|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie zapala Tipo 1,4 z aparatem zaplonowym |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-02-2010, 23:21 Nie zapala Tipo 1,4 z aparatem zaplonowym
|
|
|
Witam, prosze o pomoc. Chodzi o Tipo Kolegi Pisario. Otoz - dzisiaj ogladalem to auto (przy czym przy ogledzinach usterki obsral mnie ptak prosto na czupryne, wiec prosze po duwage wziac powage sprawy) i :
Nie ma iskry juz na wyjsciu z cewki....teraz pytanie do bardziej znajacych sie ode mnie (mialem tepre z digiplexem u mnie ciut inaczej bylo), postaramy sie podmienic cewke, ale jezeli to nie pomoze, to prosze mnie podpowiedziec, do czego dokladnie ida i skad 4 przewody elektryczne podlaczone wtycznka do cewki? 2 czarne, 2 brazowe...wydaje mi sie ze 2 brazowe ida do moduliku znajdujacegoi sie przy aparacie zaplonowym,.,....2 pozostale, nie wiem i stad prosba o pomoc.....aha...i pytanie, czy gdyby zdechl ten modulik to czy cewka rowniez wtedy nie indukuje pradu? wdzieczny bede za pomoc....jutro jade do Pisario i bede wlaczyl z jego autkiem......dzieki
P.S. jak ustalilsimy z Pisario, ZielonyTBG, masz pojecie, podpowiedz nam co i jak.....oczywiscie nei watpie, ze reszta userow rowniez cos podpowie, tak wiec z gory dzieki wszytskim, trzymajcie sie
** Dodano: 7 Luty 2010, 23:23 **
aha, kolega posiada rowniez fabryczny alarm, gdybym chcial sprawdzic czy on mi nie odcina czegos, to jak go ominac? rozumeim ze alarm odcina zaplon czy tez nie? jezeli odcina ktorys z tych przewodow od cewki to gdzie powinny byc te przewody gdyby alarmu nei bylo? mam nadzieje ze nie zamotalem,... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2010, 16:19
|
|
|
No tak.. podłączam się do problemu, jako, że dotyczy on mnie |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2010, 17:44
|
|
|
Jeden brązowy idzie do obrotka a drugi brązowy idzie od modułu przy aparacie zapłonowym.Moduł wysyła impulsy do cewki,która "przerabia" je na iskrę.Przy okazji owe impulsy odczytuje obrotek i pokazuje aktualną prędkość obrotową silnika.
A czarne to jest zasilanie.Przychodzi jednym przewodem ze stacyjki i wychodzi drugim do modułu.Oby dwa przewody idące do modułu (czarny i brązowy) przechodzą przez moduł CUT-OFF.
W aparacie zapłonowym jest czujnik halla który wysyła impulsy w momencie kiedy mija się z magnesem.Moduł zapłonowy wzmacnia je i wysyła impulsy do cewki.Sprawdź czy masz ciągłość przewodów,włącznie z przewodami wchodzącymi do aparatu.Sprawdź też czy moduł ma masę.Pobiera ją z obudowy aparatu zapłonowego.
Sprawdź czy moduł dostaje zasilanie i sprawdź też oporność czujnika indukcyjnego w aparacie.
EDIT.Co do alarmu to odcina on przeważnie zasilanie do cewki WN.Możesz włączyć zapłon i powinno być napięcie na czarnym przewodzie.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2010, 20:22
|
|
|
Dzięki uprzejmości kolegów z TTT udało nam się ustalić parę rzeczy... Wina leży w aparacie zapłonowym (dzięki Zielony i Miszko )
Natomiast w tej wersji jest aparat zapłonowy który z tego co widzę na allegro jest niedostępny a jeżeli chodzi o jakiekolwiek sklepy z częściami do Fiata to mają one aparaty zaczepiane z prawej strony silnika.. Ten jest mechaniczny (widoczny na zdjęciu http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008186.jpg).
W jego środku znajduje się coś co jak udało nam się ustalić dzięki Koledze wiki1982 Impulsator aparatu zapłonowego... niestety nazwa ta jest nieznana dla allegro i google. Jedynie kolega wiki sprzedaje taką część Czy ktoś może wie jak nazywa się to, gdzie to dostać.. jakkolwiek... i dlaczego mój impulsator wygląda tak jak wygląda a nie tak jak powinien....
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008187.jpg
ps. Właśnie udało mi się ustalić, że ten impulsator to nic innego jak czujnik halla |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2010, 21:45
|
|
|
tak zgadza sie ta czesc to czujnik halla i mysle ze nie bedzie wiekszego problemu z kupnem ja kupowalem okolo rok temu i z tego co pamietam kosztowal mnie niecala stowe(kupilem jakis zamiennik nie orginal MM ale chodzi bez problemu do dzis) a co do tego co jest na zdjeciu to cos jest z nim nie tak...Co go tak pogielo?czy reszta zaplonu tez tak wyglada bo na zdjeciu nie widac jasli tak to moim zdaniem pomoze tylko zakup calego aparatu i tu polecal bym ci okoliczne szroty przepatrzec moze gdzies beda miec
** Dodano: 08-02-2010, 21:49 **
z tego co widac na zdjeciu to ten czujnik dosc mosno o cos zachaczyl a raczej nie powiniem wiec ogladnij aparat co go tak zalatwilo |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2010, 23:20
|
|
|
Tak wyglada srodek aparatu.. nie wiem jak to sie stalo.. z tego co mowil kolega Wiki czujnik halla nie siedzi na sztywno na tym wale, wał kręci się cały czas natomiast czujnik działa oscylacyjnie popychany przez gaźnik. Tutaj wygląda to tak, jakby czujnik w jakiś sposób osiadł na wale i zaczął się razem z nim obracać i ... samochód umiera
Niestety w związku z tym to "popychadło pneumatyczne" (patrz poniżej też oberwało)
|
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-02-2010, 13:05
|
|
|
No dokladnie z tego co widac to jak to nazwales "popychedlo" umarlo a czemu tak sie stalo to trudno powiedziec moim zdaniem to musisz teraz zdobyc nowy aparat |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-02-2010, 18:15
|
|
|
Nowy aparat nabyłem.. założylem.. dalej cisza.. tj. kreci ale nie pali.. teraz chyba trzeba regulowac zaplon tak? :/ |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-02-2010, 21:24
|
|
|
a daje wogole iskre
** Dodano: 09-02-2010, 21:27 **
jesli jest iskra to tak tylko ze to juz wyzsza szkola jazdy i tu bym pojecal jakies mechanika odwiedzic to nie jest takie proste bez lampy raczej nie mozliwe |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-02-2010, 21:31
|
|
|
Powiem szczerze, ze nie sprawdzalem... jedno jest pewne, chyba po zalozeniu aparatu zaplonowego konieczne jest regulowanie zaplonu tak? bo inaczej nie zapali.... |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-02-2010, 22:41
|
|
|
no raczej tak jest koniecznie raczej nie jest mozliwe zeby sie udalo wlozyc tak jak trzeba bez ustawiania...wiesz jak to zrobic czy si opisac |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2010, 10:00
|
|
|
Mozesz opisac Normalnie to zapchalbym go do jakiegos elektryka i raz dwa by ustawil... problem polega na tym ze mam auto w garazu ktory jest ponizej poziomu ulicy a kat wyjazu jest na tyle wysoki ze sie go nie wypchnie, inny samochod nie da rady bo nie ma miejsca
** Dodano: 10-02-2010, 17:36 **
Ostatecznie problem rozwiazany
Aparat zaplonowy wymieniony, wyregulowalem go na tyle, zeby auto zastartowalo i dowloklem sie na Warszawskie Szarych Szeregów.
I autko jak nowe
Dzieki TTT jak zawsze pomocne |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|