszych silników, które jeszcze nie mają tyle nagaru i zanieczyszczeń w sobie.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2009, 11:04   

sniff napisał/a:
cezar60 które jeszcze nie mają tyle nagaru i zanieczyszczeń w sobie.


Kolega wyraźnie napisał że silnik jest eksploatowany na oleju półsyntetycznym a nie na mineralnym więc nie powinien mieć zanieczyszczeń :!: Jeżeli miał by przejść z mineralnego na półsyntetyk to wiadomo że to nie jest dobry pomysł.



lazik666 napisał/a:
nie znoszę syntetyków,

Ale może Twój silnik tak :?: ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2009, 11:26   

sniff napisał/a:
cezar60, ja także radzę najpierw wymienić cieknące uszczelki a potem zalać dobrym mineralnym. Owszem trzeba częściej zmieniać ale syntetyki czy pół syntetyki dobre są do nowszych silników, które jeszcze nie mają tyle nagaru i zanieczyszczeń w sobie.

Pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcami !
Baza oleju ( mineralna , czy syntetyczna ) nie ma wpływu na zachowanie oleju w silniku - tylko dodatki , jakie zostały do tego oleju dodane . Jeżeli w mineralnym oleju będą duże ilości środków myjących - to olej ten też spowoduje wypłukanie osadów z silnika . I odwrotnie - olej fullsyntetyk wcale nie musi tego zrobić - jeśli zawartość takich środków w jego składzie nie będzie duża .
I nie piszę tego czysto teoretycznie - silnik Dedry , którą jeżdżę ( przebieg ponad 200 tys ) - zalałem olejem syntetycznym 10W60 . Wcześniej był mineralny . I co ? - Nic , mało tego - niewielkie wycieki wyschły ...
Bo wycieki w większości silników nie są spowodowane rozszczelnieniem uszczelek , tylko zwiększeniem ciśnienia wewnątrz skrzyni korbowej - spowodowanym nieszczelnymi pierścieniami tłkowymi . Ciśnienie to wyciska olej przez wszelkie możliwe miejsca , przez które bez nadciśnienia olej nigdy by nie wypłynął !
Są jeszcze dwa przypadki , które mogą spowodować zwiększenie wycieków : uderzenie miską olejową , które może poruszyć uszczelkę , oraz dodanie do oleju środków mających ... zlikwidować wycieki oleju !!! Tak , to prawda - środki te mają działanie zmiękczające uszczelki , a w pewnych okolicznościach może to spowodować ich pękanie .
     assistance
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-08-2009, 17:51   

ZielonyTBG napisał/a:
lazik666 napisał/a:
nie znoszę syntetyków,

Ale może Twój silnik tak


Nie pytałem, ale za to wiem ze bardzo kocha Pb95/98 o podwyższonej jakości :D ale nie o tym mowa.
schab, niby nie ma różnicy w bazach, ale syntetyki zawsze mają więcej dodatków, ja nie twierdze że one są fe ale powstały one w drodze ewolucji silnika spalinowego ze względów konstrukcyjnych. Moje Tipo też miało półsyntetyk i to jeszcze made by Statoil, teraz ma mineral i ma sie dobrze, ciś oleju na rozgrzanym 3.2 na biegu jałowym
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-08-2009, 21:21   

reasumujac i wracajac do tematu jeśli nie bierze oleju a tylko wycieka to wymien te uszczelki i zalej dalej takim olejem jaki byl.
Jeśli to był LOTOS to polecam zmiane na cos innego ale w tej samej strefie czyli pół syntetyk.

Weż pod uwage fakt ze z syntetyka > polsyntetyka > minerala bardzo latwo zejsc
ale w drógą strone to już cięzko więc wykożystaj to ze jeździ na połsyntetyku
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load