Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Tipo 1.6ie problemy z obrotami - gaśnie
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-12-2006, 16:43   [Benzyna] Tipo 1.6ie problemy z obrotami - gaśnie

Witam!
Wczoraj zarejestrowałem się na forum, jestem właścicielem Fiata Tipo 1.6ie '93.
Problem mam następujący: niezależnie od tego, czy silnik jest rozgrzany, czy zimny czasami moje autko wchodzi na wysokie obroty i traci kompletnie swoją moc - nazywam to przykorkowaniem (jak zrobi się coś takiego na trasie, może trzymać nawet przez cały czas :/). Wyłączenie silnika czasem pomaga, po ponownym odpaleniu "odkorkowuje się" jednak tak jak już wcześniej napisałem - nie zawsze...
To jeden z obiawów, drugi: czasem po uruchomieniu wchodzi na wysokie obroty po czym spadają i gaśnie - dodawanie gazu tylko przyśpiesza cały ten proces :/ Czasem zdarza się nawet tak, że podczas jazdy samochód zgaśnie, tak jakby benzyny nie dostał i zaraz znowu załączy. Dzisiaj miałem przypadek jeszcze inny - po włączeniu silnika wskoczyły obroty, ekonomizer (wcześniej zapomniałem dodać, że w momencie "zakorkowania" ekonomizer pokazuje prawie maksymalne spalanie) podskoczył prawie na max, poczułem zapach niespalonej benzyny, wysiadłem i zauważyłem, że z wydechu kapała niespalona benzynka. Tak wygląda mój problem który trwa już od jakiegoś czasu... Kuzyn załatwia mi naprawę od jakiś 3 miesięcy... Mechanik mówil, że może to być związane z komputerem od silnika bądź wtrysku albo z silniczkiem krokowym. Ciśnienie w pompie paliwowej jest na 100% dobrze ustawione - jakiś miesiąc temu była wymieniona pompa, bo stara się popsuła.
Co o tym sądzicie? Proszę o jakieś sugestie.

Mam jeszcze jedno pytanie - wie ktoś może, gdzie w łodzi mogę zdiagnozować mojego Tiposzczka? Żeby było w miarę tanio, a dobrze?

Pozdrawiam i liczę na posty
     Moneta
 
 skype
 
rochaz 



Wiek: 47
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 45
Skąd: Dublin
Województwo: Other
Wysłany: 02-12-2006, 17:16   

Mialem dokladnie to samo, mialem... Roznie mi mowili ale wkoncu zdecydowalem sie na zmiane sondy lambdy i jak reka odja problemy ktore opisujesz.
Sonde lambde dostalem BOSCHa za 240 zlotych. Sam wymienilem i kosztow u mechanika uniknolem. Jezeli zdecydujesz sie na wymiane sondy to pamietaj sprawdzic ile przewodow ma Twoja sonda...
Pozdrawiam.
_________________
...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...

Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia...
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-12-2006, 18:03   

Witam.
Kolega mechanik u którego często przebywam miał identyczne objawy w samochodzie klienta. Był to wprawdzie peugeot 106 na jednopunkcie ale zasada jest taka sama. Po zdjęciu puszki filtru powietrza ni z gruszki ni z pietruszki wtrysk zaczynał żygać benzynką, pierwsza myśl zawieszający się wtryskiwacz. Szrocik wymiana ,parę min. i to samo. Szrot ,komputer wymiana i jak ręką odjął, Mineło parę dni klient wraca bo objawy podobne, no i okazało się że poluzowana była śruba od przewodu masowego komputera. Wyczyścił ,dokręcił ,komp szczęśliwie się nie uszkodził i samochodzik jeździ jak nowy.
Może u Ciebie jest tak samo? Objawy identyczne, tak jakbyn słuchał tamtego klienta.
Pozdrawiam.
P.S. na podłączenie komputera diagnostycznego nie wydawaj kasy, wypij za to lepiej piwo,
w tak prostych samochodach jak nasze nic to nieda ( na 90%) wierz mi wiem jak to działa w praktyce. Daj do mechanika ,jeżeli nie możesz sam, i niech robi aż zrobi. Kolega bierze pieniądze za faktyczną usterkę, pomyłki bierze na siebie, takiego musisz znaleźć.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-12-2006, 22:57   

wielkie dzięki :] może faktycznie nie ma sensu jechać na diagnostyke... zobaczymy mam jeszcze do wymiany cięgna skrzyni biegów, amortyzatory i hamulec tył - to pójdzie na pierwszy ogień, a ten problem zaraz po tym wszystkim będę się starał usunąć :)

** Dodano: 05-12-2006, 13:36 **
czy może ktoś mi powiedzieć, gdzie znajde kabel masy do komputera w moim tiposzczku? Może jakbym poprawił styki to będzie lepiej, a może uda mi się samemu tego dokonać :lol:
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load