Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja reduktora (parownika) Lovato
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-01-2006, 09:19   Regeneracja reduktora (parownika) Lovato

Wiem, że niektórzy maja lewa rękę do wyszukiwania informacji tak więc zamieszcze link do ciekawej strony opisującej regeneracje reduktora Lovato.

http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja

Pozdrawiam
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-01-2006, 17:32   Re: Regeneracja reduktora (parownika) Lovato

znamy Panie Prezesie :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-01-2006, 18:44   

Fajnie tylko podali by gdzie kupić membrany z wyszczegulnieniem typów mieszalników.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2006, 18:54   

Ja swego czasu kupowałem na allegro.
Między innymi dzieki temu linkowi regenerowałem swój reduktor, wolę predzej wiedziec czym to sie je.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-01-2006, 19:36   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
znamy Panie Prezesie

Też to znam, już chyba od ponad roku. No ale tak tutaj wrzucilem. Moze sie komuś przyda.


romano napisał/a:
regenerowałem swój reduktor,

A po jakim przebiegu regenerowales? Ja juz mam na LPG z 45tys. przejechane i narazie jeszcze wydaje mi sie jest ok.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2006, 20:17   

miszko napisał/a:
A po jakim przebiegu regenerowales? Ja juz mam na LPG z 45tys. przejechane i narazie jeszcze wydaje mi sie jest ok.

Nie wiem, kupiłem już lpg i nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel cos robił z reduktorem, ale gaz załozony był w 1998r więc trochę kilometrów było nakulane.
Przupuszczam, że od nowości nie był ruszany bo walka trwała 2 dni tyle syfu było w środku.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 02:36   

ja miałem sam regenerować i dać fotki na forum ,ale jak już wszystko rozbebeszyłem się okazało, że membrany mam złe, więc nie dokończyłem i olałem jakoś.... już dawno, ale kiedyś może zrobię też opis :D

membrany ogólnie ciężko dostać, na jednej prywatnej stacji LPG gdzie dziwne rzeczy też mają mieli membrany, w zasadzie cały zestaw do rgeneracji, bo i inne uszczelki itp w tym były, orginalny Lovato chyba za ok 80zł. Jedna z głównych membran orginalna Lovato, druga jak z materaca :D trochę ale też spox jednak.

Poza tym u niektórych gazowników co instalują instalacje LPG czasem można kuić/zamówić.

Ja na instalacji przejechałem ok 45tys km jak chciałem wymieniać ( w sumie można by już było), ale że miałem jak się okazało zakupione nie te membrany to przerwałem w trakcie, choć przy dokładnej rozbiórce okazało się, że membrany i uszczelki tip są w stanie bardzo dobrym nawet;
wymieniać profilaktycznie chciałem, bo ostatnie 2 lata wciąż jeżdżę i zapalam na LPG, prawie nic na benzynie, non stop LPG , nawet w zimie więc teoretycznie membrany powinny być do D.
W praktyce - było ciut gorzej bo w reduktorze pływało dużo syfu - coś jak olej - ta maź, zupa co się tworzy z wytrącającego się z LPG syfu i mixa z zżeranej butli; wylałem ten syf, wyczyściłem reduktor, membranęy starą z powrotem i jest OK).
Części instalacji mam Lovato i Tomasetto, ale reduktor akurat AGC.
kazało się , że wizualnie dobre membarny Lovatto, po otwarciu reduktora są o 2 mm za duże :evil: i grzybek-zaczep ciut inny :evil: i się nie da.

SZUKAJĄC WIĘĆ MEMBRAN dokładnie sprawdzcie jaki macie reduktor, _dokładnie_ zmierzcie i wtedy, nie na oko.

A tak ogólnie rozebrać reduktor, wyczyścić, przedmuchać i dać nowe membrany - trochę sprytu i wtedy to żaden problem, może z 40 minut roboty.

Ja jak się okazało nawet miałem parownik inaczej rozwiązany, jednomembranowy....

kiedyś może zrobię na nowo zdjęcia jak znów będę rozbierał. Ale ogólnie mając membrany i uszczeli - zakręcić i wypalić gaz a pote tylko poodczepiać rurki, reduktor na stół i ostrożnie do dzieła. Klucze starczą typowe płaskie, 13ki, 10 i 8 chyba zazwyczaj, nawet imbusów nie trza było tylko śrubcok u mnie. Jedyne co ciężko i delikatnie szlo - odczepić - wykręcić miedzianą rurkę co gaz z butli do reduktora idzie, ale się dało, ,potem trzeba super dokłądnie nią trafić by wkręcić...

Jak poodczepiane, rurki z płynem zatkane coby z chłodnicy nie poszedł, reduktor na stole (na szmacie, syf się wyleje i płyn chłodniczy co w nim troszkę zostało) to rozkręcić delikatnie tak by zapamiętać kolejność do skręcenia, poczyścić, przedmuchać, uszczelki nowe i membranę nei problem dać, skręcić i zalożyć do autka i tyla..... żadnej magii w tym nie było.

[ Dodano: Nie 15 Sty, 2006 02:36 ]
ja miałem sam regenerować i dać fotki na forum ,ale jak już wszystko rozbebeszyłem się okazało, że membrany mam złe, więc nie dokończyłem i olałem jakoś.... już dawno, ale kiedyś może zrobię też opis :D

membrany ogólnie ciężko dostać, na jednej prywatnej stacji LPG gdzie dziwne rzeczy też mają mieli membrany, w zasadzie cały zestaw do rgeneracji, bo i inne uszczelki itp w tym były, orginalny Lovato chyba za ok 80zł. Jedna z głównych membran orginalna Lovato, druga jak z materaca :D trochę ale też spox jednak.

Poza tym u niektórych gazowników co instalują instalacje LPG czasem można kuić/zamówić.

Ja na instalacji przejechałem ok 45tys km jak chciałem wymieniać ( w sumie można by już było), ale że miałem jak się okazało zakupione nie te membrany to przerwałem w trakcie, choć przy dokładnej rozbiórce okazało się, że membrany i uszczelki tip są w stanie bardzo dobrym nawet;
wymieniać profilaktycznie chciałem, bo ostatnie 2 lata wciąż jeżdżę i zapalam na LPG, prawie nic na benzynie, non stop LPG , nawet w zimie więc teoretycznie membrany powinny być do D.
W praktyce - było ciut gorzej bo w reduktorze pływało dużo syfu - coś jak olej - ta maź, zupa co się tworzy z wytrącającego się z LPG syfu i mixa z zżeranej butli; wylałem ten syf, wyczyściłem reduktor, membranęy starą z powrotem i jest OK).
Części instalacji mam Lovato i Tomasetto, ale reduktor akurat AGC.
kazało się , że wizualnie dobre membarny Lovatto, po otwarciu reduktora są o 2 mm za duże :evil: i grzybek-zaczep ciut inny :evil: i się nie da.

SZUKAJĄC WIĘĆ MEMBRAN dokładnie sprawdzcie jaki macie reduktor, _dokładnie_ zmierzcie i wtedy, nie na oko.

A tak ogólnie rozebrać reduktor, wyczyścić, przedmuchać i dać nowe membrany - trochę sprytu i wtedy to żaden problem, może z 40 minut roboty.

Ja jak się okazało nawet miałem parownik inaczej rozwiązany, jednomembranowy....

kiedyś może zrobię na nowo zdjęcia jak znów będę rozbierał. Ale ogólnie mając membrany i uszczeli - zakręcić i wypalić gaz a pote tylko poodczepiać rurki, reduktor na stół i ostrożnie do dzieła. Klucze starczą typowe płaskie, 13ki, 10 i 8 chyba zazwyczaj, nawet imbusów nie trza było tylko śrubcok u mnie. Jedyne co ciężko i delikatnie szlo - odczepić - wykręcić miedzianą rurkę co gaz z butli do reduktora idzie, ale się dało, ,potem trzeba super dokłądnie nią trafić by wkręcić...

Jak poodczepiane, rurki z płynem zatkane coby z chłodnicy nie poszedł, reduktor na stole (na szmacie, syf się wyleje i płyn chłodniczy co w nim troszkę zostało) to rozkręcić delikatnie tak by zapamiętać kolejność do skręcenia, poczyścić, przedmuchać, uszczelki nowe i membranę nei problem dać, skręcić i zalożyć do autka i tyla..... żadnej magii w tym nie było. Nowe uszczelki z zestawu i czyszczenie = tajemnicza regenracja niewykonalna :D :D samemu
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
DZIADEK 
witamy nowego


Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-04-2006, 20:52   

Wtemacie tego syfy z parownika to powinieneś mieć taką śrubę w dolnej części parownika którą trtzeba co jakisczas odkręcić i syf się wyleje.

A części do lovato można kupić we wrocku na grabiszyńskiej, tylko najlepiej mieć ze sobą starą na wzór bo faktycznie się różnią miedzy sobą
_________________
TIPO 1,4 mono + gaz
www.SERWISY24H.PL
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2006, 22:50   

Cytat:
Wtemacie tego syfy z parownika to ...


nie w każdym reduktorze (na pewno w nie-lovato to w większości na pewno nie widziałem) jest jakaś takaś śruba; nie ma czym mazi spuścić, tylko rozbiórka i pucowanie w środeczku; nawet jak np elektromagnes zbierający syfy jest i go wyciągniesz z wewnątrz to nie ma przelotu na wylot do reduktora by spuścić maź...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2007, 12:11   

Odnośnie tej mazi:

- parownik gorący
- auto na benzynie
- odkręcam śrubę na dole i...nic. Sama śruba jest umazana czymś zbliżonym do świeżej smoły, ale nijak nie mogę wyciągnąć reszty tego syfu z parownika bez jego rozbierania.

Coś knocę? Czy autko powinno chodzić bądź być na gazie żeby wydmuchało szlam ze środka? Pół roku temu wylałem ze dwie krople szlamu, teraz nic. Przebieg 30kkm, więc chyba powinno być go więcej..?
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2007, 19:43   

BeerfaN napisał/a:
Coś knocę? Czy autko powinno chodzić bądź być na gazie żeby wydmuchało szlam ze środka? Pół roku temu wylałem ze dwie krople szlamu, teraz nic. Przebieg 30kkm, więc chyba powinno być go więcej..?

Niekoniecznie, widocznie tankujesz dobry gaz.
A co do samego spuszczania syfu z reduktora to robisz to dobrze, ważne żeby reduktor był gorący wtedy jak jest syf to zleci
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2007, 20:00   

ale niestety nie zewsząd nie wszelkie nagromadzone 'przeżycia' reduktora tak zlejesz spustem... do 'prawdziwego' czyszczenia wypada go wyciągnąć, a widziałem przypadki, gdzie te 'zaworki' sterowane membranami chodziły dobrze i się nie sklejały dopiero po... wygotowaniu w domu w wodzie reduktora (po wyjęciu z niego membran itp.... ofkozzz); potem tylko nowe membrany od razu z okazji korzystając, grzybki, gumki, śrubki dupki, wszystko co w zestawie naprawczym być powinno i auto po zabiegu na lpg śmiga o niebo lepiej wtedy.... no i spalanie spada znacząco... rekord to w starej beemce z ... 26 na 16/100 przy tym samym stylu jazdy... i problemy z zapalaniem ustały... ale tam szlamu było a reduktor lata 'zastany' i membrany już skamieniałe...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-05-2007, 21:34   

a w lovato jaki ma wpływ spalanie ta gruba membrana co jest tam od strony podgrzewania?
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 14:54   

zaraz, o co chodzi jakby? masz w zal od reduktora --jedną-- ale raczej (u mnie i w wielu innych modelach reduktorów) 2 membrany od gazu, a do tego --drugą-- trzecią nie membranę tylko gumę/uszczelkę gdzie idzie sobie płyn chłodniczy grzejący reduktor, a ta uszczelka, jak membrana może wyglądać, tylko oddziela... chodzi Ci o membranę jakąś na pewno?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
siny84 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 22:11   POMOCY!!!

Witam.
posiadam reduktor LOVATO model: DGM 36952 GPL
nr seryjny: 67R0092006 i mam ptanie czy wie ktos gdzie bym mogl dostac zestaw napawczy (gumki, membrany)
Z gory dziekuje i pozdrawiam
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2009, 15:44   

siny84, tu masz nr gg do gościa 9488082. firma nazywa się Recco-Investment z Krakowa. zapytaj.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load