Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana deski z digital na analog? JAK?
Autor Wiadomość
Ślepak 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-05-2007, 15:51   Wymiana deski z digital na analog? JAK?

Nie mam pojęcia zupełnie jak to zrobić? Jak wymienić cały kokpit z digitala na analogowy prędkościomierz z obrotomierzem? Czy ktoś by mógł mi przybliżyć temat? I może jakieś namiary na części od Was dostane? Pozdrawiam.
_________________
Tempra przebieg 70 000 ładnie...:)
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2007, 16:31   

po[szukaj] na forum, tematy już były o wymianie desek! ....deska deski licznika liczników zegarów zegary.... spróbuj może tych słów....

możesz mieć problem z obrotomierzem, jeśli nie miałeś takiego, jeśli masz do niego podłączenie to łatwiej... ogólnie trochę dłubaniny i kabli będzie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 12-05-2007, 09:24   

to aż tak bardzo DGT ci sie nie podoba że chcesz wymienić na tradycyjne zegary ?
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2007, 09:34   

Ja tam wole DGT :!: Niewiem wogóle czemu kolo wpadł na taki moim zdaniem lipny pomysł DGT jest miodzio :!: :lalala:
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-05-2007, 19:00   

KRT, baa DGT to wypas
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Ślepak 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2007, 16:00   

DGT dla mnie wyglądają jak z gwiezdnych wojen ale to jest rzecz gustu co sie komu podoba ja wole tradycyjny prędkościomierz i obrotomierz a pozatym jeszcze troche mi brakuje do prawka to moge sobie pokombinować z bajerami :lol: a jak będzie prawko to pewnie nie będe miał pieniędzy na nic tylko paliwo :D

** Dodano: 14-05-2007, 18:02 **
No ale w temacie prosze o jakieś wskazówki dotyczące zamiany tej deski także może powrócimy do tego tematu Z góry dziękuje :)
_________________
Tempra przebieg 70 000 ładnie...:)
  
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2007, 17:49   

Roboty jest sporo po pierwsze musisz mieć jakieś pojęcie o elektryce. Do tego musisz mieć porządny schemat kabl w TT.Wtyczki w zegarach DGT a zwykłych różnią się, a co za tym idzie bedzie troche zabawy z prawidłowym podączeniem. Następny bajer to taki, że teraz czujnik w skrzyni masz taki, że wysyłą ci impulsy do prękościomierza elektrycznie. Musisz zmienić na taki który bęzie linke obracał i napędzał prędkościomierz, gdyż w zwykłej desce obroty linki skalują ci prędkość. Także too też trzeba dokupić. Z obrotomierzem problemu zbytnio nie będzie.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
Ślepak 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2007, 20:02   

schemat kabli już mam bo ogólnie mam jakąś książke serwisową i tam wszystko jest także z tym nie będzie problemów tylko teraz pozostaje mi szukać czujnika do skrzyni wielkie dzięki za pomoc jak by ktoś miał jeszcze coś do dodania to bardzo prosze o jeszcze jakieś podpowiedzi
_________________
Tempra przebieg 70 000 ładnie...:)
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-05-2007, 17:39   

Oprócz czujnika kup sobie też komplet wtyczek pod deske bo samo poprzekładanie kabli to jeszcze nie koniec, trzeba je jakoś przypiąc do zegarków przecież.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2007, 14:38   

hmmm a trzeba duzo przerabiac z DIGITALEM jakbym chcial do tipka ktory ma diesela 1.9td wlozyc 1.6 DOHC ?
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-06-2007, 14:59   

Przy obecnych cenach T/T nie warto przekladać benzyniaka do diesla, oprócz innych mocowań, na pewno jest inna cala instalacja el., potem musiałbyś wymienić caly wydech, ehh zresztą pozbywać się diesla? chyba że już zgon...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2007, 18:21   

niestety zgon... a mam 1.6 w piwnicy :>
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2007, 20:07   

kup jakis inny motor 1.9td ze szrotu, posprawdzaj go przed zakupem zeby byl w oki stanie i przekladaj.. taniej wyjdzie niz zakladac 1.6 benzin
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-06-2007, 21:53   

szczerze to wolalbym DOHC miec pod maseczka tymbardziej ze juz go mam wiec nie musialbym wylkladac kasy na nowe serce:/ mam tez mozliwosc wlozenia tego silnika do tipka w ktorym jest 1.4 ale znowu zawieszenie trzeba z 1.6:/ a 1.4 slabienki jest
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-06-2007, 22:01   

A nie lepiej zgolić tego 1.6 i kupic bądź podleczyć tego TD co masz ? powiedz jakie częsci potrzebujesz, ja mam całego 1.9D wiec główne elementy w zasadzie mam bo są takie same, pompe do 1,9TD też mam.

Instalacja elektryczna i mocowania różnią się na tyle ze przekładka wogóle nie ma sensu, w samo dopasowywanie wpakujesz tyle pieniędzy co w reperacje diesla.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-06-2007, 22:36   

StiviHouse, to naprawde ten Twoj 1.9td to juz ledwo zipie ze wolalbys miec DOHC pod maska niz dobrego 1.9td :lalala:

prosciej bedzie zapodac dobrego szrotowego 1.9TD i opylic tego 1.6 benzin z piwnicy niz bawic sie w kpl przekladke instalacji elektrycznej, i osprzetu do benzynki
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-06-2007, 07:28   

A już wogóle to sobie nie wyobrażam 1,6 ze skrzynią z 1.9TD - ona jest strasznie szybka i taki 1,6 to będzie na niej męki przezywał.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-06-2007, 08:16   

Skrzynia by na pewno nie pasowała, a nawet gdyby ktoś ją podłączył na siłę, to by sie pewnie rozleciała jakby benzyniaka docisnął do 7tyś RPM...
ale StiviHouse już gdzieś pisał, ze ma skrzynie od tego 1.6
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
  
     Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-06-2007, 08:33   

skrzynie mam do 1.6. A z dieslem przezylem tyle ze juz mi sie neidobrze robi... zaczelo sie tak: kupilem sobie diesla. Tatko stwierdzil ze trzeba mu wyregulowac wtryskiwacze. ok pojechalem do mechanika i zrobil mi te wtryskiwacze i powiedzial ze to za duzo nie pomoze bo on bardzo dymi i trzeba robic glowice... zrobil mi glowice planowania zawory i czepil sie panewek...

______________________________________

podsumowanie. Koszt naprawy 1500zł


po przejechaniu ok 7tys km. dostal ciśnienie do wody i kaplica... :red_kartka: myslalem ze glowica bedzie padnieta. Dalem glowice na sprawdzenie szczelnosci. Wszystko bylo ok. Kupilem nowa uszczelke i dalem mechanikowi zeby zalozyl mi glowiczke. I ?? To samo...

____________________________

podsumowanie. Koszt naprawy : 200zł


nie mam pojecia co dalej robic z nim bo boje sie pchac kolejną kase. dlatego chcialbym wlozyc albo do tego samochodu 1.6 albo do tipka co ma 1.4 wlozyc 1.6
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-06-2007, 08:45   

Co do tego ze by sie rozleciała to powiem tylko tyle ze jest to bzdurne stwierdzenie, niby dlaczego miałaby się rozlecieć? twierdzę nawet ze taka skrzynia od 1.9TD to by więcej wytrzymała niż ta z 1,6 bo jest dużo bardziej masywniejsza i dostosowana do pracy z mocniejszym silnikiem. Obroty nie mają tutaj nic do znaczenia bo precyzja wykonania i wyważenie wałków jest takie samo. Problem leży w przełożeniach, diesel ma mniejszy zakres obrotów z tego względu aby mieć odpowiednią prędkość to ma szybsze przełozenie i taki 1,6 przy tej skrzyni to by chyba piątki nie wrzucił.

** Dodano: 25-06-2007, 09:54 **
Qrde czytam to co pisze Stivi i mam wrażenie że jest ofiarą mechanika naciagacza i do tego partacza.


StiviHouse napisał/a:
... zaczelo sie tak: kupilem sobie diesla. Tatko stwierdzil ze trzeba mu wyregulowac wtryskiwacze. ok pojechalem do mechanika i zrobil mi te wtryskiwacze i powiedzial ze to za duzo nie pomoze bo on bardzo dymi i trzeba robic glowice... zrobil mi glowice planowania zawory i czepil sie panewek...

podsumowanie. Koszt naprawy 1500zł



Na jaki kolor dymił bo jeśli na czarno to widać końcówki wtrysków do wymiany byly i sama regulacja im nie pomoże, lub pompa wtryskowa już się kończyła. W takiej sytuacji ruszanie głowicy było na wyrost. Jeśli dymił na niebiesko to prowadnice zaworów i docieranie zaworów do zrobienia, ewentualnie pierścionki do wymiany. Panewki ? po co koleś wogóle ruszał panewki ? tutaj to juz ewidentnie Cię naciagnał albo nie napisałeś nam wszystkiego.

Koszt naprawy mnie już rozwalił, za tyle kasy to można kupić całe auto na chodzie nie mówiąć już o całym silniku :red_kartka: :red_kartka: :red_kartka:

StiviHouse napisał/a:

po przejechaniu ok 7tys km. dostal ciśnienie do wody i kaplica... :red_kartka: myslalem ze glowica bedzie padnieta. Dalem glowice na sprawdzenie szczelnosci. Wszystko bylo ok. Kupilem nowa uszczelke i dalem mechanikowi zeby zalozyl mi glowiczke. I ?? To samo...
Podsumowanie. Koszt naprawy : 200zł


A wogóle splanowałeś głowice przed założeniem? mechanik miał pojecie w jakiej kolejności dokręcać śruby głowicy ? czy to wogóle jakiś szpec z komórki za stodołą ?

Wybacz ale jak to czytam to mam wrażenie ze sam sobie jesteś winien i nie ma co zwalać winy na to że sie kupiło diesla.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-06-2007, 08:57   

StiviHouse, ale to nie jest wina diesla, ogolnie trafiles juz na motor padake i tyle.. albo mechanik jest do bani i po kosztach tylko Cie naciaga i tyle.. ja przy swoim silniku nie robilem nic, nie dotykalem silnika w ciagu tych 4lat a zrobilem 100tys km, motor jest dzwon.. pali na mrozach, terkocze ladnie.. dbam o niego, regularne wymiany oleum tak jak fabryka przykazala 7,5tys km, potrafilem zmienic olej z 15w40 na 10w40 i silniczek smiga jeszcze lepiej.. diesel musi miec dobrego mechanika, ja tu widze u siebie na firmie jak auta lataja co to po kilka razy remoncik np. takiemu zielonemu sprinterowi robili.. ostatnio jak nim jezdzilem to przyjaciel mowil ze silnik to terkocze jak stara k...wa :badgrin: ale jacy mechanicy taki motor..
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-06-2007, 09:20   

wiem... wina zdecydowanie mechanika ale nic juz nie zrobie:/ chyba go juz nie rusze dlatego powiedzcie mi co by wyszlo lepiej

zmiana :

1.4 >>>> 1.6 DOHC

czy moze

1.9TD >>>> 1.6 DOHC

czy

jezdzenie 1.4 bo on jeszcze dyga w miare :)
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-06-2007, 09:21   

Jak nie chcesz dokladać to jeździć 1,4 i tyle. Wymiana silnika na benzyne wiąże się ze sporą przeróbką instalacji elektrycznej a to traci sens.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Unique 



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 24
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-07-2007, 18:28   

i jeszcze do tego wymiana wlewu paliwa :lol:
jezdzi to jezdzi.. przestanie jezdzic to wsadzisz 1.6 zawsze latwiej benzyne do benzyny wsadzic niz benzyne do diesela
Pozdro :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load