|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dziwny terkot! |
Autor |
Wiadomość |
schwanz24
Dołączył: 27 Lis 2006 Posty: 23 Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 13:22 dziwny terkot!
|
|
|
witam wszystkich!
od niedawna mam przyjemność jeździc Tipem 1.4i.e 93r. od samego początku mam nastepujacy objaw.
gdy jade, np. na 4,5 biegu ale nie za szybko ok. 60km/h i depne wiecej gazu, to zaczyna mi z przodu, gdzies spod silnika wydobywac sie taki dziwny odgłos, tak jakby właczył ktos wiertarkę, puszczam gaz, to to ustaje, albo gdy rozkulam na np. 4 biegu go porzadnie np. do tych 80km/h i depne, czyli go obciąze to równieź ten terkot nie nastepuje jest cicho!
auto ma przejechane prawie 140.000 km (przebieg ze stanu technicznego jest raczej realny i ze skrzynia czy przegubami na 90% od nowosci nic nie było dziubane)
czy ktos z was spotkał sie z taką usterką?
dzieki za rade! |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 13:49 Re: dziwny terkot!
|
|
|
schwanz24 napisał/a: | witam wszystkich!
od niedawna mam przyjemność jeździc Tipem 1.4i.e 93r. od samego początku mam nastepujacy objaw.gdy jade, np. na 4,5 biegu ale nie za szybko ok. 60km/h i depne wiecej gazu, to zaczyna mi z przodu, gdzies spod silnika wydobywac sie taki dziwny odgłos, tak jakby właczył ktos wiertarkę, puszczam gaz, to to ustaje, albo gdy rozkulam na np. 4 biegu go porzadnie np. do tych 80km/h i depne, czyli go obciąze to równieź ten terkot nie nastepuje jest cicho!auto ma przejechane prawie 140.000 km (przebieg ze stanu technicznego jest raczej realny i ze skrzynia czy przegubami na 90% od nowosci nic nie było dziubane) czy ktos z was spotkał sie z taką usterką?dzieki za rade! |
Wariant optymistyczny : przyspieszony zapłon . Trzeba obrócić aparat zapłonowy o kilka stopni i minie bezpowrotnie . I jest to prawdopodobnie właśnie to - sądząc po opisie objawów .
Wariant pesymistyczny : obrócona panewka i tłok klepiący o spód głowicy . Trzeba odchudzić kieszeń o kilka tysięcy ( 2-3) i zrobić remont silnika . |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-01-2007, 15:11
|
|
|
Co do zapłonu to jest to silnik 1.4 IE więc nie ma tam możliwości zmiany kąta zapłonu.
Schwanz a czy to terkotania słychać na jedynce lub dwójce jak mu trochę przyciśniesz
Jeżeli jest to terkotanie to możliwe że w skrzyni biegów padło łożysko i możliwe że jest to łożysko od wałka sprzęgłowego.Poszukaj na forum o tym łożysku,bo troszkę tego było. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
schwanz24
Dołączył: 27 Lis 2006 Posty: 23 Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 16:07
|
|
|
a wiec z tego co patrzyłem to aparatem da sie raczej kat regulować, pojade sprawdzic!
z tego co jeździłem moge powiedziec ze na 1 i 2 biegu to nie wystepuje, ale juz jak dojezdzam np. do zakretu na 4 biegu redukuje na 3 bieg, mam tych 40-50km/h i po gazie daje to zaczyna rzęzić. |
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 16:23
|
|
|
moim zdaniem to mechanizm zmiany biegów na skrzyni u mnie tak samo było gdy miałem siene u mnie właśnie to wszystko strasznie terkotało gdy obroty silnika na 4 lub 5 biegu niebyły większe niż ok. 2000 tys.obr. przy czym tam znajdował się jeszcze taki mały ciężarek i on był głównym powodem lecz sam mechanizm posiadał już luzy i wszystko drgało okropnie terkocząc jestem przekonany że to jest to!!! jeszcze wcześniej przed sieną tez miałem tipo ale 1.4 s tylko kilka miesięcy i miałem to samo ale nie wiedziałem o co chodzi i nie przejmowałem się tym doszedłem do sedna sprawy przy sienie pomimo ze ona niema drążków do skrzyni lecz dwie linki ale odpowiedzialny za to był mechanizm na skrzyni biegów i jego luzy !!!niestety nic się z tym nie dało zrobić wymiana za duże koszty po prostu trzeba z tym żyć |
|
|
|
|
schwanz24
Dołączył: 27 Lis 2006 Posty: 23 Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 17:30
|
|
|
no dobrze mówisz, moze i byc to wina tych drązków, bo ja własnie mam luzy na tych drązkach, jak gasze silnik to zaklekoczą, jak ruszam i za mało gazu dam to tez nimi zatrzepie, ale tylko w tych dwóch sytuacjach ich słychac, lecz ich odgłos jest całkowicie inny niz mój problem, ale byc moze ze wtedy wchodza w jakis rezonans i sa inaczej słyszalne.
jak narazie, dzieki za podpowiedzi. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-01-2007, 20:19
|
|
|
Schwanz aparatem da się obrócić ale to Ci nic nie da,ponieważ nie ma możliwości regulacji zapłonu bo jest on odczytywany przez czujnik SEN 8 na kole zamachowym,podpiętym pod digiplexa.Aparatem można tylko dograć kopułkę z palcem,aby bolec w kopułce i palec znajdowały się idealnie obok siebie podczas iskry. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|