|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pasek rozrządu do 1.9TDs |
Autor |
Wiadomość |
czarek
Wiek: 54 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 20-03-2006, 16:49 Pasek rozrządu do 1.9TDs
|
|
|
Temprówkę mam od kilku dni więc idę dziś do sklepu i pytam się o cenę paska rozrządu.Sprzedawca prosi mnie o dane samochodu, więc podaję:
Tempra SW 1.9TDs rocznik 92,nawet typ silnika-160B046(od"A" rzekomo się różni).
Szuka w komputerku i mówi,że zestaw(pasek,napinacz i jeszcze coś-jakaś rolka) kosztuje 320zł.Mam pytanie-czy to jest normalna cena.Wiem ,że pasek nie wymienia się często i nie ma co oszczędzać ,ale nie chcę dać się nabić w butelkę. |
_________________ Fiat Tempra SW 1.9 TDs |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-03-2006, 21:15
|
|
|
nie wiem , czy ty masz w tym modelu jakiś magiczny, ale cena wydaje mi się z kosmosu... nawet gdyby to był full orginał z ASO...
ja do gaźnikowca tempry za napinacz dałem coś między 60 a 80 zł, nie pamiętam, ale chyba 60zł;
pasek sam rozrządu ok 50zł ryzykując Gates'a - niektórzy piszą, że to syf, ale druga połowa (zdania są podzielone 50% ) że spoko; ogólnie na pasku Gates'a podobno spokojnie można robić z 90 tys km (a nawet więcej, 90 dla wrażliwych stare serie pasków Gates'a były wątpliwe) a orginalny pasek z ASO FIATa kosztuje coś troszkę ponad 100 ale możesz bez zastanawiania robić ponad 100 tys km...
a 320 za pasek + napinacz wydaje mi się bo raczej TDs nie ma wielkich super wzmacnianych cudów.. chyba, że się mylę.. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
april
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 23 Skąd: Miedziana Góra
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-03-2006, 21:24
|
|
|
Witam.Cena faktycznie sporo zawyzona.Za zestaw:pasek-napinacz-rolka powinienaś zapłacic jakies max 250 PLN.A jeśli chodzi o Gates-y to moim zdaniem nie ma sie czego czepiac. |
_________________ PIERWSZA PASJA JEST ENDURO A DRUGA MOJ TIPO
APRILIA RX 125
TIPO 1,9 Tds DGT |
|
|
|
|
czarek
Wiek: 54 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 20-03-2006, 22:19
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.O cenę pytałem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Nie wiem jakiej marki był to pasek ale cena wydaje mi się nie do przyjęcia. Jutro popytam w innych sklepach. |
_________________ Fiat Tempra SW 1.9 TDs |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2006, 09:29
|
|
|
Jak ogę się wtrącić to nie polecam Ci zakładać zamienników do rozrządu, różnie z nimi bywa, kolega założył do Transita właśnie Gates'a i po 20000km zerwało mu go i roboty trochę więcej. Najlepiej zrób rozrząd w serwisie, ja płaciłem za pasek z rolkami napinającymi i robocizną 310 zł, więc wydaje mi się że nie są to jakieś niewiarygodnie wielkie pieniądze a zawsze masz gwarancję. A nawet gdyby miało to kosztować 400 zł to i tak zrobiłbym to w serwisie bo jest to jednak jeden z ważniejszych elementów. Pozdrowionka |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
czarek
Wiek: 54 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 21-03-2006, 13:26
|
|
|
To mam problem bo kupiłem już pasek Gates'a.Resztę zamówiłem na jutro.Całość mnie wyniesie 277zł.Zostanie jeszcze znaleźć mechanika do wymiany.Niestety koło mnie nie ma serwisu fiata.Na drugi raz będę mądrzejszy i pojadę do Szczecina.
Dzięki za porady. |
_________________ Fiat Tempra SW 1.9 TDs |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-03-2006, 23:18
|
|
|
ja mam Gatesa i (odpukać) jest OK, wypowiadali się tu już kiedyś ludzie n/t pasków i też Gatesa i były zadowolone głosy...
kiedyś te paski były średniee, ale obecnie nawet w wielu sklpeach sami polecają bo nie ma problemów i reklamacji... chodzą już OK...
tylko dobrze założony ! nie za mocno/źle
w razie obaw co jakiś czas możesz sobie pozaglądać na pasek, osłonę łatwo odchylić czy choćby przez okieneczko u góry osłony paska rozrządu (klapka wysuwana) i widzisz czy nei ma pęknięć albo anomalii, czy gdzieś pooglądać bardziej odchylając osłonę... tak raz na miesiąc-dwa jak masz czas możesz zerknąć i wiesz jak jest...
BTW: trochę drogo Ci wyszło... mi dobry mechanik, robiący na prośbę do nocy by autko było 'na już' wziął 80zł za wymianę z napinaczem, a dostęp miał !@!$!$ i robotę &*$%^@#$@ bo przez LPG np wyciągnąć alternator (odchylić) to masakra...
za pasek dałem coś ok 50zł a napinacz 60zł... w sumie z wymianą i gwarancją na usługę (a pasek i napinacz też na gwarancji) wyniosło mnie wszystko koło 190zł... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-03-2006, 00:04
|
|
|
Pracuje na maszynach sterowanych numerycznie i musze powiedzieć że paski zębate od napędu osi przeważnie są Gatesa.A musze nadmienić że maszyny te są "DOŚĆ" drogie,więc jeżeli by to był taki szajs,to by ich nie zakładano do tych maszyn. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 11:12
|
|
|
Słuchaj z paskami jak ze wszystkim w życiu - jak się trafi. Ja nie podważam trwałości pasków Gates'a ale po prostu przedstawiłem przypadek, w którym zerwało tenże pasek. Ja jeździłem na paskach Gates'a do napędu alternatora i nie narzekałem, zmieniłem jak spadł.
[ Dodano: 22-03-2006, 11:15 ]
Teraz założyłem CONTITECHa i zobaczymy jak się sprawdzi, w Fiacie mówili że są bardzo dobre |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
april
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 23 Skąd: Miedziana Góra
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 22:31
|
|
|
Oczywiście każdy sam się dowie jesli bedzie chciał znalesc dobry pasek.Tylko jak to zrobic skoro one wszystkie takie dobre .A wszystko zalezy od paru istotnych spraw.Nawet jak sie auto rano odpala.Niestety rozrząd nie lubi niedociagniec w tych sprawach.A swoja drogą to warto sie nauczyc wymieniac takie rzeczy.Naprawde nic trudnego.A koledze Mir23 gratuluje porzadnej pensji .Pozdrawiam. |
_________________ PIERWSZA PASJA JEST ENDURO A DRUGA MOJ TIPO
APRILIA RX 125
TIPO 1,9 Tds DGT |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|