Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Małe pytanie na temat podciśnienia w układzie hamulcowym
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2008, 18:05   Małe pytanie na temat podciśnienia w układzie hamulcowym

Witam. Interesuje mnie sprawa dziwnie działających hamulców. Kiedy uruchomię zimny samochód to hamulce są w 100% sprawne dopiero przy obrotach około 2tys i powyżej. Jeżeli samochod puszczę na luz i zahamuje to musze nieco mocniej depnąć na pedał. Kiedy silnik osiągnie właściwą temperaturę to wszystko jest już OK. Cały układ chyba nie ma żadnych wad poza tą jedną. Przewody podciśnienia i zaworek w serwie raczej szczelne bo samochód niekiedy stoi tydzień i na wyłączonym silniku pedał twardnieje po 3-4 wciśnięciach, kiedy odpalę obroty nie skaczą przy wciśnięciu, silnik nie gaśnie. Myślałem że to może jakiś zaworek w kolektorze albo coś w tym stylu, ale nie wiem czy jest tam w ogole taki element. Tak bardzo mi to nie przeszkadza, ale jednak hamulce to bezpieczeństwo i byłbym spokojniejszy gdyby były sprawne w 100% ;D
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2008, 18:25   

może najwyższa pora zajrzeć do serwa ?
nie wiem czy do TT są dostępne zestawy naprawcze (do poloneza były), może coś nie tak ze sprężyną lub membraną ?
w kolektorze nie ma żadnych zaworków, poprostu bezpośrednie połączenie kolektor-serwo
jak zapalisz autko trzymając hamulec to powinien oczywiście zmięknąć, lekka zmiana obrotów przy hamowaniu też jest rzeczą naturalną choć nie zawsze występuje

moze jednak te przewody nie są do końca szczelne, lub samo serwo straciło szczelność
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2008, 18:46   

Serwo rok temu wymieniane - dałem 200zł za używkę (bo z ABS) #-o i miałem gwararancje rozruchową. Kiedy odbierałem samochód to silnik był rozgrzany więc stwierdziłem że wszystko jest OK. Kiedy odpalę samochód to hamulec oczywiście od razu zmięknie. Zauważyłem też że na zimnym silniku na postoju kiedy wcisnę i przytrzymam hamulec i dodam gazu to pedał opadnie jeszcze nieznacznie (ok pół centymetra może mniej ), na ciepłym silniku takie coś się nie dzieje :roll:

** Dodano: 05-06-2008, 19:49 **
yoyo napisał/a:
może najwyższa pora zajrzeć do serwa ?

Co rozumiesz przez to?? 8)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2008, 19:05   

serwo w środku to nic innego jak membrana i sprężynka, może ta membran jest jakaś stwardniała
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2008, 19:47   

Z tego co wiem to serwa raczej nie da się rozebrać (a przynajmniej nie powinno się tego robić ze względów bezpieczeństwa). Dziwi mnie tylko dlaczego pedał hamulca reaguje na dodanie gazu...
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2008, 20:22   

nie wiem jak to jest z bezpieczeństwem, ale do poloneza kupowałem kiedyś zestaw naprawczy i sam wymieniałem membrankę
w końcu serwo to tylko wspomaganie i sam hamulec powinien działać nawet przy padniętym serwie (tylko twardszy)

działanie:
podciśnienie z kolektora dolotowego zasysa membranę w serwie dzięki czemu wspomaga nam nacisk pedału hamulca, jeżeli dodamy gazu, czyli uchylimy przepustnicę to wartość podciśnienia skacze (nagły zasys) po czym spada (jak coś ujemnego może spadać ? :P ) dlatego serwo reaguje na dodanie gazu
najmocniejsze podciśnienie jest przy zamkniętej przepustnicy, a najmniejsze przy otwartej ( w końcu nieczęsto się hamuje dodając jednocześnie gazu :P )
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2008, 22:58   

Czyli z tego wynika że to nic poważnego?? ;D Ale jednak będę dociekliwy i zapytam dlaczego na ciepłym silniku heble są zaje...?? 8)

** Dodano: 06-06-2008, 00:04 **
A jeśli chodzi o bezpieczeństwo to czytałem w instrukcji obsługi że pompy i serwa sie nie naprawia tylko wymienia na nowe w razie awarii :D
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2008, 14:25   

meter30 napisał/a:
Ale jednak będę dociekliwy i zapytam dlaczego na ciepłym silniku heble są zaje...?? 8)


tu już można teoretyzować, przychodzą mi na myśl 2 rzeczy:

1. Membrana rozgrzana, jest bardziej elastyczna

2. Pod wpływem ciepła większość materiałów się rozszerza, w tym także metal - na rozgrzanym silniku znikają niewielkie luzy i nieszczelności które na zimnym dają znać o sobie ( ztego samego powodu rozregulowane zawory słychać na zimnym a nie na ciepłym silnku)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load