|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Łozyska kół tylnych tempra |
Autor |
Wiadomość |
rusek2268
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: Ożarow Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2012, 22:16 Łozyska kół tylnych tempra
|
|
|
Witam,
Lozysko sie rozleciało, wiec kupilem drugie zalozone i po 2 tygodniach sie popsulo dostalo luzow. Kupione nastepne juz lepsze SKF i po tygodniu tez padlo wiec nie mam pojecia co jest?Moze felga krzywa i dostaje luzu sma nie wiem a i maniutek tak samo nie ma pomyslu a sam zakladal te 2 lozyska. Pozdrawiam wszystkich i moze ktos pomoze.:)
_________________ |
_________________ Tempra 1,6 Gaźnik + LPG (była tempra maniutka) |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:00
|
|
|
Niech bedzie pochwalony...
wlasnie - chlopy - dzis akurat w tej sprawie rozmawialem ze znajomym mechanikiem i zasugerowal, iz moze byc krzywa piasta. Nie jest to lozysko stozkowe tylko dwurzedowe, w zwiazku z czym nie wierze w bajki, ze zostalo za mocno dokrecone. Piasta (trzpien) nie wykazuje wytarcia, naocznie nie widze tam zadnych nieprawidlowosci, a jednak efekt jest. 2 lozyska wytrzymaly lacznie 2 tys km, a nawet nie tyle....jakies pomysly? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:06
|
|
|
taniej wyjdzie kupic cala piaste tylnia kompletna ,chociaz nie kojaze ze na tyl szlo kupic same lozyska |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:25
|
|
|
Oczywiscie ze da sie kupic....tylko ze zalezy co nazywamy piasta....bo:
to co kupujesz to sa dwa lozyska + mocowanie bebna oraz kola, czyli niby piasta. Inni piasta nazywaja trzpien(walec), na ktorym siedzi lozysko. Ja czesc ktora rusek2268 zakladalem nazywam lozyskiem, a piasta nazywam owy trzpien. Tak naprawde trduno to opisac, a dobrze wszyscy wiemy o co chodzi. Generalnie lozysko wymienialismy tak samo, jak opisalem w manualu w temacie ponizej:
http://forum.tempra.org/t...s-u-vt22325.htm |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2012, 12:04
|
|
|
Zgadza się jest to łożysko 2-u rzędowe, ALE zbudowane jest ono tak, że zaciskane są 2 bieżnie wewnętrzne łożysk ( jedną wyciągnąłem jak na foto) Wydaje mi się, iż zbyt słabe, lub za mocne skręceniu śruby piasty może wykończyć łożysko Łożysko w przednim kole zbudowane jest tak samo
Książka podaje 280Nm co do siły przykręcenia tylnej piasty.
Takie moje skromne przemyślenie
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2012, 13:11
|
|
|
maniutek, kup całą "piastę" i koniec problemów. Mi jak robiłem cały zawias z tyłu nawet do głowy nie przyszło, żeby się bawić z samymi łożyskami. Już mam 60tys nalatane po wymianie i cisza |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2012, 15:54
|
|
|
Mosior, dzeiki za sugestie
Kajlon, rozumiem. 280Nm to i tak jest dosc mocno (przekadajac to na sile w rekach). Nie sadze, abym przykrecil je za mocno, za lekko tez nie, no ale pozostawmy to do sprawdzenia. Ja natomiast smiem twierdzic, ze blad lezy po stronie tego "trzpienia". Lozysko na samym poczatku wchodzi z pewnym oporem, a blisko miejsca swego umiejscowienia juz wchodzi bez oporu. "Trzpien" oczywiscie oczyszczony i posmarowany smarem (nawet na foto bylo widac). Moze tu jest jakis blad? szczerze powiem, ze w ogole nie spodziewalem sie takiego obrotu sprawy i do glowy by mi nie przyszlo, ze te lozyska sie zaraz rozleca, ale gdy zaczalem powoli reasumowac caly zabieg wymiany tych lozysk przyszedl mi do glowy wlasnie ten opor i jego brak podczas zakladania lozyska.
** Dodano: 13-03-2012, 15:55 **
Mosior napisał/a: | Mi jak robiłem cały zawias z tyłu nawet do głowy nie przyszło, żeby się bawić z samymi łożyskami |
kupilem cala "piaste". Czyli to co Kajlon pokazal na foto
** Dodano: 13-03-2012, 15:56 **
glupi juz jestem a nie chce rusek2268 wpedzac w koszta. A moze faktycznie zle szukamy? moze felga krzywa? ale felge raczej wykluczam, za szybko lozyska padly i nie widac ani nie czuc, zeby cos z tylem sie dzialo. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
rusek2268
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: Ożarow Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2012, 21:49
|
|
|
Dzieki panowie za pomocne komentarze, ale tearz i tak trzeba chyba lozysko 3 kupic i ewentualnie piaste nowa o ile bedzie dostepna he. A i tak jak maniutek wspomnial to jedno lozysko wytzrymalo 2 tygodnie a drugie tyle samo:D |
_________________ Tempra 1,6 Gaźnik + LPG (była tempra maniutka) |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2012, 22:32
|
|
|
Ok, to damy znac co i jak w momencie, jak juz nabedziemy calosc |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-03-2012, 22:36
|
|
|
http://allegro.pl/lozysko...2156197312.html i jest bez cudowania kupisz kolejne lozysko i nie masz pewnosci ze bedzie ok a moze lozysko w dupe dostaje przy wprasowywaniu niby podobnie jak z przodu ale kto to wie 2 lozyska w tym samym czasie ja u siebie przy wymianie jak dokrecalem to normalnie ile sie da i jezdzil bez problemu |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2012, 22:38
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | i jest bez cudowania |
wlasnie taki zestaw kupilismy dwa razy, nie same lozyska MARIOVIRUS napisał/a: | w dupe dostaje przy wprasowywaniu |
tego lozyska sie nie prasuje, tylko z delikatnym oporem wsuwa na trzpien
MARIOVIRUS napisał/a: | dokrecalem to normalnie ile sie da i jezdzil bez problemu | bo 280 Nm to nie tak malo...w zasadzie dokreca sie ile masz sily ...wiadomo ze nie z 2 metrowej rurki, ale jednak dosc mocno |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|