Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwny terkot!
Autor Wiadomość
schwanz24 



Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2007, 13:22   dziwny terkot!

witam wszystkich!

od niedawna mam przyjemność jeździc Tipem 1.4i.e 93r. od samego początku mam nastepujacy objaw.

gdy jade, np. na 4,5 biegu ale nie za szybko ok. 60km/h i depne wiecej gazu, to zaczyna mi z przodu, gdzies spod silnika wydobywac sie taki dziwny odgłos, tak jakby właczył ktos wiertarkę, puszczam gaz, to to ustaje, albo gdy rozkulam na np. 4 biegu go porzadnie np. do tych 80km/h i depne, czyli go obciąze to równieź ten terkot nie nastepuje jest cicho!

auto ma przejechane prawie 140.000 km (przebieg ze stanu technicznego jest raczej realny i ze skrzynia czy przegubami na 90% od nowosci nic nie było dziubane)

czy ktos z was spotkał sie z taką usterką?

dzieki za rade!
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2007, 13:49   Re: dziwny terkot!

schwanz24 napisał/a:
witam wszystkich!
od niedawna mam przyjemność jeździc Tipem 1.4i.e 93r. od samego początku mam nastepujacy objaw.gdy jade, np. na 4,5 biegu ale nie za szybko ok. 60km/h i depne wiecej gazu, to zaczyna mi z przodu, gdzies spod silnika wydobywac sie taki dziwny odgłos, tak jakby właczył ktos wiertarkę, puszczam gaz, to to ustaje, albo gdy rozkulam na np. 4 biegu go porzadnie np. do tych 80km/h i depne, czyli go obciąze to równieź ten terkot nie nastepuje jest cicho!auto ma przejechane prawie 140.000 km (przebieg ze stanu technicznego jest raczej realny i ze skrzynia czy przegubami na 90% od nowosci nic nie było dziubane) czy ktos z was spotkał sie z taką usterką?dzieki za rade!


Wariant optymistyczny : przyspieszony zapłon . Trzeba obrócić aparat zapłonowy o kilka stopni i minie bezpowrotnie . I jest to prawdopodobnie właśnie to - sądząc po opisie objawów .
Wariant pesymistyczny : obrócona panewka i tłok klepiący o spód głowicy . Trzeba odchudzić kieszeń o kilka tysięcy ( 2-3) i zrobić remont silnika .
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-01-2007, 15:11   

Co do zapłonu to jest to silnik 1.4 IE więc nie ma tam możliwości zmiany kąta zapłonu.

Schwanz a czy to terkotania słychać na jedynce lub dwójce jak mu trochę przyciśniesz :?:

Jeżeli jest to terkotanie to możliwe że w skrzyni biegów padło łożysko i możliwe że jest to łożysko od wałka sprzęgłowego.Poszukaj na forum o tym łożysku,bo troszkę tego było.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schwanz24 



Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2007, 16:07   

a wiec z tego co patrzyłem to aparatem da sie raczej kat regulować, pojade sprawdzic!

z tego co jeździłem moge powiedziec ze na 1 i 2 biegu to nie wystepuje, ale juz jak dojezdzam np. do zakretu na 4 biegu redukuje na 3 bieg, mam tych 40-50km/h i po gazie daje to zaczyna rzęzić.
  
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 09-01-2007, 16:23   

moim zdaniem to mechanizm zmiany biegów na skrzyni u mnie tak samo było gdy miałem siene u mnie właśnie to wszystko strasznie terkotało gdy obroty silnika na 4 lub 5 biegu niebyły większe niż ok. 2000 tys.obr. przy czym tam znajdował się jeszcze taki mały ciężarek i on był głównym powodem lecz sam mechanizm posiadał już luzy i wszystko drgało okropnie terkocząc jestem przekonany że to jest to!!! jeszcze wcześniej przed sieną tez miałem tipo ale 1.4 s tylko kilka miesięcy i miałem to samo ale nie wiedziałem o co chodzi i nie przejmowałem się tym doszedłem do sedna sprawy przy sienie pomimo ze ona niema drążków do skrzyni lecz dwie linki ale odpowiedzialny za to był mechanizm na skrzyni biegów i jego luzy !!!niestety nic się z tym nie dało zrobić wymiana za duże koszty po prostu trzeba z tym żyć :)
  
 
 
schwanz24 



Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2007, 17:30   

no dobrze mówisz, moze i byc to wina tych drązków, bo ja własnie mam luzy na tych drązkach, jak gasze silnik to zaklekoczą, jak ruszam i za mało gazu dam to tez nimi zatrzepie, ale tylko w tych dwóch sytuacjach ich słychac, lecz ich odgłos jest całkowicie inny niz mój problem, ale byc moze ze wtedy wchodza w jakis rezonans i sa inaczej słyszalne.

jak narazie, dzieki za podpowiedzi.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-01-2007, 20:19   

Schwanz aparatem da się obrócić ale to Ci nic nie da,ponieważ nie ma możliwości regulacji zapłonu bo jest on odczytywany przez czujnik SEN 8 na kole zamachowym,podpiętym pod digiplexa.Aparatem można tylko dograć kopułkę z palcem,aby bolec w kopułce i palec znajdowały się idealnie obok siebie podczas iskry.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load