|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zwarcie w instalacji |
Autor |
Wiadomość |
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 22:24 Zwarcie w instalacji
|
|
|
Witam. Mam gdzieś zwarcie instalacji LPG. Najpierw spalił sie bezpiecznik potem ścieżka w centralce. Przemierzyłem wszystkie kable i są oki. Wszystkie elektrozawory sie otwierają.
Pytanie: Jak sprawdzic elektrozawór bo możliwe ze którys szwankuje?
W mojej instalacji sa 3 elektrozawory i 2 przekazniki i czy to nie za duzo jak na centralke? Zamierzam założyce przekaznik za centralka żeby go odciążyc. |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 00:38
|
|
|
elektrozawór na butli może być jeden, drugi przed reduktorem, trzeci przełącza gaz-benzyna, tak możesz na przyklad mieć;
powinny wszystkie lecieć przez osobne przekaźniki, bo przy przełączeniu na moment biorą większy prąd i mogłyby spalić centralkę jeśli ktoś je puści bezpośrednio, tak mi się wydaje, al przekaźniczki jakieś małe w centralce/jakimś module od LPG (nie wiem jaką masz instalację) powinny być... jak sprawdzić elektrozawór? to w sumie cewka która jak płynie przez nią prąd otwiera zawr (przesuwa rdzeń/coś się obraca; jak elektromagnes czy silniczek powiedzmy); zasilisz sobie i powinno się ruszyć, ale nie zawsze słychać to; musiałbyś wyjąć takowy elektrozawór (po zabezpieczeniu instalacji! zakręceniu gazu przy butli i wypaleniu jego resztek z przewodów instalacji) i podać sobie nań 12V i zobaczyć; inna sprawa, że po latach niektóre się zacinają gdy się np nagrzeją, wtedy mogą wziąść większy prąd i coś poleci... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 01:26
|
|
|
Jeden na butli drugi na reduktorze i trzeci z filtrem a zasilone sa tylko z centralki i nie maja żadnych przekazników i dlatego też mnie to zdziwiło ze takie małe cus do 3 elektozaworów Przekazniki sa jedynie na odcięcie wtrysku i sondy. W celu sprawdzenia elektrozawóru podałem na każdy bezpośredio 12v i wszystkie "cykają" więc sie otwierają.
Naprawiłem centralke (wlutowałem kabelek) i strasznie sie grzeje a bezpiecznik trzyma. Jutro pokombinuje i bede odpinał po koleji elektrozawory i patrzył czy centralka sie grzeje Stawiam na elektrozawór w reduktorze jest tam najwiekszy syf więc moze on bedzie wadliwy
** Dodano: 03-03-2009, 17:47 **
dziś juz nie odpalił elektrozawór w reduktorze wiec wsio jasne. Dzieki za porade mozna zamknąć |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|