|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zimny nie pali |
Autor |
Wiadomość |
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-12-2008, 18:09
|
|
|
polansky napisał/a: | Nie wiem czy to dość zrozumiale wyjaśniłem czy tylko jeszcze bardziej zagmatwałem |
bardzo dobrze to wyjaśniłeś, bo i ja nie jestem zupełnym laikiem w tym temacie. co nieco kumam. trochę poczytałem i wiem że tam jest zapisane około 1920 map kątów wyprzedzenia zapłonu i w danej chwili digiplex wybiera sobie jedną mapę w zależności od panujących "warunków" zbieranych z czujników. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 18:13
|
|
|
To się cieszę, teraz pozostaje czekać na DIGIPLEX od Sucre79 i zobaczyć czy to coś pomoże.
Miejmy nadzieję, że to to a jak nie, to będziemy myśleć dalej |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 18:17
|
|
|
tylko tak jak ci pisałem na PW mam digi z 1.4 wtrysk i czytałem że nie będzie z tym problemu ale powtarzam jeszcze raz żeby nie było że coś zataiłem lub oszukałem. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 18:24
|
|
|
Jeśli oznaczenia będą te same, czyli te jakieś 411N czy jak to tam na nich pisze, to na pewno podejdą, a jeśli będą inne to może w niektórych sytuacjach wystąpić przedwczesny lub za późny zapłon, bo chyba nie wszystkie mapy są w nich te same, ale pewny nie jestem - to tylko moje domysły |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2008, 13:30
|
|
|
i piszę po raz kolejny, bo choć dziękuję jak tylko mogę koledze Sucre79, bo DIGIPLEX doszedł, to i tak nadal nic. znajomy poradził mi żebym sprawdził znaczniki rozrządu i oto efekt mojego sprawdzania. u góry na kole rozrządu znacznik pokrywa się ze znacznikiem na obudowie, na dole na kole chyba zamachowym, również znacznik chyba jest na miejscu. pisze chyba, bo nie wiem czy jeśli pionowo wali do góry to znaczy że jest ok? ale co ze znacznikami z prawej pod aparatem zapłonowym i co z samym palcem w aparacie? no właśnie tu jest gorzej. pod aparatem znacznik nie pokrywa się no i sam palec zamiast być na cylindrze nr 1 to jest gdzieś między 3 a 4. co tu jest grane? czyżby przestawił się rozrząd? czy wszystkie znaczniki powinny się ze sobą pokrywać? |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2008, 15:48
|
|
|
przestudiowałem uważnie, ale nic tam nie ma o odpowiednim ustawieniu znaczników. tak na marginesie, niżej fotka z zaznaczonym kolorem czerwonym miejscem gdzie u mnie brak połowy zaznaczonego pierścienia.
** Dodano: 28-12-2008, 22:25 **
temat po części się wyjaśnił. mianowicie wszystkiemu najprawdopodobniej była winna cewka, którą wcześniej przecież podmieniałem, ale nie na nową. jak kupiłem i wstawiłem nową i założyłem "stary" CPW to temperówka zaczęła palić, czyli nawet nowy CPW niczego nie zmienił, a wręcz przeciwnie, pogorszył sytuację. nowy CPW dawał sygnał nie w tym momencie co trzeba. nawet już nie starczyło regulacji opóźnienia zapłonu. ale problem nie do końca się rozwiązał. kolejny był przy rozruszniku. główny przewód zasilania rozrusznika, ten co wychodzi z automatu i już wchodzi do samego rozrusznika, był zbyt blisko masy, co powodowało silne wyładowania między owym przewodem a masą (burza z piorunami). zwarcie i szybkie rozładowywanie akumulatora. choć i ten problem wyeliminowałem, to wciąż nie chce palić jak jest zimna. wydaje się że za dużą dawkę paliwa podaje i zalewa świece. (tak podpowiedział mi znajomy mechanik z mojej pracy, widząc jak po wykręceniu świec tryska sporo paliwa) bez ssania nie pali, a na ssaniu zalewa. może pomożecie w tym problemie? moduł zapłonowy DIGIPLEX 2 wyeliminowałem dzięki koledze Sucre79 za co mu szczerze dziękuję. a tak na marginesie, tempra 1,6 gaźnik silnik 159A3000 równie dobrze chodzi na oryginalnym digiplexie jak i od tipo 1,4 na wtrysku-sprawdzałem.
** Dodano: 05-01-2009, 18:04 **
i znowu piszę.
kolejny problem jaki się pokazał, to w gaźniku sparciałe membranki przyspiesznika. paliwo ciekło do czujników podciśnienia. kupiłem zestaw naprawczy, wymieniłem, paliwo nie cieknie, ale nadal brak iskry. jest jedna bądź dwie i lipa. boję sie znowu kupować CPW, żeby znów sprzedawca w konia mnie nie zrobił. mam kupić kolejny czujnik?
ratunku!!!
** Dodano: 08-01-2009, 22:25 **
kolejny EDIT.
znów kupiłem CPW i znowu nie pasuje. podaje sygnał nie w tym momencie co potrzeba. na szczęście oddałem i zwrócili mi pieniądze. na starym CPW już jest iskra, nie wiem jak to się stało? założyłem jakieś stare świece NGK z poprzedniego samochodu (kadett). teraz temperówka pali, ale.... z problemem, nie wchodzi na benzynie jak trzeba na obroty. na gazie problemu nie ma w związku z czym wnioskuję, że gaźnik do regulacji- niewłaściwie ustawiona mieszanka. dobrze mówię, czy się mylę?
** Dodano: 16-01-2009, 21:27 **
i temat w sumie można na razie zamknąć, póki znów coś się nie rozwali. chodzi już jak złoto. główną przyczyną była chyba cewka zapłonowa. do tego gaźnik. byłem w Łodzi u pana Damiana Myszki przy ulicy Rumuńskiej 5. cudna regulacja i czyszczenie gaźnika zdziałało cuda. swoją drogą świetny i niedrogi fachowiec. polecam go.
** Dodano: 06-02-2009, 21:15 **
odświerzę trochę, bo coś zauważyłem. teraz gdy pali trochę lepiej, to ujrzałem problem którego wcześniej nie widziałem.
mianowicie:
jak wcisnę sprzęgło i go zapalam, (tak jak się to zawsze robi), to jak załapie to chodzi. nierówno, gubi obroty, nie chodzi na wszystkie gary, ale (tu uwaga) gdy tylko puszczę sprzęgło (na luzie) to od razu wchodzi na takie obroty jakie powinien mieć i później już jest w miarę ok, a jak mi zgaśnie a jeszcze jest zimny, to nie odpali inaczej jak na luzie i bez wciśniętego sprzęgła. czyżby ruchy osiowe wału? rozumiem to tak że jak sprzęgło wciśnięte to docisk nie dociska wału do czujnika (CPW) i nie bardzo się "widzą", a jak tylko puszczę sprzęgło to wał zostaje dociśnięty, CPW "widzi" już dobrze wał i jest git. tylko czemu jak później wciskam sprzęgło to już nic złego się nie dzieje? rozumiecie coś z tego? bo ja ni w ząb. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|