|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-06-2009, 21:02 Brak mocy
|
|
|
Cześć, co może być przyczyną braku mocy. Fiat Tipo 1,6 DOHC, po wymianie: świece, filtr powietrza, olej. Po wymianie świec mocy przybyło znacznie, ale jeszcze sporo mu brakuje do tego co być powinno. Czy np. filtr paliwa, oleju może mieć tak duży wpływ na osiągi?
Dodam, że często świeci mi się kontrolka wtrysku po przyśpieszaniu.
Pozdrawiam i proszę o pomoc. |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2009, 21:55
|
|
|
Iwan napisał/a: | filtr paliwa, oleju może mieć tak duży wpływ na osiągi? |
filtr paliwa jak najbardziej, oleju nie
Iwan napisał/a: | Dodam, że często świeci mi się kontrolka wtrysku po przyśpieszaniu. |
może któryś czujnik nawala np lambda, jak zmienisz filtr paliwa to nie zaszkodzi dolać STP do czyszczenia wtrysku |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-06-2009, 21:57
|
|
|
Dranie o oznaczeniu 149C2.046 tak mają, że jak komp wywali błeda to przerąbane.
Proponuję Ci zresetować kompa, i jak nałapie na nowo błędów, to wtedy je odczytać i jako tako się dowiesz czego on chce.
Przynajmniej ja tak robię w swoim i wtedy wiem na co zwrócić w pierwszej kolejności uwagę. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 00:12
|
|
|
przemog666 testowałeś go od 0-100? ile tak mniej więcej wychodzi?
Filtr paliwa wymienię, tak czy siak, bo już lata nie wymieniany. Dziś zrobię reset. |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 09:07
|
|
|
Nie, nie mierzyłem go jeszcze nigdy. Ale tak z ciekawości, może dzisiaj to zrobię
z tym że przypuszczam trochę ciężko mu będzie, bo mam z przodu 205ki założone |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 15:07
|
|
|
Zrobiłem reset. Jeśli chodzi o osiągi to bez zmian a kontrolka chyba się nie świeciła, ale krótko jeździłem. Ile może kosztować sama robocizna za wymianę filtra paliwa?
EDIT: Chyba, że sam bym dał radę wymienić. Gdzie on się znajduje, bo nie wiem gdzie szukać? |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 17:10
|
|
|
Iwan napisał/a: | Chyba, że sam bym dał radę wymienić. Gdzie on się znajduje, bo nie wiem gdzie szukać? |
jeśli jest tak ja kw OHV to będzie koło baku, przy prawym tylnym kole pod taką plastikową osłonką, zrobisz to sam w 15 minut |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 19:07
|
|
|
yoyo napisał/a: | Iwan napisał/a: | Chyba, że sam bym dał radę wymienić. Gdzie on się znajduje, bo nie wiem gdzie szukać? |
jeśli jest tak ja kw OHV to będzie koło baku, |
w OHC |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 20:14
|
|
|
W DOHCach jest identycznie umieszczone |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 20:19
|
|
|
yoyo napisał/a: | jeśli jest tak ja kw OHV to będzie koło baku, przy prawym tylnym kole pod taką plastikową osłonką, zrobisz to sam w 15 minut |
W którym dokładniej miejscu, odkręcam nadkole? czy gdzieś jeszcze pod spodem?
Hmm, zna ktoś jakiś tutorial jak go wymienić? |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 20:30
|
|
|
Najfajniej by było jakbyś miał kanał bo ja tak właśnie wymieniałem i gdyby nie to, że gość mi sprzedał nie ten model filtr to bym wymienił w kilka minut a tak to musiałem naginać i wymienić filtr na drugi model |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 22:09
|
|
|
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to mam go szukać w tym rejonie?
Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-06-2009, 22:11
|
|
|
dokładnie |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-06-2009, 22:17
|
|
|
Iwan, dokładnie w tym rejonie i tak jak Kaputzin, pisze najlepiej jest to zrobic z kanału, odkrecasz (chyba) 3srubki i plastik ci schodzi, a pod nim masz filtr |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 00:01
|
|
|
Ok, sprawdzę rano czy znajdę filtr Co ile km powinno wymieniać się kable WN? |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 09:03
|
|
|
Iwan, Z tego co pamiętam to kable WN co 50tys km w benzyniaku a w gazowniku to co około 20tys (mogę się oczywiście mylić). Jaki masz przebieg w swoim wozie?? Bo może brak mocy jest spowodowany zużyciem silnika. Jak masz autko z którejś ręki to do przebiegu można dodać kilkadziesiąt tysięcy... Może zmierz komprechę na cylindrach |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 11:03
|
|
|
192k km. Mam deskę digital więc tutaj nawet chyba nie ma możliwości kręcenia licznika. Nie wiem co mu dolega, czy wymieniać kable, czy filtr paliwa, czy tez jeszcze coś innego
PS. Jak go kupiłem to miał ok. 175k km i teraz po wymienię świec chodzi lepiej niż na początku. Więc to raczej nie zużycie silnika, tylko coś mu dolega. |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 11:35
|
|
|
zapchany filtr paliwa jak najbardziej wpływa na dynamikę, od strony elektrycznej świece, kable, palec rozdzielacza, kopułka itd.
na pierwszy rzut oka może wszystko działać ale jak małe uszkodzenia się zsumują to moga dawać takie efekty
na pewno nie zaszkodzi jeśli zmienisz filtry paliwa i powietrza, otwórz kopułkę obejrzyj palec, możesz delikatnie papierkiem ściernym przetrzeć styki, kabli na oko nie zbadasz, mikropeknięć kopułki też, możesz najwyżej po ciemku ocenić czy nie ma przebić (czy kable i kopułka nie świeca w ciemności
obejrzyj puszkę filtra powietrza, czy aby termostat nie zawiesił się i nie zaciąga gorącego powietrza tylko
ogólnie proponuję wziąć sobie zimne pyfko, papierek ścierny, szmateczkę, otworzyc maskę i tak sobie kawałek po kawałeczku poczyścić styki, poprawić masy, dopieścić - na pewno autko będzie wdzięczne |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 12:09
|
|
|
Termostat świeżo po wymianie, filtr powietrza również. Robiłem też test w ciemności, ale nie zauważyłem przebić.
Jeśli chodzi o czyszczenie styków papierem ściernym, to mowa o łączeniach kabli WN i kopułki?
Są jeszcze pewne nieszczelności przy pokrywie filtra powietrza, ma to duży wpływ?
PS. Sprawdzałem miejsce tego filtra paliwa, jest tam jakaś czarna plastikowa obudowa, to jest to? |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 16:57
|
|
|
Iwan napisał/a: | to mowa o łączeniach kabli WN i kopułki? |
w kopułce masz 4 styki i palec który się obraca podając iskrę na te styki, czasem jak jest bardzo zużyty to jest nadpalony
Iwan napisał/a: | nieszczelności przy pokrywie filtra powietrza, ma to duży wpływ?
|
ma wpływ raczej na falowanie obrotów itp, mniej na moc, chyba że dużo ciepłego powietrza z komory zaciąga, do teego jeszcze dochodzą podciśnienia które częściowo sterują praca silnika
Cytat: | jest tam jakaś czarna plastikowa obudowa, to jest to?
_________________ |
dokładnie, przy kole, jak popukasz w podłoge to trafisz na plastik, a jak się połozysz po przeciwnej stronie przy kole to powinieneś zobaczyć nawet ten filtr |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-07-2009, 00:46
|
|
|
Zdecyduje się chyba również na wymianę kabli WN które zamówień razem z filtrem paliwa.
Jakie kable najlepiej wybrać?
BOSCH 81.75 [PLN]
KAGER 37.03 [PLN]
SENTECH 83.57 [PLN]
Czy warto oszczędzić na kablach i wybrać Kagera, czy też w tym wypadku to tylko pozorna oszczędność? |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-07-2009, 08:07
|
|
|
Iwan, z tego co wiem, to kager nie jest taką złą firmą. Jednak doradzam czwartą opcję, czyli NGK. ceny niestety nie podam, ale chyba każdy na forum potwierdzi, że są najlepsze. Jeśli już musisz tylko z tych trzech, to bierz boscha. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-07-2009, 11:18
|
|
|
Niestety NGK do tego modelu silnika nigdzie nie mają. Zamówiłem sobie kable Bosha, będą na jutro. Dziś za radą yoyo przetrę styki a jutro zobaczę jaki będzie efekt końcowy.
Ten silnik powinien mieć chyba około 12s 0-100 chodź nie znalazłem oficjalnego info, ale tyle ma wersja 75KM, LINK.
Ma ktoś jeszcze może taki silnik i testował?
** Dodano: 03-07-2009, 10:55 **
Słuchajcie, przeczyściłem te styki od środka na kopułce i na tym palcu i... Chciałem uruchomić silnik, ale 0 reakcji Akumulator działa, sprawdziłem już, podłączałem też kablami do samochodu kolegi. Ale wg nie kręci nawet rozrusznik, 0 reakcji |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 16:29
|
|
|
Iwan napisał/a: | Ma ktoś jeszcze może taki silnik i testował? | mam 86KM Temprę. W testach w zeszłym roku wyszła mi średnia 13,4s (6 prób na tym samym odcinku w obu kierunkach) Iwan napisał/a: | ale tyle ma wersja 75KM | miała, wiele lat temu... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|