|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
w Tipo 1,4 gaznik Spalanie 12,5 l na 100 km |
Autor |
Wiadomość |
pecu1987
witamy nowego
Dołączył: 05 Kwi 2007 Posty: 1 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 05-04-2007, 20:30 w Tipo 1,4 gaznik Spalanie 12,5 l na 100 km
|
|
|
Sprawa wygląda tak :
Z rana odpalam silnik obroty skaczą tak ze silnik mi może zgasnąć (WAŻNE: obroty są bardzo niskie) i ogólnie pracuje dziwnie po pewnym czasie jazdy gdy silnik sie trochę rozgrzeje wzrastają obroty silnika i wtedy jest wszystko dobrze przejadę jeszcze parę kilometrów i (WAŻNE : rozgrzany silnik dostaje ogromne obroty tak jak by ciągle jechał na ssaniu). Inna sprawa gdy silnik jest ROZGRZANY na desce pokazuje mi się ze silnik jest zimny pokazuje 0*C,(WAŻNE : pokazuje ze jest zimny tylko w czasie jazdy) , ale gdy sie zatrzymam postoje ok 10 min przy zapalonym silniku wskaźnik zaczyna się podnosić i w ekstremalnych sytuacjach pokazuje nawet 130 *C!!! (WAŻNE: ale gdy ruszę i pojadę gdzieś temperatura spada znów do 0*C tak iak by silnik był całkowicie zimny ( co jest nie możliwe)!!! Proszę o jakies podpowiedzi i porady bo już naprawdę zbankrutowałem..... zatankuje 5 litrów paliwa i przejade na tym 40 km (rozumiem jak bym deptał ale zawsze jadę jak niedzielny kierowca) Proszę o pomoc !
Silnik 1,4 gaznik składak 94 rocznik |
|
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2007, 09:25
|
|
|
Po pierwsze - jaki silnik - gaźnik?
Sprawdź kabel idący do czujnika temperatury. Najpewniej gdzieś jest urwany i okazyjnie łączy się z masą, co owocuje wskazaniem 130stC na tablicy. Jeśli masz z wtryskiem, to najpewniej jest to także źródłem problemu z obrotami. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-04-2007, 11:55
|
|
|
Ja w tym przypadku rozebrał bym gaźnik,wymył i wydmuchał go dobrze.Sprawdził byś przy okazji poziom paliwa i czy uszczelki w i pod gaźnikiem są całe.Posprawdzaj jeszcze przewody podciśnienia czy są ok.
A co do temperatury to sprawdź termostat czy nie jest padnięty.Zapal zimny silnik i sprawdzaj górny przewód idący do chłodnicy.Powinien się zrobić ciepły dopiero jak wskaźnik będzie przy około 70 stopniach.Jeżeli po paru minutach zacznie się nagrzewać(ważne-przewód ma być cały ciepły i chłodnica)to termostat do wymiany. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 18:05
|
|
|
gaźnikowiec... wariacje wskaźnika temp to raz - kabel od niego;
dwa - układ chłodzenia - jak masz zapowietrzony czy coś z nim nie tak np termostat wariujący to może Ci wskaźnik kłamać, przy tym silnik się może przegrzewać/ niedogrzewać (z naciskiem na pierwsze) co może skutkować jego wariacją z obrotami (no a gdy przegrzejesz to np uszczelka pod głowicą i inne smaczki); zauważyłem u siebie też w gaźnikowcu, że jakoś jest wrażliwy na zapowietrzenie ukł chłodzenia; jakoś takoś też mi jak był zapowietrzony niezbyt dobrze zapalał ,obroty... raz się to kiedyś zdarzyło; może pompa jakoś silnik męczyła, nie wiem, może do tego temperatura... szybko uszczelniłem, wymieniłem płyn i zaraz było super;
prócz układu chłodzenia - 'auto ssanie' (choć nazywa się inaczej, 'podkręca' obroty nim się nagrzeje) czyli podciśieniowa pompka z lewej strony z tyłu gaźnika, idzie do niej wężyk z podciśnień; póki się silnik nie nagrzeje, to wężykiem poprzez termostacik z tyłu silnika idzie podciśienie na tą pompkę, ta cięgnem otwiera w gaźniczku by się rozkręcił lepiej wariujący termostat od tego i/lub problemy z podciśnieniem mogą też być częściową przyczyną;
poza tym problemy z wężykami i podciśieniami , rozszczelnianie się w zal od temp wpływają na wariację obrotów (pompki itp) no i zapłonu, czyli też obrotów (bo digiplex też bada podciśnienie); zresztą i inne uszczelki w gaźniku jak puszczają lewe powietrze po nagrzaniu mogą dać takie objawy;
masz więc co sprawdzać, a jak kilka z czynników w/w się nakłada, choćby słabych to tym bardziej... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|