Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
w Tipo 1,4 gaznik Spalanie 12,5 l na 100 km
Autor Wiadomość
pecu1987 
witamy nowego


Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 1
Skąd: koszalin
Wysłany: 05-04-2007, 20:30   w Tipo 1,4 gaznik Spalanie 12,5 l na 100 km

Sprawa wygląda tak :

Z rana odpalam silnik obroty skaczą tak ze silnik mi może zgasnąć (WAŻNE: obroty są bardzo niskie) i ogólnie pracuje dziwnie po pewnym czasie jazdy gdy silnik sie trochę rozgrzeje wzrastają obroty silnika i wtedy jest wszystko dobrze przejadę jeszcze parę kilometrów i (WAŻNE : rozgrzany silnik dostaje ogromne obroty tak jak by ciągle jechał na ssaniu). Inna sprawa gdy silnik jest ROZGRZANY na desce pokazuje mi się ze silnik jest zimny pokazuje 0*C,(WAŻNE : pokazuje ze jest zimny tylko w czasie jazdy) , ale gdy sie zatrzymam postoje ok 10 min przy zapalonym silniku wskaźnik zaczyna się podnosić i w ekstremalnych sytuacjach pokazuje nawet 130 *C!!! (WAŻNE: ale gdy ruszę i pojadę gdzieś temperatura spada znów do 0*C tak iak by silnik był całkowicie zimny ( co jest nie możliwe)!!! Proszę o jakies podpowiedzi i porady bo już naprawdę zbankrutowałem..... zatankuje 5 litrów paliwa i przejade na tym 40 km (rozumiem jak bym deptał ale zawsze jadę jak niedzielny kierowca) Proszę o pomoc !

Silnik 1,4 gaznik składak 94 rocznik
  
  
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2007, 09:25   

Po pierwsze - jaki silnik - gaźnik?

Sprawdź kabel idący do czujnika temperatury. Najpewniej gdzieś jest urwany i okazyjnie łączy się z masą, co owocuje wskazaniem 130stC na tablicy. Jeśli masz z wtryskiem, to najpewniej jest to także źródłem problemu z obrotami.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-04-2007, 11:55   

Ja w tym przypadku rozebrał bym gaźnik,wymył i wydmuchał go dobrze.Sprawdził byś przy okazji poziom paliwa i czy uszczelki w i pod gaźnikiem są całe.Posprawdzaj jeszcze przewody podciśnienia czy są ok.
A co do temperatury to sprawdź termostat czy nie jest padnięty.Zapal zimny silnik i sprawdzaj górny przewód idący do chłodnicy.Powinien się zrobić ciepły dopiero jak wskaźnik będzie przy około 70 stopniach.Jeżeli po paru minutach zacznie się nagrzewać(ważne-przewód ma być cały ciepły i chłodnica)to termostat do wymiany.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2007, 18:05   

gaźnikowiec... wariacje wskaźnika temp to raz - kabel od niego;

dwa - układ chłodzenia - jak masz zapowietrzony czy coś z nim nie tak np termostat wariujący to może Ci wskaźnik kłamać, przy tym silnik się może przegrzewać/ niedogrzewać (z naciskiem na pierwsze) co może skutkować jego wariacją z obrotami (no a gdy przegrzejesz to np uszczelka pod głowicą i inne smaczki); zauważyłem u siebie też w gaźnikowcu, że jakoś jest wrażliwy na zapowietrzenie ukł chłodzenia; jakoś takoś też mi jak był zapowietrzony niezbyt dobrze zapalał ,obroty... raz się to kiedyś zdarzyło; może pompa jakoś silnik męczyła, nie wiem, może do tego temperatura... szybko uszczelniłem, wymieniłem płyn i zaraz było super;

prócz układu chłodzenia - 'auto ssanie' (choć nazywa się inaczej, 'podkręca' obroty nim się nagrzeje) czyli podciśieniowa pompka z lewej strony z tyłu gaźnika, idzie do niej wężyk z podciśnień; póki się silnik nie nagrzeje, to wężykiem poprzez termostacik z tyłu silnika idzie podciśienie na tą pompkę, ta cięgnem otwiera w gaźniczku by się rozkręcił lepiej ;D wariujący termostat od tego i/lub problemy z podciśnieniem mogą też być częściową przyczyną;

poza tym problemy z wężykami i podciśieniami , rozszczelnianie się w zal od temp wpływają na wariację obrotów (pompki itp) no i zapłonu, czyli też obrotów (bo digiplex też bada podciśnienie); zresztą i inne uszczelki w gaźniku jak puszczają lewe powietrze po nagrzaniu mogą dać takie objawy;

masz więc co sprawdzać, a jak kilka z czynników w/w się nakłada, choćby słabych to tym bardziej...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load