|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regeneracja reduktora (parownika) Lovato |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 09:19 Regeneracja reduktora (parownika) Lovato
|
|
|
Wiem, że niektórzy maja lewa rękę do wyszukiwania informacji tak więc zamieszcze link do ciekawej strony opisującej regeneracje reduktora Lovato.
http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 17:32 Re: Regeneracja reduktora (parownika) Lovato
|
|
|
znamy Panie Prezesie |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 18:44
|
|
|
Fajnie tylko podali by gdzie kupić membrany z wyszczegulnieniem typów mieszalników. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 18:54
|
|
|
Ja swego czasu kupowałem na allegro.
Między innymi dzieki temu linkowi regenerowałem swój reduktor, wolę predzej wiedziec czym to sie je. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 19:36
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | znamy Panie Prezesie |
Też to znam, już chyba od ponad roku. No ale tak tutaj wrzucilem. Moze sie komuś przyda.
romano napisał/a: | regenerowałem swój reduktor, |
A po jakim przebiegu regenerowales? Ja juz mam na LPG z 45tys. przejechane i narazie jeszcze wydaje mi sie jest ok. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 20:17
|
|
|
miszko napisał/a: | A po jakim przebiegu regenerowales? Ja juz mam na LPG z 45tys. przejechane i narazie jeszcze wydaje mi sie jest ok. |
Nie wiem, kupiłem już lpg i nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel cos robił z reduktorem, ale gaz załozony był w 1998r więc trochę kilometrów było nakulane.
Przupuszczam, że od nowości nie był ruszany bo walka trwała 2 dni tyle syfu było w środku. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 02:36
|
|
|
ja miałem sam regenerować i dać fotki na forum ,ale jak już wszystko rozbebeszyłem się okazało, że membrany mam złe, więc nie dokończyłem i olałem jakoś.... już dawno, ale kiedyś może zrobię też opis
membrany ogólnie ciężko dostać, na jednej prywatnej stacji LPG gdzie dziwne rzeczy też mają mieli membrany, w zasadzie cały zestaw do rgeneracji, bo i inne uszczelki itp w tym były, orginalny Lovato chyba za ok 80zł. Jedna z głównych membran orginalna Lovato, druga jak z materaca trochę ale też spox jednak.
Poza tym u niektórych gazowników co instalują instalacje LPG czasem można kuić/zamówić.
Ja na instalacji przejechałem ok 45tys km jak chciałem wymieniać ( w sumie można by już było), ale że miałem jak się okazało zakupione nie te membrany to przerwałem w trakcie, choć przy dokładnej rozbiórce okazało się, że membrany i uszczelki tip są w stanie bardzo dobrym nawet;
wymieniać profilaktycznie chciałem, bo ostatnie 2 lata wciąż jeżdżę i zapalam na LPG, prawie nic na benzynie, non stop LPG , nawet w zimie więc teoretycznie membrany powinny być do D.
W praktyce - było ciut gorzej bo w reduktorze pływało dużo syfu - coś jak olej - ta maź, zupa co się tworzy z wytrącającego się z LPG syfu i mixa z zżeranej butli; wylałem ten syf, wyczyściłem reduktor, membranęy starą z powrotem i jest OK).
Części instalacji mam Lovato i Tomasetto, ale reduktor akurat AGC.
kazało się , że wizualnie dobre membarny Lovatto, po otwarciu reduktora są o 2 mm za duże i grzybek-zaczep ciut inny i się nie da.
SZUKAJĄC WIĘĆ MEMBRAN dokładnie sprawdzcie jaki macie reduktor, _dokładnie_ zmierzcie i wtedy, nie na oko.
A tak ogólnie rozebrać reduktor, wyczyścić, przedmuchać i dać nowe membrany - trochę sprytu i wtedy to żaden problem, może z 40 minut roboty.
Ja jak się okazało nawet miałem parownik inaczej rozwiązany, jednomembranowy....
kiedyś może zrobię na nowo zdjęcia jak znów będę rozbierał. Ale ogólnie mając membrany i uszczeli - zakręcić i wypalić gaz a pote tylko poodczepiać rurki, reduktor na stół i ostrożnie do dzieła. Klucze starczą typowe płaskie, 13ki, 10 i 8 chyba zazwyczaj, nawet imbusów nie trza było tylko śrubcok u mnie. Jedyne co ciężko i delikatnie szlo - odczepić - wykręcić miedzianą rurkę co gaz z butli do reduktora idzie, ale się dało, ,potem trzeba super dokłądnie nią trafić by wkręcić...
Jak poodczepiane, rurki z płynem zatkane coby z chłodnicy nie poszedł, reduktor na stole (na szmacie, syf się wyleje i płyn chłodniczy co w nim troszkę zostało) to rozkręcić delikatnie tak by zapamiętać kolejność do skręcenia, poczyścić, przedmuchać, uszczelki nowe i membranę nei problem dać, skręcić i zalożyć do autka i tyla..... żadnej magii w tym nie było.
[ Dodano: Nie 15 Sty, 2006 02:36 ]
ja miałem sam regenerować i dać fotki na forum ,ale jak już wszystko rozbebeszyłem się okazało, że membrany mam złe, więc nie dokończyłem i olałem jakoś.... już dawno, ale kiedyś może zrobię też opis
membrany ogólnie ciężko dostać, na jednej prywatnej stacji LPG gdzie dziwne rzeczy też mają mieli membrany, w zasadzie cały zestaw do rgeneracji, bo i inne uszczelki itp w tym były, orginalny Lovato chyba za ok 80zł. Jedna z głównych membran orginalna Lovato, druga jak z materaca trochę ale też spox jednak.
Poza tym u niektórych gazowników co instalują instalacje LPG czasem można kuić/zamówić.
Ja na instalacji przejechałem ok 45tys km jak chciałem wymieniać ( w sumie można by już było), ale że miałem jak się okazało zakupione nie te membrany to przerwałem w trakcie, choć przy dokładnej rozbiórce okazało się, że membrany i uszczelki tip są w stanie bardzo dobrym nawet;
wymieniać profilaktycznie chciałem, bo ostatnie 2 lata wciąż jeżdżę i zapalam na LPG, prawie nic na benzynie, non stop LPG , nawet w zimie więc teoretycznie membrany powinny być do D.
W praktyce - było ciut gorzej bo w reduktorze pływało dużo syfu - coś jak olej - ta maź, zupa co się tworzy z wytrącającego się z LPG syfu i mixa z zżeranej butli; wylałem ten syf, wyczyściłem reduktor, membranęy starą z powrotem i jest OK).
Części instalacji mam Lovato i Tomasetto, ale reduktor akurat AGC.
kazało się , że wizualnie dobre membarny Lovatto, po otwarciu reduktora są o 2 mm za duże i grzybek-zaczep ciut inny i się nie da.
SZUKAJĄC WIĘĆ MEMBRAN dokładnie sprawdzcie jaki macie reduktor, _dokładnie_ zmierzcie i wtedy, nie na oko.
A tak ogólnie rozebrać reduktor, wyczyścić, przedmuchać i dać nowe membrany - trochę sprytu i wtedy to żaden problem, może z 40 minut roboty.
Ja jak się okazało nawet miałem parownik inaczej rozwiązany, jednomembranowy....
kiedyś może zrobię na nowo zdjęcia jak znów będę rozbierał. Ale ogólnie mając membrany i uszczeli - zakręcić i wypalić gaz a pote tylko poodczepiać rurki, reduktor na stół i ostrożnie do dzieła. Klucze starczą typowe płaskie, 13ki, 10 i 8 chyba zazwyczaj, nawet imbusów nie trza było tylko śrubcok u mnie. Jedyne co ciężko i delikatnie szlo - odczepić - wykręcić miedzianą rurkę co gaz z butli do reduktora idzie, ale się dało, ,potem trzeba super dokłądnie nią trafić by wkręcić...
Jak poodczepiane, rurki z płynem zatkane coby z chłodnicy nie poszedł, reduktor na stole (na szmacie, syf się wyleje i płyn chłodniczy co w nim troszkę zostało) to rozkręcić delikatnie tak by zapamiętać kolejność do skręcenia, poczyścić, przedmuchać, uszczelki nowe i membranę nei problem dać, skręcić i zalożyć do autka i tyla..... żadnej magii w tym nie było. Nowe uszczelki z zestawu i czyszczenie = tajemnicza regenracja niewykonalna samemu |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
DZIADEK
witamy nowego
Dołączył: 21 Kwi 2006 Posty: 6 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-04-2006, 20:52
|
|
|
Wtemacie tego syfy z parownika to powinieneś mieć taką śrubę w dolnej części parownika którą trtzeba co jakisczas odkręcić i syf się wyleje.
A części do lovato można kupić we wrocku na grabiszyńskiej, tylko najlepiej mieć ze sobą starą na wzór bo faktycznie się różnią miedzy sobą |
_________________ TIPO 1,4 mono + gaz
www.SERWISY24H.PL |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-04-2006, 22:50
|
|
|
Cytat: | Wtemacie tego syfy z parownika to ... |
nie w każdym reduktorze (na pewno w nie-lovato to w większości na pewno nie widziałem) jest jakaś takaś śruba; nie ma czym mazi spuścić, tylko rozbiórka i pucowanie w środeczku; nawet jak np elektromagnes zbierający syfy jest i go wyciągniesz z wewnątrz to nie ma przelotu na wylot do reduktora by spuścić maź... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-05-2007, 12:11
|
|
|
Odnośnie tej mazi:
- parownik gorący
- auto na benzynie
- odkręcam śrubę na dole i...nic. Sama śruba jest umazana czymś zbliżonym do świeżej smoły, ale nijak nie mogę wyciągnąć reszty tego syfu z parownika bez jego rozbierania.
Coś knocę? Czy autko powinno chodzić bądź być na gazie żeby wydmuchało szlam ze środka? Pół roku temu wylałem ze dwie krople szlamu, teraz nic. Przebieg 30kkm, więc chyba powinno być go więcej..? |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 19:43
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | Coś knocę? Czy autko powinno chodzić bądź być na gazie żeby wydmuchało szlam ze środka? Pół roku temu wylałem ze dwie krople szlamu, teraz nic. Przebieg 30kkm, więc chyba powinno być go więcej..? |
Niekoniecznie, widocznie tankujesz dobry gaz.
A co do samego spuszczania syfu z reduktora to robisz to dobrze, ważne żeby reduktor był gorący wtedy jak jest syf to zleci |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 20:00
|
|
|
ale niestety nie zewsząd nie wszelkie nagromadzone 'przeżycia' reduktora tak zlejesz spustem... do 'prawdziwego' czyszczenia wypada go wyciągnąć, a widziałem przypadki, gdzie te 'zaworki' sterowane membranami chodziły dobrze i się nie sklejały dopiero po... wygotowaniu w domu w wodzie reduktora (po wyjęciu z niego membran itp.... ofkozzz); potem tylko nowe membrany od razu z okazji korzystając, grzybki, gumki, śrubki dupki, wszystko co w zestawie naprawczym być powinno i auto po zabiegu na lpg śmiga o niebo lepiej wtedy.... no i spalanie spada znacząco... rekord to w starej beemce z ... 26 na 16/100 przy tym samym stylu jazdy... i problemy z zapalaniem ustały... ale tam szlamu było a reduktor lata 'zastany' i membrany już skamieniałe... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-05-2007, 21:34
|
|
|
a w lovato jaki ma wpływ spalanie ta gruba membrana co jest tam od strony podgrzewania? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 14:54
|
|
|
zaraz, o co chodzi jakby? masz w zal od reduktora --jedną-- ale raczej (u mnie i w wielu innych modelach reduktorów) 2 membrany od gazu, a do tego --drugą-- trzecią nie membranę tylko gumę/uszczelkę gdzie idzie sobie płyn chłodniczy grzejący reduktor, a ta uszczelka, jak membrana może wyglądać, tylko oddziela... chodzi Ci o membranę jakąś na pewno? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
siny84
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 2 Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-04-2009, 22:11 POMOCY!!!
|
|
|
Witam.
posiadam reduktor LOVATO model: DGM 36952 GPL
nr seryjny: 67R0092006 i mam ptanie czy wie ktos gdzie bym mogl dostac zestaw napawczy (gumki, membrany)
Z gory dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-04-2009, 15:44
|
|
|
siny84, tu masz nr gg do gościa 9488082. firma nazywa się Recco-Investment z Krakowa. zapytaj. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|