Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Łozyska kół tylnych tempra
Autor Wiadomość
rusek2268 
witamy nowego



Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Ożarow Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2012, 22:16   Łozyska kół tylnych tempra

Witam,

Lozysko sie rozleciało, wiec kupilem drugie zalozone i po 2 tygodniach sie popsulo dostalo luzow. Kupione nastepne juz lepsze SKF i po tygodniu tez padlo wiec nie mam pojecia co jest?Moze felga krzywa i dostaje luzu sma nie wiem a i maniutek tak samo nie ma pomyslu a sam zakladal te 2 lozyska. Pozdrawiam wszystkich i moze ktos pomoze.:)
_________________
_________________
Tempra 1,6 Gaźnik + LPG (była tempra maniutka)
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2012, 23:00   

Niech bedzie pochwalony...
wlasnie - chlopy - dzis akurat w tej sprawie rozmawialem ze znajomym mechanikiem i zasugerowal, iz moze byc krzywa piasta. Nie jest to lozysko stozkowe tylko dwurzedowe, w zwiazku z czym nie wierze w bajki, ze zostalo za mocno dokrecone. Piasta (trzpien) nie wykazuje wytarcia, naocznie nie widze tam zadnych nieprawidlowosci, a jednak efekt jest. 2 lozyska wytrzymaly lacznie 2 tys km, a nawet nie tyle....jakies pomysly?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:06   

taniej wyjdzie kupic cala piaste tylnia kompletna ,chociaz nie kojaze ze na tyl szlo kupic same lozyska
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2012, 23:25   

Oczywiscie ze da sie kupic....tylko ze zalezy co nazywamy piasta....bo:
to co kupujesz to sa dwa lozyska + mocowanie bebna oraz kola, czyli niby piasta. Inni piasta nazywaja trzpien(walec), na ktorym siedzi lozysko. Ja czesc ktora rusek2268 zakladalem nazywam lozyskiem, a piasta nazywam owy trzpien. Tak naprawde trduno to opisac, a dobrze wszyscy wiemy o co chodzi. Generalnie lozysko wymienialismy tak samo, jak opisalem w manualu w temacie ponizej:

http://forum.tempra.org/t...s-u-vt22325.htm
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2012, 12:04   

Zgadza się jest to łożysko 2-u rzędowe, ALE zbudowane jest ono tak, że zaciskane są 2 bieżnie wewnętrzne łożysk ( jedną wyciągnąłem jak na foto) Wydaje mi się, iż zbyt słabe, lub za mocne skręceniu śruby piasty może wykończyć łożysko :? Łożysko w przednim kole zbudowane jest tak samo 8)
Książka podaje 280Nm co do siły przykręcenia tylnej piasty.

Takie moje skromne przemyślenie ;D


_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2012, 13:11   

maniutek, kup całą "piastę" i koniec problemów. Mi jak robiłem cały zawias z tyłu nawet do głowy nie przyszło, żeby się bawić z samymi łożyskami. Już mam 60tys nalatane po wymianie i cisza :)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2012, 15:54   

Mosior, dzeiki za sugestie

Kajlon, rozumiem. 280Nm to i tak jest dosc mocno (przekadajac to na sile w rekach). Nie sadze, abym przykrecil je za mocno, za lekko tez nie, no ale pozostawmy to do sprawdzenia. Ja natomiast smiem twierdzic, ze blad lezy po stronie tego "trzpienia". Lozysko na samym poczatku wchodzi z pewnym oporem, a blisko miejsca swego umiejscowienia juz wchodzi bez oporu. "Trzpien" oczywiscie oczyszczony i posmarowany smarem (nawet na foto bylo widac). Moze tu jest jakis blad? szczerze powiem, ze w ogole nie spodziewalem sie takiego obrotu sprawy i do glowy by mi nie przyszlo, ze te lozyska sie zaraz rozleca, ale gdy zaczalem powoli reasumowac caly zabieg wymiany tych lozysk przyszedl mi do glowy wlasnie ten opor i jego brak podczas zakladania lozyska.

** Dodano: 13-03-2012, 15:55 **
Mosior napisał/a:
Mi jak robiłem cały zawias z tyłu nawet do głowy nie przyszło, żeby się bawić z samymi łożyskami


kupilem cala "piaste". Czyli to co Kajlon pokazal na foto

** Dodano: 13-03-2012, 15:56 **
glupi juz jestem a nie chce rusek2268 wpedzac w koszta. A moze faktycznie zle szukamy? moze felga krzywa? ale felge raczej wykluczam, za szybko lozyska padly i nie widac ani nie czuc, zeby cos z tylem sie dzialo.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rusek2268 
witamy nowego



Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Ożarow Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2012, 21:49   

Dzieki panowie za pomocne komentarze, ale tearz i tak trzeba chyba lozysko 3 kupic i ewentualnie piaste nowa o ile bedzie dostepna he. A i tak jak maniutek wspomnial to jedno lozysko wytzrymalo 2 tygodnie a drugie tyle samo:D
_________________
Tempra 1,6 Gaźnik + LPG (była tempra maniutka)
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2012, 22:32   

Ok, to damy znac co i jak w momencie, jak juz nabedziemy calosc
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-03-2012, 22:36   

http://allegro.pl/lozysko...2156197312.html i jest bez cudowania kupisz kolejne lozysko i nie masz pewnosci ze bedzie ok a moze lozysko w dupe dostaje przy wprasowywaniu niby podobnie jak z przodu ale kto to wie 2 lozyska w tym samym czasie ja u siebie przy wymianie jak dokrecalem to normalnie ile sie da i jezdzil bez problemu
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2012, 22:38   

MARIOVIRUS napisał/a:
i jest bez cudowania

wlasnie taki zestaw kupilismy dwa razy, nie same lozyska
MARIOVIRUS napisał/a:
w dupe dostaje przy wprasowywaniu

tego lozyska sie nie prasuje, tylko z delikatnym oporem wsuwa na trzpien
MARIOVIRUS napisał/a:
dokrecalem to normalnie ile sie da i jezdzil bez problemu
bo 280 Nm to nie tak malo...w zasadzie dokreca sie ile masz sily ...wiadomo ze nie z 2 metrowej rurki, ale jednak dosc mocno
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load