akumulator jaki 2 |
Autor |
Wiadomość |
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2010, 19:58 akumulator jaki 2
|
|
|
Witam kończy mi się akumulator teraz mam 75 ah / 670 a
silnik to 1,6 pb +lpg
kupić taki sam czy mniejszy ?? zdaje mi się ze ten jest za duży
w autku mam elektryczne szybki ,dodatkowe podświetlenie bagażnika
wzmacniacz 1000 wat |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-12-2010, 20:22
|
|
|
ten jest znacznie za duży i alternator nie jest w stanie go naładować do pełna co znacznie skraca jego żywotność ...
kup nie większy niż 55Ah bo sytuacja będzie się powtarzała |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2010, 21:46
|
|
|
ok dzięki za pomoc pozdrawiam |
|
|
|
|
mobilek1980
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 43 Skąd: Radzionków
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2010, 22:07
|
|
|
ja mam tipka 1.4 w gazie i mam 45Ah i pali jak ta lala nic mu sie nie dzieje i przy tych mrozach pali za pierwszym kazdy według swoich potrzeb |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-12-2010, 22:11
|
|
|
Podpinając się do tematu mam takie pytanie. Mam aku centre 45ah i dzisiaj zauważyłem że nie szarpnął nawet centralnego:(( Wyciągnąłem go z auta i co dalej?? Niby jest bezobsługowy, ale nie wiem co o tym myśleć. Poza tym po podłączeniu do prostownika amperomierz w nim wbudowany nawet nie drgnie, a zazwyczaj było tak że dość mocno się wychylał nawet podczas ładowania na małym prądzie. Nie wiem czy to już koniec aku?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
mobilek1980
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 43 Skąd: Radzionków
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2010, 22:15
|
|
|
pisza bez obsługowe ale normalnie otworzysz te plastiki do korków i mozesz sprawdzic czy jest tam cos albodo mechanika to ci sprawdzi czy juz po nim czy tylko trzeba było dolac i jeszcze popyka troche z tego co sie dowiedziałem podobno prawda moze ktos sielepiej zna to ci napisze czy koniec czy nie pozdro |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-12-2010, 22:32
|
|
|
No właśnie próbowałem go otworzyć, ale za cholerę nie da rady. Podważałem, szarpałem, ciągłem... ani drgnie -.- |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2010, 22:33
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | jak pisze Leśniczy 55 zupełnie spasuje dla gazu |
A to trzeba mieć specjalny aku dla auta z LPG? Będzie mniej palić wtedy? |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-12-2010, 23:24
|
|
|
Mysle że najpierw musze sprawdzić ten prostownik jednak. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-12-2010, 23:29
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | No właśnie próbowałem go otworzyć, ale za cholerę nie da rady. Podważałem, szarpałem, ciągłem... ani drgnie -.- |
to może się nie da tak jak to bywa w nowszych aku. Nie szarp na siłę bo popsujesz
Sprawdź amperomierzem ile ma V i go doładuj |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 02-12-2010, 07:14
|
|
|
dziura, tak trzeba ciut mocniejszy, a 55 pasuje idealnie, wiem sam wymienialem kiedyś w swoim tipolocie |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 10:27
|
|
|
skąd takie teorię że do LPg trzeba mocniejszy akumulator ? zupełnie nie rozumiem co to ma do rzeczy ? nawet jeśli ktoś ma sekwencje to komputer i wtryskiwacze pobierają tak minimalne ilości energii, że nie ma o czym mówić. a i tak nie ma nic wspólnego z akumulatorem bo "napędza" to alternator.
D@wIdS, na prawdę bez obsługowa jest tylko centra futura ( czyli ta szara )
pozostałe centry czyli standard i plus to akumulatory, w których da się kontrolować i uzupełniać ewentualne braki elektrolitu.
zaś odnośnie prostownika to najpierw sprawdź bezpieczniki... jeśli po wymianie znowu sie przepali znaczy że do wymiany są diody/mostek prostowniczy. jeśli bezpiecznik dobry i na pewno dochodzi zasilanie 230V z gniazdka to by wskazywało na transformator ale osobiście nie chce mi sie w to wierzyć bo transformator to naj wytrzymalsza cześć prostownika i żeby go uszkodzić to trzeba na prawdę chcieć np. poprzez drutowanie bezpieczników |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 02-12-2010, 10:35
|
|
|
Leśniczy, teorie takie są, bo nawet jak pytałem się kiedyś przy zakupie do swojego tipka to mi też tak pisali |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 12:21
|
|
|
KrzychuB, to tak samo jak masz kable, świece, olej dla LPG... Aby tylko upchnąć za większe pieniądze. Skoro w obu Temprach miałem fabrycznie 55Ah to mając w nich gaz jaki byłby odpowiedni akumulator? Bo ja dawałem rade BEZ PROBLEMÓW na 55Ah |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 12:43
|
|
|
Leśniczy, No właśnie odkręciłem dzisiaj bezpieczniki i okazało się, że wszystkie były drutowane (kupiłem prostownik na szrocie zeszłego roku za grosze więc nie wiem co za idiota tak zrobił) W sumie moja wina, bo powinienem był go sprawdzić i zapewne nie było by takich problemów. Kupię dziś bezpieczniki takie jak powinny być, a jeśli to nie pomoże to zabiorę go do szkoły bo w domu nie mam żadnego sprzętu żeby go zrobić. Co do aku to mam właśnie tą szarą centre z tym magicznym oczkiem do sprawdzania stanu naładowania które niestety dawno nie było zielone |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 12:52
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Poza tym po podłączeniu do prostownika amperomierz w nim wbudowany nawet nie drgnie, a zazwyczaj było tak że dość mocno się wychylał nawet podczas ładowania na małym prądzie. Nie wiem czy to już koniec aku?? |
Miałem tak w motorze kiedy przez przypadek na noc zostawiłem go na postojówkach. akumulator wyładował się totalnie do zera, tak że nawet napięcia nie pokazywał. Prostownik nie chciał w ogóle ładować ponieważ żeby zadziałał prostownik musi być na aku jakiekolwiek napięcie, musiałem wtedy wystartować ładowanie poprzez baterię 9V i dalej się naładował sam. Skoro nawet centralnego Ci nie ruszył to może i tak być. Poza tym to świadczy o tym że aku jest już na wykończeniu |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 12:56
|
|
|
meter30, ja również w motorze miałem podobny przypadek ale jak aku sie zasiarczył. Spodziewam się najgorszego, ale oby to nie było to:) A aku tak się rozładował bo zapomniałem o włączonej lampce w podsufitce.. Do tego momentu wszystko było ok. Prąd trzymał, kręcił elegancko tylko właśnie po tym incydencie nie mogę nic zrobić :/ Zobacze najpierw co z tym prostownikiem albo najlepiej załatwie jakiś inny na bank sprawny i spróbuję go podładować. Jak nie będzie chciał ruszyć to sprawdzę ten Twój motyw z baterią:) |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 13:18
|
|
|
Luczu napisał/a: | D@wIdS napisał/a: | No właśnie próbowałem go otworzyć, ale za cholerę nie da rady. Podważałem, szarpałem, ciągłem... ani drgnie -.- |
to może się nie da tak jak to bywa w nowszych aku. Nie szarp na siłę bo popsujesz
Sprawdź amperomierzem ile ma V i go doładuj |
to żeś dowalił
a może voltomierzem ile bierze Amper ?
W zimę jak coś nie tak to alternator, ile ładuje. Akumulator ile ma Volt po nocy, czy nie za dużo traci, potem sprawdzamy ile pobiera prądu na wyłączonym silniku, gdyż może gdzieś być zwarcie i po prostu traci gdzieś prąd, do tego najlepiej wyczyścić klemy i zaciski.
U mnie co zime tak sprawdzam, wtedy mam więcej pewności |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 13:37
|
|
|
Nie zwróciłem uwagi szczerze mówiąc co napisał Luczu o tym amperomierzu:) W tej chwili mogę powiedzieć że altek daje 14,4V bo był sprawdzany niedawno, więc wszystko jest z nim w porządku. Aku sprawdze jak w końcu uda mi się go naładować:) |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 13:51
|
|
|
a żeby sprawdzić ile pobiera prądu weź, na wyłączonym silniku itp. Tak jak po prostu auto stoi nieużywane, odłącz + z akumulatora, na multimetrze dajesz Amperomierz, zakres daj 10 A, jeżeli bedzie mało pobierał i nic nie wyjdzie to zmniejszy żeby zobaczyć dokładniej. Podłączenie aku. jest szeregowe, czyli odłączasz klemę od + i jeden przewód z amperomierza dajesz na zacisk aku (+) a drugi na klemę (+) tak by po prostu płynął prąd przez przyrząd. Wtedy podaj wynik i się okaże czy nie kradnie prądu.
Taki multimetr (voltomierz, amperomierz itp. w jednym) kosztuje ok. 20 zł w Auchanie, słaby bo słaby, ale do takich pomiarów wystarczy. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 14:07
|
|
|
VEndriuV, jestem w szkole elektro-mechanicznej więc aż tak dokładnie nie trzeba mi tłumaczyć, ale dzięki:) Słuchaj a zegarek pobiera dużo prądu? Wiem, że mógłbym zmierzyć ale jak wiesz to napiszesz zapewne i się obejdzie, z resztą takie zimno ze nawet się nie chce iść do samochodu, poza tym pewnie znowu drzwi przymarzły xD Ja planuje go wywalić na wiosne i wrzucić LCD z godziną i temp w środku i na zewnątrz |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-12-2010, 14:45
|
|
|
uuuaaaaa to żem dowalił za dużo % było i trochę przywaliłem z tym amperomierzem
Oczywiście chodziło mi o multimetr |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2010, 15:54
|
|
|
a ja dzis zakupilem centre future 53 Ah jest duzo mniejsza niz zwykla centra a pojemnosc taka sama jak mialem no jesli chodzi o szczegół to mialem 54 Ah wiec 1 Ah mniej kosztowala mnie futura 254 zl no i odjac zastaw 30 zl bo zdalem stary wiec wyszlo 224 zl. jak sie bedzie sprawowal dam wam znac czy warto kupowac future |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
|