|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Syczenie spod korka wlewu wody. |
Autor |
Wiadomość |
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2008, 17:32 Syczenie spod korka wlewu wody.
|
|
|
Czy to normalne, że za każdym razem jak wyłączam silnik słyszą syczenie spod korka wlewu wody przy chłodnicy. Węże nabrzmiałe do granic wytrzymałości. Temperatura pracy silnika podczas jazdy utrzymuje się w okolicach 90 stopni, jak się zatrzymam i postoję dochodzi do 110, aż do momentu jak się załączy wentylator. Później jeżeli jadę w korku kreci się kolo 100 stopni. Takie zachowanie jest normalne ?? |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2008, 17:39
|
|
|
forest666, woda która nagrzewa się w silniku do 110 stopni paruje i dlatego tworzy się ciśnienie ale przez korek nie powinno nic syczeć. Wprawdzie jest w nim a raczej powinno odpowietrzenie no ale nie spotkałem się z tym żeby syczało samo. Jakie masz autko, jaki silnik a najlepiej w podpisie lub w opisie problemu napisz jakie masz autko. Wracając do tematu to może duży obieg ci się nie załącza przez padnięty termostat i mały obieg nagrzewa się za bardzo. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-12-2008, 17:40
|
|
|
forest666, za duza temperatura na postoju, wentylator powinien sie załączyc przy temp ok 95*C (zalezy od silnika) ale napewno nie przy 110
** Dodano: 02-12-2008, 17:41 **
Sucre79 napisał/a: | może duży obieg ci się nie załącza przez padnięty termostat i mały obieg nagrzewa się za bardzo. |
W takim przypadku by sie podczas jazdy nie utrzymywało 90*C i momentalnie by wywaliło płyn.
Mam ten sam silniczek co Ty i u mnie wentylator załącza sie właśnie przy ok 95 a termostat otwiera duzy obieg przy 92*C |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2008, 19:51
|
|
|
W samym korku masz taki zaworek(blaszka i sprężynka) może to Ci się zacina. |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-12-2008, 11:58
|
|
|
Nie może a napewno masz zablokowany zaworek w korku w zbierniku wyrównawczym. Jeśli nie masz możliwości wymiany korka (koszt około 11 PLN) to włóż śrubokręt w otwór w środku korka i pociągnij w bok a wyjmiesz ten środek. Wypadnie duża sprężyna i mała raze z takim małym koreczkiem. Wyjmij te małe cholerstwa a dużą sprężynę z główną obudową złóż spowrotem. Będzie wszystko działało (pół roku tak jeździłem) tylko ciśnienie w ukaładzie będzie lekko niskie. nic poza tym. Jak dłużej pojeździsz z zatkanym korkiem to podczas jazdy węże z układy chłodzenia powiedzą papa. Przy zatkanym korku ciśnienie wzrasta powyżej 1 bara i może być nieciekawie. Albo zrób inną rzecz prostszą. Wyjmij uszczelkę z korka. Te rogi na korku to są kanały wylotowe ciśnienia więc zawór będzie pomijany. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2008, 12:17
|
|
|
niekoniecznie węże powiedzą papa bo u mnie w poprzednim scorpio rozwaliło chłodnice ale po wymianie chłodnicy wywierciłem malutką dziureczkę w korku i było ok. (wiertło max 2-2.5) |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-12-2008, 16:36
|
|
|
tez mi delikatnie syczy z pod korka wlewu, ale nie wplywa to negatywnie ani na uzytkowanie auta ani na stan plynu chlodniczego, wiec nie widze problemu... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-12-2008, 19:46
|
|
|
tu nie chodzi o syczenie bo syczy zawsze zmiejszając ciśnienie do 1 bara. Jeżeli wentylator włącza się gdy na wskaźniku pojawia się 100-110 stopni to ciśnienie powoduje złe odczyty termowłącznika a co za tym idzie z czasem puści najsłabszy punkt. U ciebie była chłodnica u mnie wąż do parownika. |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-12-2008, 10:15
|
|
|
Dopóki korek "odpuszcza" przy właściwym ciśnieniu, jest ok. Gorzej, jak jakiś syf z niego wpadnie, zaklei i wtedy już wiesz, która część była najsłabsza bo jest do wymiany. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2008, 12:10
|
|
|
A czy może mieć znaczenie to, że u siebie mam wmontowaną chłodnicę od Uno 1.4, a nie oryginalną od Tipo ?
Zrobiłem eksperyment: silnik pracował na odkręconym korku od chłodnicy i wszystko było ok - jak silnik wyłączyłem to od razu woda poszła do góry u wylała się z chłodnicy. Jak silnik pracuje na zamkniętym korku węże są miękkie do czasu aż nie wyłączę silnika. O co ty chodzi ???!!! |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|