Dioda akumulatora świeci się + dziwny dźwięk spod maski. |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2009, 08:02 Dioda akumulatora świeci się + dziwny dźwięk spod maski.
|
|
|
Jak w temacie. Znalazlem juz kilka tematow o alternatorze, natomiast nie wykrylem jeszcze takiego ktory by w 100% pokrywal sie z moim problemem.
Dokladnie 3 dni temu zaczela mi sie palic kontrolka akumulatora a spod maski zaczal wydobywac sie dziwny odglos, moim niefachowym uchem wydaje mi sie jakby jakies lozysko moze w alternatorze? kumpel mowil ze moze jakies szczotki. Nie przejmowalbym sie jakos specjalnie tym problemem gdyby nie fakt, ze wczesniej kontrolka swiecila sie slabo i przygasala na wiekszych obrotach, teraz juz swieci sie mocno i nie przygasa, a dzis rano juz mial delikatny problem z zapaleniem, w drodze do pracy zauwazylem, ze nawet wycieraczki jakby slabiej chodzily.
HELP... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-06-2009, 08:44
|
|
|
pisario, ściągnij pasek i zakręć ręką kołem pasowym alternatora, rolką napinającą, kołem pompy wspomagania (jeśli masz). W ten sposób możesz stwierdzić skąd dobiega dziwny dźwięk i będziesz wiedział co wymienić. Ja podobne problemy miałem z rolką napinającą. Łożysko się rozsypało i rolka z paskiem się stopiły. Efekt: 5km od domu bez ładowania, wspomagania i co najgorsze - bez chłodzenia silnika. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-06-2009, 09:33
|
|
|
pisario, alternator padł Ci juz chyba na amen, bo z tego co czytam to na początku siadło Ci jedno uzwojenie, teraz pewnie prszta lub regulator, a piszczeć mogą łożyska w altku lub w napinaczu, prędzej w altku bo napinacz raczej szumi. W sumie mialem podobne objawy tylko nie piszczało, kontrolka gasła przy wyższych obr, okazało sie że poszło jedno uzwojenie i łożyska, wirnik sie zablokowal jak wyjmowalem altek
** Dodano: 13-06-2009, 10:39 **
Teraz tak jeszcze mysle że mógł Ci pęknąć stojan, strumień magnetyczny zacął się rozpraszać i ladowanie też padło, też z tym miałem do czynienia, zwoje ok, wirnik ok rególator też a nie działa, potem się dopatrzyłem pęknięcia. Ale u Ciebie stawiał bum na opcję 1 |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2009, 11:23
|
|
|
To nie jest pisk.. nie wiem jak to opisac.. kumpel sie smial ze jak dzwiek zepsutej turbo sprezarki mechanicznej.. Jak dla mnie takie typowe cos jak lozysko, ale wydaje mi sie ze w alternatorze skoro swieci sie kontrolka |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-06-2009, 18:20
|
|
|
pisario napisał/a: | lozysko, ale wydaje mi sie ze w alternatorze skoro swieci sie kontrolka | wcale nie koniecznie. jak mi padlo lozysko rolki to rolka hamowala pasek i w efekcie alternator nie mial wlasciwych obrotow (zazaca kontolka). Zaznaczam ze wymienilem tylko pasek i rolke. altek mam sprawny. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2009, 19:38
|
|
|
A widzisz Ciechu tego nie wzialem pod uwage, to w sumie mialoby sens, bo w tym samym momencie zaczal wydobywac sie ten odglos i zapalila sie kontrolka Dopiero w poniedzialek moge zachaczyc gdzies elektryka :/ chyba ze jest metoda jak to sprawdzic On my Own ??? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-06-2009, 20:02
|
|
|
pisario, tak jak wczesniej napisalem, zdjac pasek i recznie obadac wszystkie kola/rolki. Tylko tak bedziesz mial 100% pewnosci co jest do wymiany. Moze nie bedzie potrzeba elektryka, a wymiana rolki to bulka z bananem wiec zabierz sie za to sam jeszcze jedno - masz wspomaganie? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2009, 20:12
|
|
|
Nie mam wspomagania, ale moze to Cie naprowadzi na jakis trop. Jakies poltora miesiaca temu w takim malo fachowym zakladzie naciagali mi pasek hmm... |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-06-2009, 21:50
|
|
|
pisario, naciagneli za mocno i lozysko dostalo w dupe wszystko jasne. jednak obstawiam lozysko altka, bo nie pamietam, czy wersje bez wspomagania maja tez rolke napinajaca. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2009, 22:31
|
|
|
Zebym wiedzial jak to wyglada to bym powiedzial wiem natomiast ze pasek jest zaczepiony na z tego co pamietam 3 kółkach (sorry za moja znajomosc tematu - dopiero raczkuje)
.....
Sprawdzilem wyglada to tak. To dobrze czy zle ? O ktore chodzi?
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-06-2009, 14:15
|
|
|
ciechu napisał/a: | nie pamietam, czy wersje bez wspomagania maja tez rolke napinajaca. |
Mają Ja nie mam wspomagania i mam tą rolke napinającą
pisario, Wszystko jasne - nie ma rolki napinającej - czyli do wymiany Masz łożyska alternatora |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2009, 14:37
|
|
|
to najwyżej jest od pompy wody a głębiej na dole to alternator. Jednak obstawiam łożysko alternatora. poruszaj nim przy ściągniętym pasku i nasłuchuj dźwięków |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2009, 15:24
|
|
|
No dobra.. to gdzie to dostac? Oplaca sie bawic w wymiane samego lozyska? czy konieczna wymiana altka? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-06-2009, 15:33
|
|
|
pisario, Ja za dwa łożyska(przednie i tylne) zapłaciłem 25zł. Problem był tylko z wyjęciem tych starych, bo były mocno zapieczone w obudowie i na wirniku(nie były wymieniane od nowości) - ale z pomocą palnika gazowego puściły.
Przy okazji można profilaktycznie też wymieć regulator napięcia na nowy(35zł). |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2009, 16:32
|
|
|
pisario napisał/a: | No dobra.. to gdzie to dostac? Oplaca sie bawic w wymiane samego lozyska? czy konieczna wymiana altka? | opłaca się, chyba że chcesz kupić regenerowany za około 150-200zł. Ale to już twój wybór. Są sklepy/hurtownie specjalizujące się w łożyskach. Można tam kupic naprawdę tanio.
Obadałeś już, czy to na pewno altek? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2009, 16:42
|
|
|
Jeszcze nie mialem jak, poza tym niespecjalnie biegly w dziedzinie jestem. Znalazlem Alternator (nowy) w miejscu mojego zamieszkania
http://moto.allegro.pl/it...od_ss_w_wa.html
Wiec w najgorszym wypadku...
** Dodano: 15-06-2009, 13:28 **
Po temacie. Byłem u elektryka. Niestety altek sie rozlecial. Wytrzymal z nami 10 lat Łożyska faktycznie ledwo sie krecily, nie bylo juz klinow, "szczotki" wygladaly... niewygladaly ;P Konieczna byla wymiana. Na szczescie do Tipka czesci nie naleza do najdrozszych. Dzieki za pomoc |
|
|
|
|
|