Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwarcie w instalacji
Autor Wiadomość
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2009, 22:24   Zwarcie w instalacji

Witam. Mam gdzieś zwarcie instalacji LPG. Najpierw spalił sie bezpiecznik potem ścieżka w centralce. Przemierzyłem wszystkie kable i są oki. Wszystkie elektrozawory sie otwierają.
Pytanie: Jak sprawdzic elektrozawór bo możliwe ze którys szwankuje?
W mojej instalacji sa 3 elektrozawory i 2 przekazniki i czy to nie za duzo jak na centralke? Zamierzam założyce przekaznik za centralka żeby go odciążyc.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2009, 00:38   

elektrozawór na butli może być jeden, drugi przed reduktorem, trzeci przełącza gaz-benzyna, tak możesz na przyklad mieć;
powinny wszystkie lecieć przez osobne przekaźniki, bo przy przełączeniu na moment biorą większy prąd i mogłyby spalić centralkę jeśli ktoś je puści bezpośrednio, tak mi się wydaje, al przekaźniczki jakieś małe w centralce/jakimś module od LPG (nie wiem jaką masz instalację) powinny być... jak sprawdzić elektrozawór? to w sumie cewka która jak płynie przez nią prąd otwiera zawr (przesuwa rdzeń/coś się obraca; jak elektromagnes czy silniczek powiedzmy); zasilisz sobie i powinno się ruszyć, ale nie zawsze słychać to; musiałbyś wyjąć takowy elektrozawór (po zabezpieczeniu instalacji! zakręceniu gazu przy butli i wypaleniu jego resztek z przewodów instalacji) i podać sobie nań 12V i zobaczyć; inna sprawa, że po latach niektóre się zacinają gdy się np nagrzeją, wtedy mogą wziąść większy prąd i coś poleci...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2009, 01:26   

Jeden na butli drugi na reduktorze i trzeci z filtrem a zasilone sa tylko z centralki i nie maja żadnych przekazników i dlatego też mnie to zdziwiło ze takie małe cus do 3 elektozaworów Przekazniki sa jedynie na odcięcie wtrysku i sondy. W celu sprawdzenia elektrozawóru podałem na każdy bezpośredio 12v i wszystkie "cykają" więc sie otwierają.
Naprawiłem centralke (wlutowałem kabelek) i strasznie sie grzeje a bezpiecznik trzyma. Jutro pokombinuje i bede odpinał po koleji elektrozawory i patrzył czy centralka sie grzeje Stawiam na elektrozawór w reduktorze jest tam najwiekszy syf więc moze on bedzie wadliwy

** Dodano: 03-03-2009, 17:47 **
dziś juz nie odpalił elektrozawór w reduktorze wiec wsio jasne. Dzieki za porade :) mozna zamknąć
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load