Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Padniety akumulator ?
Autor Wiadomość
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 16:12   Padniety akumulator ?

WItam.
Jechalem w trase okolo 200 km. Po powrocie do domu na drugi dzien chce odpalic samochod a tu tylko rozrusznik robil lekkie "bu" i ogole nie kreci. Myslalem ze to akumulator rozladowany, naladowalem, odpalil ladnie. Na drugi dzien wsiadam do samochodu i znow to "bu" i nic. Wzialem prad z innego auta i odpalil bez problemu. Przejechalem z 4 km i potem juz odpala normalnie ale boje sie ze to moze jutro rano znow nie odpali. Sadzicie ze to akumulator ? Ten stary ma gdzies 4 lata. Centra Futura bezobslugowy. Co dziwne, radio i wszystko inne elektrycznie dziala ani na noc nic nie zostawilem wlaczone.
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 16:18   

kaliburza, sprawdź na wstępie jakie masz ładowanie. Zmierz bezpośrednio z alternatora na pracującym silniku. Powinien mieścić się w granicach 13,8-14,4V.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 16:22   

jak to tam zmierzyc na tym alternatorze ?
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 16:31   

kaliburza, z altka wychodzą przewody plusa i masy. do nich się podłączasz miernikiem. sprawdź też bezpośrednio z akumulatora. jeśli będzie dużo mniejsze ładowanie to może Ci gdzieś masa nie stykać lub masz padnięty aku
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 16:52   

na aku mam 11,8 V a natezenie 5,56 A. Podjechalem nim pod dom i odpalal bez problemu a po 30 min juz nie chcial.Podlaczylem prostownik i aku na maksa rozladowany. Nigdy mi sie takie cos nie dzialo. Moze cos mi "zzera" prad ?
_________________
A4
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 18:54   

kaliburza, akumulator ma za niskie napięcie, po jeździe powinno być ponad 13V a po nocy przestanej nie mniej niż 12V napięcie ładowania powinno być w granicach 14,4V z nie wielkimi odchyłkami (+/- 0,2V) nie zależnie od obrotów. 4 lata dla Centry to nie dużo. Jak się okazuje nawet w tych bez obsługowych ubywa elektrolitu, może warto podjechać do jakiegoś zakładu zajmującego się akumulatorkami niech ci go sprawdza pod obciążeniem oraz gęstość i poziom płynów, nie kosztuje to dużo.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 19:46   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
a po nocy przestanej nie mniej niż 12V
nie mniej niż 12,5V dla sprawnego akumulatora

kaliburza, sprawdzałeś napięcie przy odpalonym silniku? może po prostu masz za słabe ładowanie
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 13:30   

OK. Cudem odpalilem gdy sie troche podladowal. Napiecie przy wlaczonym silniku na aku 14.40 V na alternatorze 14.28 V.
Po wylaczeniu silnika napiecie aku 11.80 a po 15 minutach i przy wlaczonym radiu spadlo do 10.40 V. Wyciagnalem radio poruszalem kablami i radio raz dzialalo raz nie. Odlaczylem bezpiecznik i radio nie dziala, zobaczymy jak sie naladuje co teraz bedzie. W ogole pierwszy raz sie tak zdarzylo ze klemy sie tak nagrzaly az zmienily kolor i byly bardzo gorace. Co jeszcze zauwazylem w zeszlym tygodniu to gdy mocno padal deszcz to mi troche pasek piszczal po drodze. Sam juz nie wiem co mam zrobic.
_________________
A4
  
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-06-2009, 15:38   

moze masz zwarcie i Ci cos "kradnie " prad na postoju.?
     Moneta
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 16:13   

No odpalilem go znow na aku 14.11 V po wlaczeniu swiatel, dmuchawy, ogrzewania 13,67 V. Po wylaczeniu silnika napiecie spadlo do 11.35 i w lawinowym tempie leci w dol. Co zauwazylem i uslyszelm to syczenie wydobywajace sie z akumulatora, tam gdzie cele (nigdy tak nie byl, a syczenie jest dosc glosne).
_________________
A4
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-06-2009, 16:29   

kaliburza, a nie miałeś śladów ubytku elektrolitu? Takich białych, sproszkowanych placków pod aku? Pooglądaj go dokładnie, bo może on Ci się gotuje, bo już jest pusty? Nie walnąłeś nigdzie? Nie dotyka do gorącego? Wygląda na to, że jeszcze elektrolit jest, bo skoro mierzyłeś prąd na nim to aku przewodzi, ale może jest go na tyle mało, że nie trzyma parametrów, a prąd momentalnie ucieka.
Jedyne syczenie jakie przychodzi mi na myśl to gazowanie akumulatora. Gdy jest już wystarczająco naładowany, ale głośny syk to prędzej gotowanie, przez a duży prąd z alternatora :roll:
_________________
  
     Moneta
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 16:33   

Jak go wczoraj ladowalem to spojrzalem do srodka i prawie sucho bylo, ale wlalem wody destylowanej i jak go ladowalem to az bulgotalo. Mozna dolac elektrolitu ?
_________________
A4
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-06-2009, 16:38   

kaliburza, Cały czas mowa o tej Centrze? Pisałeś, że bezobsługowy, to jak dolałeś? Elektrolit powinien być :!: Woda destylowana sama w sobie nie ma właściwości elektrolitu. Dolewać się jej powinno jedynie ostatecznie i to niewiele, żeby elektrolitu nie rozcieńczać nadto. Napisałeś, że prawie sucho i dolałeś wody...to ona po prostu pod wpływem prądu z alternatora się zagotowała, wyparowała i tyle ( stąd ten syk). Blaszki w aku zadziałały jak grzałka w czajniku elektrycznym. Albo jedź na dolewkę elektrolitu ( w sumie jeżeli nic nie było to napełnienie kompletne -nie czy to się opłaca, bo nie znam cen), albo nowy aku, co chyba będzie prostsze, bo jeżeli "na pusto" dolałeś sporo tej wody, to to już nie akumulator, tylko czajnik, którym auta nie odpalisz.
_________________
     Moneta
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 16:49   

Heh poszedlem teraz napiecie wynosilo 10.40 V. Postukalem jak gdzies wyczytalem na tym forum w rozrusznik i odpalil od razu. Kreci ladnie teraz. Moze to cos z rozrusznikiem ?
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 17:29   

kaliburza, no to teraz wiadomo już dużo więcej :) teraz najlepiej naładuj aku prostownikiem, zostaw go na noc, ale nie podłączaj w aucie, i rano jeszcze raz zrób pomiar. Jeśli będziesz miał rano około 12,5V, to aku masz ok i wtedy trzeba poszukać przyczyny zwarcia. Tak jak podejrzewasz, może to być na rozruszniku. Ale jeśli aku przez noc nie utrzyma prądu, to trzeba go będzie wymienić.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 17:48   

Tylko ze on sie nie chce naladowac. Cala noc ladowalem wczoraj i stanal na 3A.
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 17:51   

kaliburza, no to wszystko sobie teraz wyjaśniłeś ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 17:52   

mrk69 napisał/a:
kaliburza, Cały czas mowa o tej Centrze? Pisałeś, że bezobsługowy, to jak dolałeś? Elektrolit powinien być :!: Woda destylowana sama w sobie nie ma właściwości elektrolitu. Dolewać się jej powinno jedynie ostatecznie i to niewiele, żeby elektrolitu nie rozcieńczać nadto. Napisałeś, że prawie sucho i dolałeś wody...to ona po prostu pod wpływem prądu z alternatora się zagotowała, wyparowała i tyle ( stąd ten syk). Blaszki w aku zadziałały jak grzałka w czajniku elektrycznym. Albo jedź na dolewkę elektrolitu ( w sumie jeżeli nic nie było to napełnienie kompletne -nie czy to się opłaca, bo nie znam cen), albo nowy aku, co chyba będzie prostsze, bo jeżeli "na pusto" dolałeś sporo tej wody, to to już nie akumulator, tylko czajnik, którym auta nie odpalisz.
cóż za teoria :D do akumulatorów dolewa się właśnie wody destylowanej bo to jej właśnie ubywa, gotowy elektrolit dolewa się gdy stwierdzi się zbytnie rozcieńczenie kwasu. Po drugie akumulator to nie czajnik mrk69, syczenie to wytracanie zie gazów, nie kiedy łatwo palnych. Poczytajcie sobie coś o akumulatorach
http://www.akumulator.pl/...umulatorow.html
http://pl.wikipedia.org/w...o-o%C5%82owiowy
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 17:58   

kaliburza, kombinuj dalej z tym ładowaniem tego szrota to zobaczysz jak pięknie potrafi bryzgać kwas przy rozerwaniu obudowy...

obyś oglądał to z daleka
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 18:01   

kaliburza, napięcie tego akumulatora już dawno spadło poniżej minimalnego progu, ja obstawiam trwałe uszkodzenie akumulatora. Poza tym parametry ładowania są nie właściwe sprawny alternator daje około ~14,4V nie zależnie od obrotów i po włączanego sprzętu, na pewno nie powinno spaść poniżej 14V.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 18:29   

i wiecie co, wpialem w klemy miernik i przylozylem do szyby jak krecilem to z 10.4 robilo sie 8 V. Kontrolki przygasaly i tylko byly pojedyncze przeskoki rozrusznika. gdy przestalem krecic to powoli napiecie wzrastalo do tych 10.4.
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 19:15   

kaliburza, juz nic nie kombinuj. aku padl i tyle! to, ze podczas krecena masz 8V to nic dziwnego. rozrusznik potrzebuje duzo pradu i dlatego taki spadek. 10,4V to juz padaka! zostaw jedynie ten aku do wymiany przy kupnie nowego, zebys nie musial doplacac "kary". z tym juz nic nie wykombinujesz.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 19:52   

no dobra kupie nowy. To teraz pytanie z innej beczki. Jaki kupic aku ? moze byc jakis marektowy ? Od razu mowie nie chce wydawac duzo kasy na niego bo nie planuje jezdzic dluzej tym samochodem niz pol roku. Moze warto kupic na szrocie z rozbitego auta ? 45 Ah ? Doradzcie cos.
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 20:38   

kaliburza, jesli do tej pory miales 45Ah to taki tez bym kupil. max 55Ah, ale po co przeplacac? jesli kupujesz aku na kilka miechow to moze byc marketowy, ale wybierz sie po zakup z woltomierzem, a i pompka do pomiaru gestosci elektrolitu by sie przydala. taki aku kupisz w cenie 150-200zl, ale ja osobiscie odradzam takiego posuniecia. lepiej dolozyc 50-100 zl i kupic centre w sklepie moto lub typowym z aku. tam w przeciwienstwie do marketow dba sie o to zeby aku byly odpowiednio czesto podladowywane.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2009, 21:39   

kaliburza, chcesz kupować chłam to kupuj, albo jakąś padakę ze szrotu, choć na szrotach właściciele co lepsze wyciągają. Marketowe często w chwili kupna już są częściowo nie odwracalnie uszkodzone z braku ładowania (następuję zasiarczenie płyt z powodu zbyt niskiego napięcia < 12V) Jak chcesz coś takiego to weź sobie miernik i sprawdzaj który ma ponad 12,5V i taki bierz. Choć ja osobiście podpisuje się pod tym co ciechu, piszę wolałbym się udać do sklepu moto albo punktu zajmującymi się aku.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load