Wymiana deski z digital na analog? JAK? |
Autor |
Wiadomość |
Ślepak
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-05-2007, 15:51 Wymiana deski z digital na analog? JAK?
|
|
|
Nie mam pojęcia zupełnie jak to zrobić? Jak wymienić cały kokpit z digitala na analogowy prędkościomierz z obrotomierzem? Czy ktoś by mógł mi przybliżyć temat? I może jakieś namiary na części od Was dostane? Pozdrawiam. |
_________________ Tempra przebieg 70 000 ładnie...:) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 16:31
|
|
|
po[szukaj] na forum, tematy już były o wymianie desek! ....deska deski licznika liczników zegarów zegary.... spróbuj może tych słów....
możesz mieć problem z obrotomierzem, jeśli nie miałeś takiego, jeśli masz do niego podłączenie to łatwiej... ogólnie trochę dłubaniny i kabli będzie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 09:24
|
|
|
to aż tak bardzo DGT ci sie nie podoba że chcesz wymienić na tradycyjne zegary ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 09:34
|
|
|
Ja tam wole DGT Niewiem wogóle czemu kolo wpadł na taki moim zdaniem lipny pomysł DGT jest miodzio |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-05-2007, 19:00
|
|
|
KRT, baa DGT to wypas |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Ślepak
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-05-2007, 16:00
|
|
|
DGT dla mnie wyglądają jak z gwiezdnych wojen ale to jest rzecz gustu co sie komu podoba ja wole tradycyjny prędkościomierz i obrotomierz a pozatym jeszcze troche mi brakuje do prawka to moge sobie pokombinować z bajerami a jak będzie prawko to pewnie nie będe miał pieniędzy na nic tylko paliwo
** Dodano: 14-05-2007, 18:02 **
No ale w temacie prosze o jakieś wskazówki dotyczące zamiany tej deski także może powrócimy do tego tematu Z góry dziękuje |
_________________ Tempra przebieg 70 000 ładnie...:) |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 17:49
|
|
|
Roboty jest sporo po pierwsze musisz mieć jakieś pojęcie o elektryce. Do tego musisz mieć porządny schemat kabl w TT.Wtyczki w zegarach DGT a zwykłych różnią się, a co za tym idzie bedzie troche zabawy z prawidłowym podączeniem. Następny bajer to taki, że teraz czujnik w skrzyni masz taki, że wysyłą ci impulsy do prękościomierza elektrycznie. Musisz zmienić na taki który bęzie linke obracał i napędzał prędkościomierz, gdyż w zwykłej desce obroty linki skalują ci prędkość. Także too też trzeba dokupić. Z obrotomierzem problemu zbytnio nie będzie. |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
Ślepak
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2007, 20:02
|
|
|
schemat kabli już mam bo ogólnie mam jakąś książke serwisową i tam wszystko jest także z tym nie będzie problemów tylko teraz pozostaje mi szukać czujnika do skrzyni wielkie dzięki za pomoc jak by ktoś miał jeszcze coś do dodania to bardzo prosze o jeszcze jakieś podpowiedzi |
_________________ Tempra przebieg 70 000 ładnie...:) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2007, 17:39
|
|
|
Oprócz czujnika kup sobie też komplet wtyczek pod deske bo samo poprzekładanie kabli to jeszcze nie koniec, trzeba je jakoś przypiąc do zegarków przecież. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-06-2007, 14:38
|
|
|
hmmm a trzeba duzo przerabiac z DIGITALEM jakbym chcial do tipka ktory ma diesela 1.9td wlozyc 1.6 DOHC ? |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-06-2007, 14:59
|
|
|
Przy obecnych cenach T/T nie warto przekladać benzyniaka do diesla, oprócz innych mocowań, na pewno jest inna cala instalacja el., potem musiałbyś wymienić caly wydech, ehh zresztą pozbywać się diesla? chyba że już zgon... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-06-2007, 18:21
|
|
|
niestety zgon... a mam 1.6 w piwnicy |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-06-2007, 20:07
|
|
|
kup jakis inny motor 1.9td ze szrotu, posprawdzaj go przed zakupem zeby byl w oki stanie i przekladaj.. taniej wyjdzie niz zakladac 1.6 benzin |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-06-2007, 21:53
|
|
|
szczerze to wolalbym DOHC miec pod maseczka tymbardziej ze juz go mam wiec nie musialbym wylkladac kasy na nowe serce:/ mam tez mozliwosc wlozenia tego silnika do tipka w ktorym jest 1.4 ale znowu zawieszenie trzeba z 1.6:/ a 1.4 slabienki jest |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-06-2007, 22:01
|
|
|
A nie lepiej zgolić tego 1.6 i kupic bądź podleczyć tego TD co masz ? powiedz jakie częsci potrzebujesz, ja mam całego 1.9D wiec główne elementy w zasadzie mam bo są takie same, pompe do 1,9TD też mam.
Instalacja elektryczna i mocowania różnią się na tyle ze przekładka wogóle nie ma sensu, w samo dopasowywanie wpakujesz tyle pieniędzy co w reperacje diesla. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-06-2007, 22:36
|
|
|
StiviHouse, to naprawde ten Twoj 1.9td to juz ledwo zipie ze wolalbys miec DOHC pod maska niz dobrego 1.9td
prosciej bedzie zapodac dobrego szrotowego 1.9TD i opylic tego 1.6 benzin z piwnicy niz bawic sie w kpl przekladke instalacji elektrycznej, i osprzetu do benzynki |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-06-2007, 07:28
|
|
|
A już wogóle to sobie nie wyobrażam 1,6 ze skrzynią z 1.9TD - ona jest strasznie szybka i taki 1,6 to będzie na niej męki przezywał. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-06-2007, 08:16
|
|
|
Skrzynia by na pewno nie pasowała, a nawet gdyby ktoś ją podłączył na siłę, to by sie pewnie rozleciała jakby benzyniaka docisnął do 7tyś RPM...
ale StiviHouse już gdzieś pisał, ze ma skrzynie od tego 1.6 |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-06-2007, 08:33
|
|
|
skrzynie mam do 1.6. A z dieslem przezylem tyle ze juz mi sie neidobrze robi... zaczelo sie tak: kupilem sobie diesla. Tatko stwierdzil ze trzeba mu wyregulowac wtryskiwacze. ok pojechalem do mechanika i zrobil mi te wtryskiwacze i powiedzial ze to za duzo nie pomoze bo on bardzo dymi i trzeba robic glowice... zrobil mi glowice planowania zawory i czepil sie panewek...
______________________________________
podsumowanie. Koszt naprawy 1500zł
po przejechaniu ok 7tys km. dostal ciśnienie do wody i kaplica... myslalem ze glowica bedzie padnieta. Dalem glowice na sprawdzenie szczelnosci. Wszystko bylo ok. Kupilem nowa uszczelke i dalem mechanikowi zeby zalozyl mi glowiczke. I ?? To samo...
____________________________
podsumowanie. Koszt naprawy : 200zł
nie mam pojecia co dalej robic z nim bo boje sie pchac kolejną kase. dlatego chcialbym wlozyc albo do tego samochodu 1.6 albo do tipka co ma 1.4 wlozyc 1.6 |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-06-2007, 08:45
|
|
|
Co do tego ze by sie rozleciała to powiem tylko tyle ze jest to bzdurne stwierdzenie, niby dlaczego miałaby się rozlecieć? twierdzę nawet ze taka skrzynia od 1.9TD to by więcej wytrzymała niż ta z 1,6 bo jest dużo bardziej masywniejsza i dostosowana do pracy z mocniejszym silnikiem. Obroty nie mają tutaj nic do znaczenia bo precyzja wykonania i wyważenie wałków jest takie samo. Problem leży w przełożeniach, diesel ma mniejszy zakres obrotów z tego względu aby mieć odpowiednią prędkość to ma szybsze przełozenie i taki 1,6 przy tej skrzyni to by chyba piątki nie wrzucił.
** Dodano: 25-06-2007, 09:54 **
Qrde czytam to co pisze Stivi i mam wrażenie że jest ofiarą mechanika naciagacza i do tego partacza.
StiviHouse napisał/a: | ... zaczelo sie tak: kupilem sobie diesla. Tatko stwierdzil ze trzeba mu wyregulowac wtryskiwacze. ok pojechalem do mechanika i zrobil mi te wtryskiwacze i powiedzial ze to za duzo nie pomoze bo on bardzo dymi i trzeba robic glowice... zrobil mi glowice planowania zawory i czepil sie panewek...
podsumowanie. Koszt naprawy 1500zł
|
Na jaki kolor dymił bo jeśli na czarno to widać końcówki wtrysków do wymiany byly i sama regulacja im nie pomoże, lub pompa wtryskowa już się kończyła. W takiej sytuacji ruszanie głowicy było na wyrost. Jeśli dymił na niebiesko to prowadnice zaworów i docieranie zaworów do zrobienia, ewentualnie pierścionki do wymiany. Panewki ? po co koleś wogóle ruszał panewki ? tutaj to juz ewidentnie Cię naciagnał albo nie napisałeś nam wszystkiego.
Koszt naprawy mnie już rozwalił, za tyle kasy to można kupić całe auto na chodzie nie mówiąć już o całym silniku
StiviHouse napisał/a: |
po przejechaniu ok 7tys km. dostal ciśnienie do wody i kaplica... myslalem ze glowica bedzie padnieta. Dalem glowice na sprawdzenie szczelnosci. Wszystko bylo ok. Kupilem nowa uszczelke i dalem mechanikowi zeby zalozyl mi glowiczke. I ?? To samo...
Podsumowanie. Koszt naprawy : 200zł
|
A wogóle splanowałeś głowice przed założeniem? mechanik miał pojecie w jakiej kolejności dokręcać śruby głowicy ? czy to wogóle jakiś szpec z komórki za stodołą ?
Wybacz ale jak to czytam to mam wrażenie ze sam sobie jesteś winien i nie ma co zwalać winy na to że sie kupiło diesla. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-06-2007, 08:57
|
|
|
StiviHouse, ale to nie jest wina diesla, ogolnie trafiles juz na motor padake i tyle.. albo mechanik jest do bani i po kosztach tylko Cie naciaga i tyle.. ja przy swoim silniku nie robilem nic, nie dotykalem silnika w ciagu tych 4lat a zrobilem 100tys km, motor jest dzwon.. pali na mrozach, terkocze ladnie.. dbam o niego, regularne wymiany oleum tak jak fabryka przykazala 7,5tys km, potrafilem zmienic olej z 15w40 na 10w40 i silniczek smiga jeszcze lepiej.. diesel musi miec dobrego mechanika, ja tu widze u siebie na firmie jak auta lataja co to po kilka razy remoncik np. takiemu zielonemu sprinterowi robili.. ostatnio jak nim jezdzilem to przyjaciel mowil ze silnik to terkocze jak stara k...wa ale jacy mechanicy taki motor.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-06-2007, 09:20
|
|
|
wiem... wina zdecydowanie mechanika ale nic juz nie zrobie:/ chyba go juz nie rusze dlatego powiedzcie mi co by wyszlo lepiej
zmiana :
1.4 >>>> 1.6 DOHC
czy moze
1.9TD >>>> 1.6 DOHC
czy
jezdzenie 1.4 bo on jeszcze dyga w miare |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-06-2007, 09:21
|
|
|
Jak nie chcesz dokladać to jeździć 1,4 i tyle. Wymiana silnika na benzyne wiąże się ze sporą przeróbką instalacji elektrycznej a to traci sens. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Unique
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 24 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-07-2007, 18:28
|
|
|
i jeszcze do tego wymiana wlewu paliwa
jezdzi to jezdzi.. przestanie jezdzic to wsadzisz 1.6 zawsze latwiej benzyne do benzyny wsadzic niz benzyne do diesela
Pozdro |
|
|
|
|
|