reaktywacja tempra 1.6 problemy z odpalaniem. POMOCY. |
Autor |
Wiadomość |
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 15:54 reaktywacja tempra 1.6 problemy z odpalaniem. POMOCY.
|
|
|
witam wszystkich klanowiczów.
a więc tak stałem sie posiadaczem tempry 1.6 mono wtrysk która stała prawdopodobnie 3 lata na podwórku. bez odpalania. nadszedł czas uruchomić to cudo:D
okazało się że pompa paliwa sie zatarła wienc wymieniłem lecz dalej mam problem. a mianowicie. po przekrenceniu zapłonu następuje wtrysk paliwa to silnika po czym zaczynam kręcic. odpali dojdzie do 2tys i obroty spadają i jest kicha. ponownie nieda sie odpalic chyba że odczekam kilka godzin. poprzednio silnik odpalał kilka razy po czym chodził jak traktor strzelało z rury i raz coś wybuchło w gazniku po czym samochód dalej chodził.na gazie chodził normalnie. licze na was chłopaki. pozdrawiam |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:05
|
|
|
--Adamo-- napisał/a: | 1.6 mono wtrysk |
--Adamo-- napisał/a: | coś wybuchło w gazniku |
to masz gaźnik czy wtrysk ?
Na pewno do wymiany świece i kable. Być może filtr paliwa.
** Dodano: 30-01-2011, 16:06 **
i powietrza. Po takim czasie stania koniecznie wymień olej i wszystko co płynne |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:09
|
|
|
Mam oczywiscie wtrysk
filtr paliwka wymieniowy wraz z pompą
a co najpierw wymienić?? świeczki czy kable?? albo odrazu zamuwić oba? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:11
|
|
|
--Adamo-- napisał/a: | świeczki czy kable?? albo odrazu zamuwić oba? |
weź od razu 2 rzeczy bo tak czy siak trza wymienić
co do świec polecam NGK V-Line 19 idealnie nadają się do 1.6 bo do 1.4 są już v line 2 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:11
|
|
|
olej był zmieniany bodajrze rok temu i niejeżdzony wcale choc po roku wypadało by wymienic ponownie. tak? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:13
|
|
|
--Adamo-- napisał/a: | olej był zmieniany bodajrze rok temu i niejeżdzony wcale choc po roku wypadało by wymienic ponownie. tak? |
Koniecznie. Normalnie jeżdżony olej wymienia się co ileś tam km zamiennie z czasem który wynosi koło roku.
Tym bardziej, że jak stał to z niego już użytku nie będzie bo stracił swoje właściwości |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:15
|
|
|
a olej muszę koniecznie już zmieniiać? czy moge kilka razy odpalic go żeby sprawidzic czy wszystko chodzi jak bable i świece wymienię? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:16
|
|
|
--Adamo-- napisał/a: | a olej muszę koniecznie już zmieniiać? |
Wydaje mi się że nic się nie stanie jak odpalisz na tym starym
** Dodano: 30-01-2011, 16:17 **
tzn raczej na 100% nic się nie stanie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:19
|
|
|
kupie świece kabelki odpale jak będzie grało to kupie olej i sie przejadę tak to tylko popróbóje na jałowym w garażu. wydaje mi sie że nic w takim rozwiąaniu mu niebędzie. a polecasz jakies kable czy każde dobre? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:23
|
|
|
--Adamo-- napisał/a: | polecasz jakies kable czy każde dobre? |
Temat rzeka :p
Ja osobiście NIE POLECAM kabli JANMOR - jest kilka osób które podzielają moje zdanie ale są też osoby które je używają i sobie chwalą. U mnie miały przebicia już po paru miesiącach. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:25
|
|
|
jakies kupie jak będą tylko te janmor to wezmę jak nie to wezmę inne. a to że po pierwszym odpaleniu silnika nieda sie ponownie go odpalic to też winna kabli bądz świeć? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:29
|
|
|
--Adamo-- napisał/a: | a to że po pierwszym odpaleniu silnika nieda sie ponownie go odpalic to też winna kabli bądz świeć? |
Nie wydaje mi się. Jest jeszcze kilka czujników odpowiadających za pracę silnika. Niestety o nich to raczej nie mam pojęcia bo sam mam gaźnik a w gaźniku ich nie ma
Jak masz czas popatrz na forum o podobnych objawach może ktoś już miał podobny problem
** Dodano: 30-01-2011, 16:32 **
chyba że mu zalewa świece i jak zgasisz to już dupa nie odpali póki się nie osuszą. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:33
|
|
|
hhhhh wydaje mi sie żę to będzie winna filtra powietrza bo gdy odpalałem bez filtra silnik pracował tzn nie tak jak ma ale chociaż chodził.
nic możemy gdybać najlepiej wymienić kabelki i świeczki potem sie przekonamy czy pomogło. dzięki za pomoc po wymianie napisze czy pomogło. |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:37
|
|
|
to wymień też filtr powietrza. 15 zł kosztuje.
Albo chociaż go wyjmij i zobacz czy nie ma piór i kurzych pazurów jak u kolegi kiedyś jak kupił auto |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:41
|
|
|
wyjmowałem go już:D no fakt niewygląda jak nowy ale piór tam niebyło poprostu jest troszkę ciemniejszy niż nowy:P .
a z niespodzianek to dla rozluznienia atmosfery napisze że po mocniejszym naciśnięciu hamulca tak o dla sprawczenia rozerwało przewód w przednim lewym:P |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 20:46
|
|
|
--Adamo-- napisał/a: | a z niespodzianek to dla rozluznienia atmosfery napisze że po mocniejszym naciśnięciu hamulca tak o dla sprawczenia rozerwało przewód w przednim lewym:P |
też tak kiedyś miałem. Ale z tylnym lewym. A później po wymianie jak odpowietrzałem to 2 walnął |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 21:37
|
|
|
hehe. luczu wiesz może ile wchodzi oleju do tempry 1.6?? i co najlepiej mu zalać?? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2011, 21:51
|
|
|
jak wylałem u siebie olej to 4 litrowy baniak starczył i jeszcze troche zostało.
To zeleży jaki masz zalany olej - półsyntetyk czy mineralny. Lej taki jaki jest
Polecam lotosa bo jest tani i do naszych aut którymi nie jeździ się na rajdach - w sam raz |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 21:54
|
|
|
mam mineralny. chyba castrol. a jeśli mam mineralny niemoge zalać półsyntetyka?
** Dodano: 30-01-2011, 21:56 **
a jaki dokłądnie lotos dokładnie ? |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-01-2011, 21:56
|
|
|
--Adamo--, możesz minerał, możesz półsyntetyk. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2011, 22:06
|
|
|
Chyba że Ci uszczelkami wydostanie sie na glebe.Wtedy znaczy że nie można.Bywają takie przypadki.
Oczywiście mówie tu o syntetykach / pół syntetykach |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-01-2011, 01:39
|
|
|
jeżeli masz minerał nie zaleca się zmiany na półsyntetyk.
--Adamo-- napisał/a: | a jaki dokłądnie lotos dokładnie ? |
No taki jaki masz wlany czyli masz 2 opcje - albo półsyntetyk albo mineralny |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2011, 09:05
|
|
|
Sprawdź świece, jak z iskrą. To, że nie chce się kręcić może mieć dwie główne przyczyny. Coś nie tak z zapłonem lub wtryskiem.
Sprawdzałeś czy jest dobre ciśnienie w układzie paliwowym? Po tych wybuchy sprawdzałeś czy coś tam nie rozwaliło? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-01-2011, 20:20
|
|
|
stawiał bym na zapłon bo ciśnienie na wtrysku jest ale czy dostateczne to nieiwem pompa nowa filterek też wienc niepowinno byc problemu z ciśnieniem chyba że przewody . wybuch miał miejsce w okolicy przepustnicy prawdopodobnie gdy była uchylona mam nadzieję że nic sie niepopsyło od tego. tak na oko to wszystko wyglonda normalnie. skocze po nowe swieczki i kable zmienię i napisze czy cos sie zmieniło miałęm dzis to ogarnąc ale niewyrobiłem sie w czasie licze na pozytwwne jutro. pozdro.
** Dodano: 12-02-2011, 14:49 **
kable zmienione pozakłądałęm nowe tematy bo słuch po was koledzuy zaginoł |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
|