|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zimny nie pali |
Autor |
Wiadomość |
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-12-2008, 15:02 zimny nie pali
|
|
|
jest problem. było kilka takich tematów w tym jest jeden który ma dokładnie taki sam problem. to jest TEN TEMAT . ale nie wiem czy u mnie jest to samo? polewałem CPW gorącą wodą, ale nie zmieniło to niczego. nadal nie pali jak jest zimny, muszę się duuuużo nakręcić i potrzeba nieomalże cudu żeby zagadał. w czasie kręcenia prawie pali, znaczy coś tam załapie i nic. w temacie który przytoczyłem wyżej jest dokładnie ten sam problem co mam ja, czy oznacza to że mam wymienić nieszczęsny CPW? chcę się upewnić, bo CPW nie jest tani. mój samochód to tempra 1,6 gaźnik, benzyna LPG, silnik 159A3000 coś tam coś tam. do tej pory wymieniłem kopułkę, świece (na ISKRA FE85 PS) palec, przewody WN. mogę podmienić jeszcze akumulator na pewny. a, dodam jeszcze że dzisiaj chciałem sprawdzić czy jest iskra, więc wykręciłem jedną świecę, tą pierwszą z prawej patrząc od przodu samochodu i cud stał sie rzeczywistością. po wykręceniu tej świecy odpalił prawie natychmiast. oczywiście na świecy była iskra jak cholera. masa wyczyszczona. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2008, 17:52
|
|
|
może ci go zalewa? świece po wykręceniu suche?
matrix0606 napisał/a: | po wykręceniu tej świecy odpalił prawie natychmiast |
bez świecy
nawiązując do innego tematu-paliwo masz
a teraz poważnie- na benzynie i na gazie nie odpala? czy tylko na benzynie? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-12-2008, 18:23
|
|
|
jak jest zimny to nie pali ani na jednym ani na drugim. paliwo jest i jedno i drugie. świece po wykręceniu sa w miarę. nie są ani nadmiernie mokre, ani też zupełnie suche. gdyby go zalewało to jak przełączę na zero, czyli nie podaje ani LPG ani PB, to raczej by przepaliło, ale mówię, gdyby go zalewało, a raczej tak nie jest jak napisałem wyżej. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2008, 18:41
|
|
|
może psiknij mu samostartem na zimnym i zobacz czy zaskoczy-na pewno taniej niż czujnik |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-12-2008, 19:26
|
|
|
ciężko będzie z samostartem, dziś już nigdzie nie kupię. a o jeszcze jednym chciałem powiedzieć, ale nie wiem czy ma to jakiś wpływ? filtr powietrza jest cały pozaklejany taśmą przeźroczystą, bo poprzedniemu właścicielowi prawdopodobnie popękał, a rura prowadząca do filtra znad kolektora jest łączona i niezbyt szczelna. rzekłbym że wcale nie jest szczelna. ale czy to ma wpływ? jeśli tak to czy proponujecie założyć filtr stożkowy? wyjdzie taniej niż kupno nowej obudowy filtra. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 09-12-2008, 19:33
|
|
|
Bezposrednio na odpalanie wplywu to miec nie powinno; problemy bylyby na pracujacym silniku(nierowne obroty, strzaly gazu); proponuje uszczelnic puszke silikonem( i zmienic filtr) a dolot tasma termiczna, jesli nie masz zamiaru wymienic ich na nowe |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2008, 18:53
|
|
|
pojawił się kolejny problem, a może jego rozwiązanie? dzisiaj chciałem gdzieś tam jechać, więc próbuje odpalić swoją temprę. miałem dwa akumulatory, jeden od tempry, drugi od opla kadeta, obydwa tej samej pojemności 55Ah. kręcę i kręcę i nic. ani na gazie, ani na benzynie. rozładowałem jeden, tempra nie odpaliła, rozładowałem drugi, tempra też nie odpaliła. połączyłem dwa w szereg, te rozładowane i jest, zapaliła. to zasugerowało mi że mam akumulatory do bani. kupiłem nowy, ale jeszcze nie założyłem. kupiłem czujnik położenia wału. wstawiłem, silnik zdążył ostygnąć, palę samochód, jest zapaliła. wydawałoby się że czujnik, ale byłoby za dobrze. zaczęły się kolejne problemy. na benzynie silnik chodził super, na gazie również dopóki.... nie wcisnąłem padełu sprzęgła. jak tylko tknąłem pedał samochód zaczął gasnąć i strzelać w filtr powietrza. to głównie na gazie, a na benzynie tracił poprostu obroty. sytuacja jest bardzo mocno dziwna, bo zaczyna się to dziać (strzelanie w filtr i tracenie obrotów) jak tylko tknę sprzęgło. jeśli chodzi na luzie i nie wcisnę sprzęgła, to wszystko jest ok. co się dzieje? na starym czujniku wszystko jest ok. w sklepie wziąłem czujnik do tempry i powiedziałem który to rok, bo sprzedawca pytał. wiecie o co chodzi? ja nie kumam ni w ząb. pomóżcie proszę.
** Dodano: 10-12-2008, 19:10 **
a jeszcze chciałem rzec, że jak tracił te broty na benzynie, to wyglądało to tak, jakby podawał iskrę nie w tym momencie co trzeba, innym razem jej nie podawał i chodził na trzech garach. trudne do opisania. najgorsze było jak walił w filtr powietrza. się nawet wystraszyłem. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2008, 19:41
|
|
|
matrix0606, zresetowałes kompa po montażu nowego czujnika wału?
togre napisał/a: | problemy bylyby na pracujacym silniku(nierowne obroty, strzaly gazu); proponuje uszczelnic puszke silikonem( i zmienic filtr) a dolot tasma termiczna, jesli nie masz zamiaru wymienic ich na nowe |
a to zrobiłeś?
kolega pisze ci że jak ma lewe powietrze to będzie źle pracował. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2008, 19:44
|
|
|
a ile reset trwa? rozłączyłem digiplexa na jakieś 2 minuty. starczy? a co do tej puszki, to na starym czujniku problemów ze strzałami nie ma. na starym czujniku wszystko jest ok, poza tym że nie chce zapalić jak jest zimny. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2008, 19:47
|
|
|
używaj opcji
tym razem znalazłem to za ciebie.
http://forum.tempra.org/t...reset+komputera
** Dodano: 10-12-2008, 19:48 **
po każdej wymianie jakiegokolwiek czujnika robisz reset żeby komp nauczył się nowych odczytów z wymienionego czujnika |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2008, 20:33
|
|
|
rozumiem że trzeba używać opcji szukaj, nie korzystam z forum od dziś, tylko że to było standardowe pytanie z odpowiedzią, że rozłączyłem zasilanie digiplexa na jakieś dwie minuty. zobaczę jutro, podłączę raz jeszcze ten nowy czujnik. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2008, 20:49
|
|
|
matrix0606, nie spinaj się- ja nie jestem MODem więc tylko gadam i nic ci nie zrobię. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2008, 20:56
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | matrix0606, nie spinaj się |
nie spinam się. nawet gdybyś był modem to nie dygam, tylko mówię jak zrobiłem?
i oczywiście szczerze jestem wdzięczny za wszelkie porady.
** Dodano: 11-12-2008, 07:51 **
dziś rano po nocnym deszczu wychodzę żeby odpalić samochód i nic. po wymianie kopułki, przewodów WN, palca, czujnika położenia wału, świec, akumulatora który dziś rozładowałem bo tempra nie chciała gadać nadal nie chce palić. co jest? tracę cierpliwość. niedługo koszt wymienionych elementów sięgnie ceny jaką dałem za samochód. nadmienię że cewkę można pominąć, bo iskra czasem była, a czasem jej nie było. teraz już chyba nie ma wcale. nie mówcie że padł DIGIPLEX? |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 07:58
|
|
|
matrix0606, jak chcesz to mam gdzieś digiplexa od 1.4 to ci za frytki oddam. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2008, 08:02
|
|
|
jestem za, tylko co znaczy za frytki bo tego sformuowania jeszcze nie słyszałem? chodzi o to żebym sprawdził czy to nie digiplex? jestem zrozpaczony. siedzę teraz przed kompem i czekam na pomoc tu od kogoś z forum. do pracy nie pojechałem, bo jak wyżej. temperówa nie pali, a tak mi się podoba ten samochodzik. i ma kopyto bo to najmocniejszy silnik wśród gaźnikowców 1,6 (62KW=84KM). |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 08:22
|
|
|
za frytki to znaczy za free czyli gratis tylko to jest od 1.4 wtrysk. Czytałem na forum że będzie działał bez problemów ale twoja decyzja. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2008, 08:28
|
|
|
napisałem PW ze swoim adresem. będę czekał pełen nadzei.
** Dodano: 12-12-2008, 16:55 **
słuchajcie, tu zapodaję zdjęcia jak wygląda moja cewka zapłonowa. czy to może być jej wina? teoretycznie rezystancje mierzone najtańszym miernikiem mieszczą się w tolerancji.
oto fotki. wiem że powinny być wrzucone tu na serwer i tak zrobiłem, ale wtedy wychodzą bardzo duże.
** Dodano: 15-12-2008, 18:53 **
problem się po trosze rozwiązał. znaczy tak jakby można odpalić samochód, ale nie chodzi jak należy. coś strzela, nie chodzi na wszystkich garach i po chwili gaśnie. wymieniłem tak: przewody WN, świece, rozdzielacz, palec, CPW, cewkę, kompa resetowałem pod nowym czujnikiem ze 40 minut. iskry są jak cholera, aż skaczą pod maskę (żart). zauważyłem jeden przerwany przewód od jakiegoś czujnika i jakby ułamane przewody chyba podciśnienia. skorzystam tu ze zdjęcia kolegi eBarti. nie patrzcie na strzałkę zieloną, tylko na moje czerwone.
jako że mam temprę jak w moim opisie, to na pewno coś się różni od tego foto, a swojego zrobić nie mogłem, bo już ciemno. przewód elektryczny był urwany jeden tam gdzie zaznaczyłem po prawej, natomiast rurki przewodów podciśnienia w zaznaczonym miejscu były chyba naderwane obie. po prostu sobie zeszły z tej nakrętki jak wziąłem za wężyk. a, na marginesie dodam, że dwa razy mi odpaliła jak trzeba, ale dostała strasznie wysokich obrotów i to bez naciskania gazu i prawie bez ssania. pomóżcie błagam, nie mam czym do pracy jeździć. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 11:54
|
|
|
jeśli widzisz że podciśnienie masz przerwane to wymień i tak samo z tym od czujnika-wymiana tania i prosta a będziesz miał pewnośc czy to od tego tak wariuje. Po wymianie tego znowu reset kompa bo jak ten czujnik (niestety nie rozpoznaje po zdjęciu od czego to jest) jest odłączony przez urwany kabelek to jak go podłączysz to znowu komp zwariuje-żarcik- reset na pewno musi być po tej wymianie. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-12-2008, 14:18
|
|
|
słuchajcie, ja się poddaję, po prostu poddaje się. jestem kompletnie zrozpaczony. wymieniłem już chyba wszystko co można było wymienić poza samochodem i czujnikiem cieczy chłodzącej i nic. przed chwilą po raz kolejny zarżnąłem akumulator. wymieniłem ten czujnik co pokazywałem post wyżej, koszt 55zeta i nadal nic. przewody łączące również wymieniłem, też nic. już nie wiem co się dzieje? iskra jest, ale za cholerę nie pali, a jak zagada to nie na wszystkie cylindry i po chwili gaśnie. spaliny potrafi wyrzucać w gaźnik, bo wychodzą aż pod jego kopułką. paliwo dochodzi. nie pali na niczym. zaczynam wierzyć że popełniłem okropny błąd kupując fiata. trzeba było trzymać się opla, z nim nie było problemów.
a, reset był za każdym razem, kiedy to cokolwiek wymieniałem. to niczego nie zmienia. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 16:45
|
|
|
matrix0606 napisał/a: | a, reset był za każdym razem, kiedy to cokolwiek wymieniałem. to niczego nie zmienia. |
Tak czytam i czytam cały temat od początku i się zastanawiam, jak mogłeś w gaźnikowej temprze zrobić reset kompa skoro w tym aucie nie ma żadnego komputera sterującego pracą silnika !!!??? Ale to tak na marginesie
Czyli cewkę już podmieniałeś na inną i dalej to samo?
Digiplex od Sucre79 już podmieniałeś?
Mnie to osobiście wygląda na to, że iskra jest podawana w złym momencie. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 16:55
|
|
|
polansky, nie zauważyłem że to gaźnik i nie ma kompa i doradzałem jego reset
Jeśli chodzi o digi ode mnie to nie mogłem go znaleźć i dopiero dzisiaj go znalazłem więc jutro mu go wyślę.
polansky napisał/a: | Mnie to osobiście wygląda na to, że iskra jest podawana w złym momencie |
Jeśli to gaźnik to chyba można próbować ustawić zapłon aparatem zapłonowym czy się myle-to poprawcie mnie bo z gaźnikiem to miałem styczność ostatnio jak miałem malucha 10 lat temu. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 17:03
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | Jeśli to gaźnik to chyba można próbować ustawić zapłon aparatem zapłonowym czy się myle |
Akurat w tym gaźniku, który jest w temprach 1.6 możesz kręcić aparatem ile chcesz i nic to nie da, bo zapłonem steruje właśnie DIGIPLEX, aparat tylko rozdziela iskrę na poszczególne garki. Jedynie w tipkach 1.4 w wersji bez digiplexa można się było bawić aparatem
Także dobrze by było jeszcze podmienić DIGI |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 17:13
|
|
|
polansky, ok dzięki za naukę jutro wyślę mu digiplexa |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-12-2008, 17:46
|
|
|
polansky napisał/a: | jak mogłeś w gaźnikowej temprze zrobić reset kompa skoro w tym aucie nie ma żadnego komputera sterującego pracą silnika |
ja myślałem że digiplex to komputer, bo przecież steruje jakoś podawaniem zapłonu?
polansky napisał/a: | Digiplex od Sucre79 już podmieniałeś? |
jeszcze nie bo czekam aż szanowny kolega Sucre79 mi go podeśle.
polansky napisał/a: | Mnie to osobiście wygląda na to, że iskra jest podawana w złym momencie. |
mi też, ale jak do cholery mógł przestawić sie moment podawania iskry? |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 18:03
|
|
|
matrix0606 napisał/a: | ja myślałem że digiplex to komputer, bo przecież steruje jakoś podawaniem zapłonu? |
Masz rację - digiplex steruje zapłonem, bo w nim są zapisane wartości kątów wyprzedzenia zapłonu dla różnych warunków pracy, ale one są zapisane na stałe i dopiero poprzez mikroprocesor, który dostaje sygnały z CPW oraz podciśnienie w kolektorze ssącym ten moduł steruje zapłonem "włączając" odpowiedni dla danej sytuacji kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem czy to dość zrozumiale wyjaśniłem czy tylko jeszcze bardziej zagmatwałem
matrix0606 napisał/a: | mi też, ale jak do cholery mógł przestawić sie moment podawania iskry? |
Więc dla mnie jedynym wytłumaczeniem jest uszkodzony digiplex, bo skoro już wszystko inne wymieniałeś związane z zapłonem to zostaje tylko on. Oczywiście jeśli dobrze celujemy, że problem tkwi w zapłonie a nie w czymś innym. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|