Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipek nie che oddychac :(
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-12-2009, 12:30   Tipek nie che oddychac :(

Panowie pomozcie, autko wczoraj normalnie jezdzilo, ale dzis ide do autka i krece i krece i krece i nic, pod sam koniec juz prawie wogole nie kreci. Akumaulator nie rozladowany bo sprawdzilem i ma 12,4 V. Szczotki na rozruszniku nie zawieszone, a pozatym byly wymieniane okolo 3 miesiescy wstecz. Co to do cholery jest. :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-12-2009, 12:39   

krzychTIPOspeed napisał/a:
Akumaulator nie rozladowany bo sprawdzilem i ma 12,4 V.
czyli rozładowany :P Po co kręcisz, kręcisz i kręcisz??? Podładuj aku a potem zakręć i sprawdź czy masz iskrę i czy paliwo dochodzi do wtrysku!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-12-2009, 12:40   

jak moze byc rozladowany akumulator :sciana: skoro ma 12.4 V przezciez tyle ma miec :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Nilka 



Wiek: 36
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-12-2009, 12:57   

mnie sie ostatnio podobna rzecz przydazyla. podosciskaj kable na swiecach i kopulce, moze pomoze
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-12-2009, 12:57   

ale on juz krecic nie chce :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2009, 12:59   

krzychTIPOspeed,
Rozładowany akumulator ma napięcie bez obciążenia poniżej 12,5V
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-12-2009, 13:00   

no to by sie zgadzalo, to ile ma miec naladowany??
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2009, 13:06   

12,6, bo 6 x 2,1. Mój 11,9 i kręcił więc nie przsadzajcie z tym rozładowanym, ale warto naładować może wtedy zaskoczy. Ale jak nie kręci to nie wiem.
  
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-12-2009, 13:07   

to ja mam 12.4 a naladowany ma miec 12.6 i taka mala roznica i juz rozladowany ?? :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2009, 13:10   

naladowany aku ma od 12.5 i więcej. Przy 12,4 będzie kręcił ale już wolniej
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2009, 13:11   

to zależy właśnie od rozrusznika ile prądu bierze, u mnie jakbym targał tak z 8 pokręceń to juz by aku nie było.Ale czasami tak jest wydaje się naładowany, ale moc rozruchu za słaba jednak i nie rusza.

Luczu, naładowany aku nie utrzyma Ci więcej niż 12,6 długo, ta wartość dużo szybciej spadnie niż od 12,6 w dół, bo nie jest do tego przystosowany. Sprawdz tak, ja mam woltomierz w aucie i widać, jak łduje jest 13-14 V a jak wyłącze silnik i ładowania nie ma spada od razu na 12,6 - 13,a przecież ładowanie było 14 to Twoim zdaniem tyle powinno być na aku. Mówię tu o ładowaniu bez obciążeń.
  
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-12-2009, 13:12   

czyli kaplica :sciana: musze prostownik skabinowac :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2009, 13:17   

możesz też spróbować na kablach i u kogoś, ale pamiętej żeby sobie lepiej nie wyłączał silnika przy tym jak ma słaby aku ;) bo mu też padnie. A wtedy przy bezpośrednim ładowaniu będzie większa moc aku. i może ruszy.
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2009, 13:20   

Endriu64 napisał/a:
jak łduje jest 13-14 V


Masz za małe ładowanie jak bez obciążenia
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2009, 13:28   

Cytat:
"przy uruchomionym silniku na biegu jalowym powinno byc 14,3-14,5V. Po wlaczeniu wszystkich odbiornikow naraz nie powinno spasc ponizej 13,8V"

Kod:
Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada:
siłę elektromotoryczną = 12,6 V
Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 11,8 V
Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V
W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V


Kod:
Napięcie w instalacji elektrycznej powinno wynosić 14-14,4 V dla akumulatorów 12 V w celu zapewnienia odpowiedniego ładowania akumulatora.

Ładowanie akumulatora powinno odbywać się prądem o wartości równej 1/10 pojemności akumulatora. Przykładowo, dla akumulatora o pojemności 150 Ah (amperogodzin) należy ładować go prądem wynoszącym 15 A. Gęstość elektrolitu w naładowanym akumulatorze powinna wynosić ok. 1,28 kg/l. Naładowany akumulator powinien mieć napięcie wynoszące 12,6-12,65 V (na tym poziomie napięcie się ustabilizuje po odłączeniu prądu ładowania).



Co do 13 tak wiem, jest jest za małe ale czasem tak bywa, lecz dla przykładu się nadawało bo i tak więcej od 12.
     Moneta
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-12-2009, 15:25   

krzychTIPOspeed nie tak dawno miałeś te skoki napięcia i miałeś regulator napięcia w alternatorze wymienić - zrobiłeś to :?: Przecież Ty nie tak dawno kupowałeś nowiutki akumulator więc tak bez powodu, z zimna czy z czego się sam nie rozładował :!: Ja miałem roczny akumulator i wadliwy regulator napięcia mi go rozładował - silnik pracował dopóki dopóty był prąd w akumulatorze bo alternator go nie ładował - na całe szczęście zgasł na parkingu a nie w trasie ;D

Jeśli nic nie zrobiłeś z alternatorem to tam szukaj na razie przyczyny i powodzenia :D

Bo wiesz to że opisałeś problem na forum jeszcze go nie rozwiązuje :lalalala: choć na pewno było by to bardzo fajne rozwiązanie :bravooo:
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-12-2009, 22:24   

Panowie dodam tylko od siebie że V nie mają nic wspólnego z możliwością akumulatora.Akumulator sprawdza się pod obciążeniem :!: bo 12.6V to on może mieć prawie zawsze,ale nie będzie miał A i pozamiatane.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-12-2009, 23:17   

ZielonyTBG napisał/a:
12.6V to on może mieć prawie zawsze,ale nie będzie miał A i pozamiatane.
dokładnie!!! krzychTIPOspeed, jeśli faktycznie miałeś problem z regulatorem to mogłeś sobie przez niego uszkodzić akumulator (np. przy przeładowywaniu akumulatora) i aku traci swoją wyjściową pojemność. Przerabiałem ten problem u siebie. Miałem akumulator w bardzo dobrym stanie. Regulator miał wadę, tzn. zwykle ładował prawidłowo, ale zdarzało się, że napięcie podskakiwało do 18V. W rezultacie przeładowania akumulator stracił przynajmniej 3/4 swojej pojemności. Naładowany na maksa był w stanie zakręcić rozrusznikiem maksymalnie 10 sekund do rozładowania.

krzychTIPOspeed napisał/a:
jak moze byc rozladowany akumulator :sciana: skoro ma 12.4 V przezciez tyle ma miec :sciana:
na ten temat było ostatnio baaaardzo dużo pisane, więc rozejrzyj się trochę na forum!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-12-2009, 23:22   

i podpialem go pod prostownik i bylo :sciana: dno :( ale postepy w ładowaniu sa :) mam nadzie ze go nie sprzeprzylem, okaze sie rano. A co do regulatora, to go juz mam a w srode pewnie bede wymienial bo bede juz po wyplacie :D takze mech wtedy sprawdzi caly altek :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-12-2009, 23:24   

i ja tez juz to przerobilem :D jednak nei zjadło aku do konca. jeszcze dycha ;)
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-12-2009, 01:58   

A czy żarząca się kontrolka od aku może sygnalizować za duże ładownie czy tylko za małe ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-12-2009, 07:43   

Luczu, tylko za małe, jak się żarzy to albo regulator albo stajan, mogło przepalić się jedno uzwojenie, albo diody. Bez sprawdzenia trudno powiedzieć.
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 05-12-2009, 10:31   

Zraz ide podpinac aku do autka :) zobaczymy co bedzie :roll:

** Dodano: 05-12-2009, 12:03 **
Noi podpialem :) autko zaczelo oddychac :lalala: noi przy okazji udalo sie mi wylapac te skoki napiecia, i doszlo 17.5 na ulamek sekundy, takze w srode lub czw idzie do elektromecha :dresik:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-12-2009, 23:13   

krzychTIPOspeed napisał/a:
udalo sie mi wylapac te skoki napiecia, i doszlo 17.5 na ulamek sekundy, takze w srode lub czw idzie do elektromecha :dresik:
Nie zwlekaj z tym. Każdy dzień jazdy niszczy akumulator. Nieodwracalnie!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 10-12-2009, 07:56   

Tipek za pol godzinki jedzie do lekarza :D takze okaze sie czy to sam reg nap padl :roll:

** Dodano: 10-12-2009, 13:04 **
I juz Tipek po naprawie :D :drive: I jak narzie jnie widze tych skokow napiecia :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load