Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-06-2009, 21:02   Brak mocy

Cześć, co może być przyczyną braku mocy. Fiat Tipo 1,6 DOHC, po wymianie: świece, filtr powietrza, olej. Po wymianie świec mocy przybyło znacznie, ale jeszcze sporo mu brakuje do tego co być powinno. Czy np. filtr paliwa, oleju może mieć tak duży wpływ na osiągi?

Dodam, że często świeci mi się kontrolka wtrysku po przyśpieszaniu.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-06-2009, 21:55   

Iwan napisał/a:
filtr paliwa, oleju może mieć tak duży wpływ na osiągi?

filtr paliwa jak najbardziej, oleju nie

Iwan napisał/a:
Dodam, że często świeci mi się kontrolka wtrysku po przyśpieszaniu.

może któryś czujnik nawala np lambda, jak zmienisz filtr paliwa to nie zaszkodzi dolać STP do czyszczenia wtrysku
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-06-2009, 21:57   

Dranie o oznaczeniu 149C2.046 tak mają, że jak komp wywali błeda to przerąbane.
Proponuję Ci zresetować kompa, i jak nałapie na nowo błędów, to wtedy je odczytać i jako tako się dowiesz czego on chce.
Przynajmniej ja tak robię w swoim i wtedy wiem na co zwrócić w pierwszej kolejności uwagę.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-06-2009, 00:12   

przemog666 testowałeś go od 0-100? ile tak mniej więcej wychodzi?

Filtr paliwa wymienię, tak czy siak, bo już lata nie wymieniany. Dziś zrobię reset.
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-06-2009, 09:07   

Nie, nie mierzyłem go jeszcze nigdy. Ale tak z ciekawości, może dzisiaj to zrobię :-k :-k :)
z tym że przypuszczam trochę ciężko mu będzie, bo mam z przodu 205ki założone
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-06-2009, 15:07   

Zrobiłem reset. Jeśli chodzi o osiągi to bez zmian a kontrolka chyba się nie świeciła, ale krótko jeździłem. Ile może kosztować sama robocizna za wymianę filtra paliwa?

EDIT: Chyba, że sam bym dał radę wymienić. Gdzie on się znajduje, bo nie wiem gdzie szukać?
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2009, 17:10   

Iwan napisał/a:
Chyba, że sam bym dał radę wymienić. Gdzie on się znajduje, bo nie wiem gdzie szukać?

jeśli jest tak ja kw OHV to będzie koło baku, przy prawym tylnym kole pod taką plastikową osłonką, zrobisz to sam w 15 minut
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-06-2009, 19:07   

yoyo napisał/a:
Iwan napisał/a:
Chyba, że sam bym dał radę wymienić. Gdzie on się znajduje, bo nie wiem gdzie szukać?

jeśli jest tak ja kw OHV to będzie koło baku,


w OHC ;)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-06-2009, 20:14   

W DOHCach jest identycznie umieszczone :)
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-06-2009, 20:19   

yoyo napisał/a:
jeśli jest tak ja kw OHV to będzie koło baku, przy prawym tylnym kole pod taką plastikową osłonką, zrobisz to sam w 15 minut


W którym dokładniej miejscu, odkręcam nadkole? czy gdzieś jeszcze pod spodem?

Hmm, zna ktoś jakiś tutorial jak go wymienić? :)
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2009, 20:30   

Najfajniej by było jakbyś miał kanał bo ja tak właśnie wymieniałem i gdyby nie to, że gość mi sprzedał nie ten model filtr to bym wymienił w kilka minut a tak to musiałem naginać i wymienić filtr na drugi model :evil:
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-06-2009, 22:09   

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to mam go szukać w tym rejonie?



Pozdrawiam
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-06-2009, 22:11   

dokładnie :)
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 28-06-2009, 22:17   

Iwan, dokładnie w tym rejonie i tak jak Kaputzin, pisze najlepiej jest to zrobic z kanału, odkrecasz (chyba) 3srubki i plastik ci schodzi, a pod nim masz filtr ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-06-2009, 00:01   

Ok, sprawdzę rano czy znajdę filtr :) Co ile km powinno wymieniać się kable WN?
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-06-2009, 09:03   

Iwan, Z tego co pamiętam to kable WN co 50tys km w benzyniaku a w gazowniku to co około 20tys (mogę się oczywiście mylić). Jaki masz przebieg w swoim wozie?? Bo może brak mocy jest spowodowany zużyciem silnika. Jak masz autko z którejś ręki to do przebiegu można dodać kilkadziesiąt tysięcy... Może zmierz komprechę na cylindrach
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-06-2009, 11:03   

192k km. Mam deskę digital więc tutaj nawet chyba nie ma możliwości kręcenia licznika. Nie wiem co mu dolega, czy wymieniać kable, czy filtr paliwa, czy tez jeszcze coś innego :?

PS. Jak go kupiłem to miał ok. 175k km i teraz po wymienię świec chodzi lepiej niż na początku. Więc to raczej nie zużycie silnika, tylko coś mu dolega.
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2009, 11:35   

zapchany filtr paliwa jak najbardziej wpływa na dynamikę, od strony elektrycznej świece, kable, palec rozdzielacza, kopułka itd.
na pierwszy rzut oka może wszystko działać ale jak małe uszkodzenia się zsumują to moga dawać takie efekty

na pewno nie zaszkodzi jeśli zmienisz filtry paliwa i powietrza, otwórz kopułkę obejrzyj palec, możesz delikatnie papierkiem ściernym przetrzeć styki, kabli na oko nie zbadasz, mikropeknięć kopułki też, możesz najwyżej po ciemku ocenić czy nie ma przebić (czy kable i kopułka nie świeca w ciemności

obejrzyj puszkę filtra powietrza, czy aby termostat nie zawiesił się i nie zaciąga gorącego powietrza tylko

ogólnie proponuję wziąć sobie zimne pyfko, papierek ścierny, szmateczkę, otworzyc maskę i tak sobie kawałek po kawałeczku poczyścić styki, poprawić masy, dopieścić - na pewno autko będzie wdzięczne
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-06-2009, 12:09   

Termostat świeżo po wymianie, filtr powietrza również. Robiłem też test w ciemności, ale nie zauważyłem przebić.
Jeśli chodzi o czyszczenie styków papierem ściernym, to mowa o łączeniach kabli WN i kopułki?
Są jeszcze pewne nieszczelności przy pokrywie filtra powietrza, ma to duży wpływ?

PS. Sprawdzałem miejsce tego filtra paliwa, jest tam jakaś czarna plastikowa obudowa, to jest to?
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2009, 16:57   

Iwan napisał/a:
to mowa o łączeniach kabli WN i kopułki?

w kopułce masz 4 styki i palec który się obraca podając iskrę na te styki, czasem jak jest bardzo zużyty to jest nadpalony

Iwan napisał/a:
nieszczelności przy pokrywie filtra powietrza, ma to duży wpływ?

ma wpływ raczej na falowanie obrotów itp, mniej na moc, chyba że dużo ciepłego powietrza z komory zaciąga, do teego jeszcze dochodzą podciśnienia które częściowo sterują praca silnika

Cytat:
jest tam jakaś czarna plastikowa obudowa, to jest to?
_________________

dokładnie, przy kole, jak popukasz w podłoge to trafisz na plastik, a jak się połozysz po przeciwnej stronie przy kole to powinieneś zobaczyć nawet ten filtr
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-07-2009, 00:46   

Zdecyduje się chyba również na wymianę kabli WN które zamówień razem z filtrem paliwa.

Jakie kable najlepiej wybrać?

BOSCH 81.75 [PLN]

KAGER 37.03 [PLN]

SENTECH 83.57 [PLN]

Czy warto oszczędzić na kablach i wybrać Kagera, czy też w tym wypadku to tylko pozorna oszczędność?
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-07-2009, 08:07   

Iwan, z tego co wiem, to kager nie jest taką złą firmą. Jednak doradzam czwartą opcję, czyli NGK. ceny niestety nie podam, ale chyba każdy na forum potwierdzi, że są najlepsze. Jeśli już musisz tylko z tych trzech, to bierz boscha.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-07-2009, 11:18   

Niestety NGK do tego modelu silnika nigdzie nie mają. Zamówiłem sobie kable Bosha, będą na jutro. Dziś za radą yoyo przetrę styki a jutro zobaczę jaki będzie efekt końcowy.

Ten silnik powinien mieć chyba około 12s 0-100 chodź nie znalazłem oficjalnego info, ale tyle ma wersja 75KM, LINK.

Ma ktoś jeszcze może taki silnik i testował?

** Dodano: 03-07-2009, 10:55 **
Słuchajcie, przeczyściłem te styki od środka na kopułce i na tym palcu i... Chciałem uruchomić silnik, ale 0 reakcji :( Akumulator działa, sprawdziłem już, podłączałem też kablami do samochodu kolegi. Ale wg nie kręci nawet rozrusznik, 0 reakcji :sciana:
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2009, 16:29   

Iwan napisał/a:
Ma ktoś jeszcze może taki silnik i testował?
mam 86KM Temprę. W testach w zeszłym roku wyszła mi średnia 13,4s (6 prób na tym samym odcinku w obu kierunkach)
Iwan napisał/a:
ale tyle ma wersja 75KM
miała, wiele lat temu...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load