Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nadmierne zuzycie oleju Tipo
Autor Wiadomość
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2009, 11:31   nadmierne zuzycie oleju Tipo

Witam co moze byc przyczyna nadmiernego zuzycia oleju, przy dobrej kompresji w jednym cylindrze pali mi olej i co jakis czasczyszcze swice w 1szym cylindrze, siwy dym mi leci z rury wydechowej.
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
  
     assistance
 
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 05-02-2009, 12:04   

pierscienie olejowe kolego a raczej ich brak
_________________
tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2009, 17:59   

karols77, podaj wynik pomiaru kompresji wszystkich 4 cylindrów, wykonany oczywiście na ciepłym silniku.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2009, 09:50   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
karols77, podaj wynik pomiaru kompresji wszystkich 4 cylindrów, wykonany oczywiście na ciepłym silniku.

Cylinder
1- 13,5
2-12,5
3- 13
4- 12
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
  
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2009, 10:09   

karols77 napisał/a:
Witam co moze byc przyczyna nadmiernego zuzycia oleju, przy dobrej kompresji w jednym cylindrze pali mi olej i co jakis czasczyszcze swice w 1szym cylindrze, siwy dym mi leci z rury wydechowej.
kompresje masz dobrą,bo puszczają Ci pierścienie olejowe i oliwa uszczelnia Ci pozostałe pierścienie.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2009, 10:49   

ego napisał/a:
kompresje masz dobrą,bo puszczają Ci pierścienie olejowe i oliwa uszczelnia Ci pozostałe pierścienie.
yyy... powiedziałeś coś na zasadzie masz dziurę w baku dlatego nie leci ci paliwo z niego :lalala: hehe (to nie było broń cie Boże nic obraźliwego :lol: ) ego, jak by mu pierścienie puszczały czy zawory to pomiar wykazał by znaczący spadek ciśnienia w cylindrze lub cylindrach (źle mowie? to poprawcie mnie może ja się mylę). karols77, kto robił pomiary? wyniki masz jak z auta z salonu a nie z lat 90tych :D (lub po remoncie)
karols77 napisał/a:
w jednym cylindrze pali mi olej i co jakiś czasczyszcze swice w 1szym cylindrze, siwy dym mi leci z rury wydechowej.
no to co piszesz wskazuje na zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe tylko ta kompresja się nie zgadza. karols77, Tak poza tym rozejrzałeś się za wyciekami oleju, np z pod miski, pokrywy zaworowej, głowicy?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2009, 11:03   

pomiary mi robil kolega z forum romano ,a wycieki mam kolo pokrywy zaworow, ale mnie martwi ze co jakis czas czyszczenie jedną swiece prostu robi sie na niej nagar i po jakims czasie chodzi na 3 cylindry, poprzedni wlasciciel cos przy nim robil bo widzialem silicon czerwony miedzy glowicą a glowicą walka. moze poprostu wymienic uszczelke pod glowicą i uszczelniacze i bedzie oki ? zastanawiam sie tez nad wymianą silnika uzywany z auta sprowadzonego z niemiec
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 06-02-2009, 14:50   

kolego pierscienie olejowe sa do wymiany mimo ze masz dobra kompresje z tego co czytam po 12 i 13 na kazdym garku jezeli zawala ci swiece i musisz ja czyscic co jakis czas to oznaka pierscieni i kolega JAM BELFEGOR sie myli twierdzac ze to niejest wina pierscieni pierscienie olejowe najmniej wpływaja na kompresje ale to tylko moje zdanie i moja wiedza a wymiana uszczelki pod glowica nic ci nieda w tym przypadku
_________________
tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2009, 15:00   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
ego, jak by mu pierścienie puszczały czy zawory to pomiar wykazał by znaczący spadek ciśnienia w cylindrze lub cylindrach (źle mowie? to poprawcie mnie może ja się mylę)
według mojego doświadczenia to źle mówisz,ja miałem w sedici w miare przyzwoita kompresje,a chlał oliwe i dymił na siwo przy wysokich obrotach. Okazało sie,ze padły pierścienie olejowe i oliwa szła do góry,uszczelniajać piersćienie powyżej,stąd w miarę trzymał kompresje... Zreszta niech zrobi próbe olejową i wszystko sie wyjasni.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2009, 20:29   

ego napisał/a:
Zreszta niech zrobi próbe olejową i wszystko sie wyjasni.
Hmm nie wiem czy coś mu to da bo uzyskał na pomiarze wynik niemal ze wzorowy. Taką próbę się robi przy spadku ciśnienia wlewając olej na cylindry jeśli to ciśnienie skoczy to wina właśnie pierścieni jeśli pozostanie praktycznie bez zmian to zawory, w dużym skrócie.
autoczesci1234 napisał/a:
kolega JAM BELFEGOR sie myli twierdzac ze to niejest wina pierscieni pierscienie olejowe
od tego zacznijmy ze tak wcale nie twierdzę, przeczytaj dokładnie post zwłaszcza koniec! Po drugie nie jestem mechanikiem i opieram się tylko na wiedzy książkowej. Ostatnio właśnie czytam sobie do poduchy diagnostykę silników spalinowych. Jest tak o pomiarze manometrem, interpretacji wyników i próbach nie inwazyjnych które mają mniej więcej podać przyczynę ubytków.

** Dodano: 06-02-2009, 20:33 **
autoczesci1234, zacytuje ci się żebyś nie szukał: "no to co piszesz wskazuje na zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe tylko ta kompresja się nie zgadza"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 06-02-2009, 20:49   

JAM BELFEGOR kolego spokojnie bez emocjii ja tylko napisalem ze sie mylisz bo to na bank sa pierscienie kolega wyraznie napisal ze zawala mu swiece olej i potem chodzi na 3 garki gdyby to byly uszczelniacze to auto bierze olej i i spaliny sa niebieskie
_________________
tempra 1.6 mono wtrysk LPG rok 92 144tys km
DIGITAL fabrycznie 78konikow obecnie hmm trudno stwierdzic ile konikow ucieklo na pastwiska MOJE GG 4122328
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2009, 21:22   

autoczesci1234, przecież pisze spokojnie :lalala: ostatnio jestem ostoją spokoju :D a poza tym
autoczesci1234 napisał/a:
yraznie napisal ze zawala mu swiece olej i potem chodzi na 3 garki gdyby to byly uszczelniacze to auto bierze olej i i spaliny sa niebieskie
nom a co kolega napisał ? :lalala:
karols77 napisał/a:
Witam co moze byc przyczyna nadmiernego zuzycia oleju
to raz dwa
karols77 napisał/a:
siwy dym mi leci z rury wydechowej.
:D no i jest komplet. Nie wykluczał bym uszczelniaczy bo gdy są nieszczelne również będzie gromadził mu się nagar na świecy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load