Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
reaktywacja tempra 1.6 problemy z odpalaniem. POMOCY.
Autor Wiadomość
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 15:54   reaktywacja tempra 1.6 problemy z odpalaniem. POMOCY.

witam wszystkich klanowiczów.
a więc tak stałem sie posiadaczem tempry 1.6 mono wtrysk która stała prawdopodobnie 3 lata na podwórku. bez odpalania. nadszedł czas uruchomić to cudo:D
okazało się że pompa paliwa sie zatarła wienc wymieniłem lecz dalej mam problem. a mianowicie. po przekrenceniu zapłonu następuje wtrysk paliwa to silnika po czym zaczynam kręcic. odpali dojdzie do 2tys i obroty spadają i jest kicha. ponownie nieda sie odpalic chyba że odczekam kilka godzin. poprzednio silnik odpalał kilka razy po czym chodził jak traktor strzelało z rury i raz coś wybuchło w gazniku po czym samochód dalej chodził.na gazie chodził normalnie. licze na was chłopaki. pozdrawiam
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 16:05   

--Adamo-- napisał/a:
1.6 mono wtrysk
--Adamo-- napisał/a:
coś wybuchło w gazniku


to masz gaźnik czy wtrysk ?

Na pewno do wymiany świece i kable. Być może filtr paliwa.

** Dodano: 30-01-2011, 16:06 **
i powietrza. Po takim czasie stania koniecznie wymień olej i wszystko co płynne
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 16:09   

Mam oczywiscie wtrysk :D
filtr paliwka wymieniowy wraz z pompą
a co najpierw wymienić?? świeczki czy kable?? albo odrazu zamuwić oba?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 16:11   

--Adamo-- napisał/a:
świeczki czy kable?? albo odrazu zamuwić oba?


weź od razu 2 rzeczy bo tak czy siak trza wymienić :D

co do świec polecam NGK V-Line 19 idealnie nadają się do 1.6 bo do 1.4 są już v line 2
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
  
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 16:11   

olej był zmieniany bodajrze rok temu i niejeżdzony wcale choc po roku wypadało by wymienic ponownie. tak?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 16:13   

--Adamo-- napisał/a:
olej był zmieniany bodajrze rok temu i niejeżdzony wcale choc po roku wypadało by wymienic ponownie. tak?


Koniecznie. Normalnie jeżdżony olej wymienia się co ileś tam km zamiennie z czasem który wynosi koło roku.
Tym bardziej, że jak stał to z niego już użytku nie będzie bo stracił swoje właściwości
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 16:15   

a olej muszę koniecznie już zmieniiać? czy moge kilka razy odpalic go żeby sprawidzic czy wszystko chodzi jak bable i świece wymienię?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 16:16   

--Adamo-- napisał/a:
a olej muszę koniecznie już zmieniiać?


Wydaje mi się że nic się nie stanie jak odpalisz na tym starym

** Dodano: 30-01-2011, 16:17 **
tzn raczej na 100% nic się nie stanie :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 16:19   

kupie świece kabelki odpale jak będzie grało to kupie olej i sie przejadę tak to tylko popróbóje na jałowym w garażu. wydaje mi sie że nic w takim rozwiąaniu mu niebędzie. a polecasz jakies kable czy każde dobre?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 16:23   

--Adamo-- napisał/a:
polecasz jakies kable czy każde dobre?


Temat rzeka :p
Ja osobiście NIE POLECAM kabli JANMOR - jest kilka osób które podzielają moje zdanie ale są też osoby które je używają i sobie chwalą. U mnie miały przebicia już po paru miesiącach.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 16:25   

jakies kupie jak będą tylko te janmor to wezmę jak nie to wezmę inne. a to że po pierwszym odpaleniu silnika nieda sie ponownie go odpalic to też winna kabli bądz świeć?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 16:29   

--Adamo-- napisał/a:
a to że po pierwszym odpaleniu silnika nieda sie ponownie go odpalic to też winna kabli bądz świeć?


Nie wydaje mi się. Jest jeszcze kilka czujników odpowiadających za pracę silnika. Niestety o nich to raczej nie mam pojęcia bo sam mam gaźnik a w gaźniku ich nie ma :D

Jak masz czas popatrz na forum o podobnych objawach może ktoś już miał podobny problem

** Dodano: 30-01-2011, 16:32 **
chyba że mu zalewa świece i jak zgasisz to już dupa nie odpali póki się nie osuszą.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 16:33   

hhhhh wydaje mi sie żę to będzie winna filtra powietrza bo gdy odpalałem bez filtra silnik pracował tzn nie tak jak ma ale chociaż chodził.
nic możemy gdybać :P najlepiej wymienić kabelki i świeczki potem sie przekonamy czy pomogło. dzięki za pomoc po wymianie napisze czy pomogło.
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 16:37   

to wymień też filtr powietrza. 15 zł kosztuje.

Albo chociaż go wyjmij i zobacz czy nie ma piór i kurzych pazurów jak u kolegi kiedyś jak kupił auto :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 16:41   

wyjmowałem go już:D no fakt niewygląda jak nowy ale piór tam niebyło poprostu jest troszkę ciemniejszy niż nowy:P haha .
a z niespodzianek to dla rozluznienia atmosfery napisze że po mocniejszym naciśnięciu hamulca tak o dla sprawczenia rozerwało przewód w przednim lewym:P
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 20:46   

--Adamo-- napisał/a:
a z niespodzianek to dla rozluznienia atmosfery napisze że po mocniejszym naciśnięciu hamulca tak o dla sprawczenia rozerwało przewód w przednim lewym:P


też tak kiedyś miałem. Ale z tylnym lewym. A później po wymianie jak odpowietrzałem to 2 walnął
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 21:37   

hehe. luczu wiesz może ile wchodzi oleju do tempry 1.6?? i co najlepiej mu zalać??
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2011, 21:51   

jak wylałem u siebie olej to 4 litrowy baniak starczył i jeszcze troche zostało.

To zeleży jaki masz zalany olej - półsyntetyk czy mineralny. Lej taki jaki jest

Polecam lotosa bo jest tani i do naszych aut którymi nie jeździ się na rajdach - w sam raz
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2011, 21:54   

mam mineralny. chyba castrol. a jeśli mam mineralny niemoge zalać półsyntetyka?

** Dodano: 30-01-2011, 21:56 **
a jaki dokłądnie lotos dokładnie ?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-01-2011, 21:56   

--Adamo--, możesz minerał, możesz półsyntetyk.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2011, 22:06   

Chyba że Ci uszczelkami wydostanie sie na glebe.Wtedy znaczy że nie można.Bywają takie przypadki.
Oczywiście mówie tu o syntetykach / pół syntetykach
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-01-2011, 01:39   

jeżeli masz minerał nie zaleca się zmiany na półsyntetyk.

--Adamo-- napisał/a:
a jaki dokłądnie lotos dokładnie ?


No taki jaki masz wlany czyli masz 2 opcje - albo półsyntetyk albo mineralny
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2011, 09:05   

Sprawdź świece, jak z iskrą. To, że nie chce się kręcić może mieć dwie główne przyczyny. Coś nie tak z zapłonem lub wtryskiem.
Sprawdzałeś czy jest dobre ciśnienie w układzie paliwowym? Po tych wybuchy sprawdzałeś czy coś tam nie rozwaliło?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2011, 20:20   

stawiał bym na zapłon bo ciśnienie na wtrysku jest ale czy dostateczne to nieiwem pompa nowa filterek też wienc niepowinno byc problemu z ciśnieniem chyba że przewody . wybuch miał miejsce w okolicy przepustnicy prawdopodobnie gdy była uchylona mam nadzieję że nic sie niepopsyło od tego. tak na oko to wszystko wyglonda normalnie. skocze po nowe swieczki i kable zmienię i napisze czy cos sie zmieniło miałęm dzis to ogarnąc ale niewyrobiłem sie w czasie licze na pozytwwne jutro. pozdro.

** Dodano: 12-02-2011, 14:49 **
kable zmienione pozakłądałęm nowe tematy bo słuch po was koledzuy zaginoł
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load