Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kilka pytan odnosnie ssania
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-10-2010, 14:53   kilka pytan odnosnie ssania

Witam. Ponieważ przeszukałem forum i żaden z tematów nie odpowiadał mojemu tematowi. Postanowiłem założyć nowy temat. Mam tempre 1.6 sx i.e na ssaniu automatycznym i mój problem polega na tym ze ssanie działa ale zdecydowanie za krótko. Jak po nocy odpalam auto na zimnym silniku. Zapali obroty na 1200 i obrazu opadają i auto gaśnie. Odpali tylko gdy dodam gazu i pochodzi z minute na wciśniętym delikatnie gazie i jest ok. Potem jak sie rozgrzeje jest już normalnie. I tu szukam rozwiązania na forum zwracając sie z pytaniami do was panowie. A mianowicie:

-Czy istnieje jakaś możliwość regulacji ssania by działało dłużej ? Bo czytałem ze gaźniki miały coś takiego a z wtryskami to nic nie znalazłem.
-Czy ten grzybek od silniczka krokowego przy dodawaniu gazu powinien chować się całkowicie czy tylko troszkę ?
- No i czy mogę obstawiać coś innego niż to ?

Prosze o oszybkie odpowiedzi jesli można z góry dzieki.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 20:01   

NIe mam wtrysku, musiał bym szukać rozwiązania w schematach i opisach i chwile by to potrwało, silniczka krokowego nie ruszaj - nie da się określić jak bardzo sie powinien chować szczególnie gdy trzymasz go w ręku i nie ma wpływu na skład mieszanki. Może sprawdź czujnik termiczno czasowy?
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-10-2010, 20:58   

Larry075 jak bys był tak miły i tego poszukał byłbym bardzo wdzięczny.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 22:16   

napisz mi tylko jaki masz wtrysk - czyli wszystko co wiesz - jakiej firmy itp tak na wszelki wypadek a ja zajmę się ksiązką...

mono-jetronic czy mono-motronic
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-10-2010, 22:48   

Nie jestem pewien ale chyba mono jetronic (mam jednopunkt) z silniczkiem krokowym boscha.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 22:51   

No więc tak, przypuszczam że masz manualną skrzynie biegów i jest to wtrysk mono-motronic boscha (niestety) zintegrowany z digiplexem 2. Czujniki które radze Ci sprawdzić to:

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej = w obudowie termostatu i on jest też NTC


Narazie sprawdź to, jednak jutro napiszę Ci gdzie dokładniej szukać bo serwisówka fiata to jednak jeden wielki chaos, a mam gdzieś na ten temat kilka innych ksiązek 8)

** Dodano: 04-10-2010, 23:52 **
mono-jetronic niby (wq. serwisówki) był montowany w automatach - na jego temat moge Ci powiedziec niemal wszystko ale czy jesteś pewien?

** Dodano: 04-10-2010, 23:53 **
oby dwa są jednopunktami 8) hmm... może inaczej, masz digiplexa 2?
  
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-10-2010, 22:54   

Larry075 napisał/a:
przypuszczam że masz manualną skrzynie biegów i jest to wtrysk mono-motronic boscha


Wszystko sie zgadza. A te z tych czujników wiem tylko gdzie znajduje sie czujnik cieczy chłodzącej reszta nie mam pojecia...

hmm a ten digiplex to takie cos podobnego do kompa ze "srebrnych żeberek" ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 22:57   

No i sprawdź na początek ten czujnik.
Napięcie zasilania 5V pomiar między stykami 13 i 27. Zbadaj też rezystancje na zimnym, i na ciepłym i przedstaw tu swoje wyniki. Dasz sobie rade?


Przykładowe zdięcie digiplexa z allegro
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-10-2010, 23:02   

Powiem szczerze ze jak dla mnie to czarna magia niestety... A Ten digiplex to znajduje sie mniej więcej na równi zbiorniczka płynu od wspomagania i idzie do niego jakiś przewód od ciepłego powietrza z jakimś jakby filterkiem ?

** Dodano: 05-10-2010, 00:04 **
Tak dokładnie mam cos takiego.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 23:05   

Tu Ci nie powiem gdzie on konkretnie się znajduje, w różnych samochodach w różnym miejscu - tu muszą się wypowiedzieć chłopaki który mają takie tipo.

** Dodano: 05-10-2010, 00:07 **
No to wszystko juz wiem :) I postaram Ci się pomóc, jednak musisz uzbroić się w cierpliwość. Na początek sprawdź ten czujnik termiczno czasowy, ma on dosyć duże znaczenie w tego typu przypadkach.
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-10-2010, 23:07   

No ale jestem pewien juz na 100% ze to to.

** Dodano: 05-10-2010, 00:10 **
O super w tobie nadzieja. Dodam ze zaczeły sie takie jaja jak sie ochłodziło... Jak jest w miarę ciepło odpalam 2-3 1200 zaraz spada do 1000-900 a gdy po nocy gdy było juz chłodno odpalam i zalapał 1200 i zdycha. a która to dokładnie czujka jak ja zmierzyć ? Hehe niesyte ze mną tez będziesz musiał uzbroić sie w cierpliwość bo ze mnie laik w tych sprawach.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 23:16   

Musisz zlokalizować ten czujnik, podpowiem Ci że jest on w obudowie termostatu (dojdziesz po grubych przewodach od chłodnicy), powinny być w nim wtyk z dwoma stykami, poprostu rozłącz ten wtyk i sprawdź miernikiem jego rezystancje (przy zgaszonym silniku). Pomiar zrób przy silniku ciepłym i też przy zimnym. Sprawdź też napięcia jakie jest we wtyczce na przekręconym zapłonie. Oczywiście jesli styk jest jeden - sprawdź to wszystko biorąc poprawke na to, że drugi styk jest na masie.
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-10-2010, 23:28   

A czyli chodzi o niebieski czujnik cieczy chłodzącej ? Jeśli tak to jak ustwic ten miernik ? Bo ma on sporo ustawień i nie wiem na którym to mierzyc (przykro mi ale tego nigdy nie robiłem i sie nie znam) jak juz wcześniej wspominałem. Chodzi o mierzenie napiecia, bo rezystancje to mam ustawić na Ohmy prawda ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 23:31   

Prześlij zdięcie skali miernika, to podam Ci odpowiedni zakres.
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-10-2010, 23:36   

http://www.rtv.megasam.info/images/miernik_1.jpg

identyczny jak ten podany w linku.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 23:45   

No to ustaw tak samo, tylko skieruj przełącznik w dół - na 200Ohm i badaj, jeśli nic nie będzie się wyświetlać przełącz na 2000 i tak wyżej do czasu gdy odczytasz pomiar na wyświetlaczu.

Aby zmierzyć napięcie ustaw przełącznik w ramce po lewej stronie "DC V" na skale 20.
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-10-2010, 15:53   

Dziś wszystko zrobiłem i sprawdziłem jak mówiłeś. Ale zacznijmy od poczatku. Wcześniej na forum wyczytałem ze żeby sprawdzić silniczek krokowy trzeba wcisnąć ten "grzybek" palcem jak silnik chodzi i tak zrobiłem. Ku mojemu zdziwieniu grzybek ten cofną sie dosyć daleko a samochód zaczął jakby zdychać "trzęsło buda ale nie zgasł. No i juz nie wrócił na swoje miejsce dopiero po chwil było słychać jak zamielił i sie wysunął i już trzymał samochód na obrotach jak powinien. Czy to normalne zachowanie ? Dodam ze robiłem to na ciepłym silniku.

No a teraz ta niebieska czujka (czujnik cieczy chładzącej). Pomierzyłem go miernikiem. A o to wyniki:

Silnik zimny pomiar czujnika:
Lewa strona - masa miernika, prawa strona plus pomiar: 7,35 Ohm
Na odwrót 0,12 Ohm

Pomiar wtyczki:
L-masa P-plus 3,40 Ohm
Na odwrót 3,41

Wtyczka na włączonym zapłonie: Zimny silnik
P-masa L plus 4,64 V
Na odwrót -4,61 V

Ciepły silnik (rozgrzany do 80stopni)
Pomiar czujki L-masa P-plus 0,29 Ohm
Na odwrót 0,31 Ohm

Pomiar wtyczki ciepły silnik
L-masa P-plus 7,66 Ohm
Na odwrót 0,01 Ohm

Pomiar wtyczki na włączonym zapłonie:
L-masa P-Plus 4,63
na odwrót -4,63
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-10-2010, 20:14   

Zaraz zaraz. Masz taki czujnik:???


Cytat:
Ale zacznijmy od poczatku. Wcześniej na forum wyczytałem ze żeby sprawdzić silniczek krokowy trzeba wcisnąć ten "grzybek" palcem jak silnik chodzi i tak zrobiłem. Ku mojemu zdziwieniu grzybek ten cofną sie dosyć daleko a samochód zaczął jakby zdychać "trzęsło buda ale nie zgasł. No i juz nie wrócił na swoje miejsce dopiero po chwil było słychać jak zamielił i sie wysunął i już trzymał samochód na obrotach jak powinien. Czy to normalne zachowanie ? Dodam ze robiłem to na ciepłym silniku.


Wydaje mi się ze tak powinno być, jednak podeślij fotke twojego krokowca.
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-10-2010, 20:20   

Dokładnie mam taki czujnik jak pokazałes. Fotkę korkowca zaraz znajdę.

korkowiec wygląda tak: http://photos04.istore.pl.../big/639195.jpg
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-10-2010, 20:52   

No to ten krokowiec jest odpowiedzialny za uchylenie przepustnicy na niskich obrotach, czyli go wymontowałeś, wcisnełeś grzybek, zamontowałeś i były takie rezultaty tak?

Wybacz ale jednego nie rozumiem, ustawiłeś miernik na ohmy i mierzyłeś rezystancje dotykając każdym z przewodów miernika do bolców, tak? (jeden przewód do jednego bolca i drugi do drugiego?)

Nie wiem z kąd te pomiary
Cytat:
na odwrót
i dlaczego takie niskie wartości

** Dodano: 05-10-2010, 22:09 **
Na zimnym (około 20stopni) powinieneś mieć 3000ohm (mniej więcej),
jak wskaźnik wstaje (około 50stopni) to 600-900ohm
a przy 90stopni to 100-300ohm
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-10-2010, 21:18   

Larry075 napisał/a:
No to ten krokowiec jest odpowiedzialny za uchylenie przepustnicy na niskich obrotach, czyli go wymontowałeś, wcisnełeś grzybek, zamontowałeś i były takie rezultaty tak?


Nie nie nie wyjmowałem zrobiłem to na zapalonym silniku po prostu troszkę nacisnąłem gaz i przycisnąłem palcem ten "grzybek" ze sprężynka.

Cytat:
Wybacz ale jednego nie rozumiem, ustawiłeś miernik na ohmy i mierzyłeś rezystancje dotykając każdym z przewodów miernika do bolców, tak? (jeden przewód do jednego bolca i drugi do drugiego?)


Dokładnie tak. Pewnie coś źle zrobiłem tak myślałem ze nawale bo nigdy tego nie robiłem wcześniej.


Byłbym wdzięczny jak byś opisał mi dokładnie jak dokonać tych pomiarów to jutro zrobię poprawkę.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 19:40   

Cytat:
Dokładnie tak. Pewnie coś źle zrobiłem tak myślałem ze nawale bo nigdy tego nie robiłem wcześniej.


Spoko, pisząc na forum jestem na to przygotowany. Normalnie gdybyś do mnie przyjechał do naprawy to by była kwestia kilku chwil :)

Cytat:
Byłbym wdzięczny jak byś opisał mi dokładnie jak dokonać tych pomiarów to jutro zrobię poprawkę.




Robiłeś tak jak na zdięciu?
A jeśli mieszkasz w mieście to mógł byś pójść do sklepu, i kupić rezystor (koszt ok 7groszy) a najlepiej kilka: 3KOhm, 4,5KOhm; 5KOhm; 8KOhm i 300Ohm (K-kilo). Oczywiście mogą być lekko mniejsze lub większe wartości jeśli nie ma w sklepie (z wyjątkiem tego 300ohm - może być 100-330ohm). Tak najłatwiej sprawdzisz, czy twój czujnik działa poprawnie. Przed porannym odpaleniem silnika (gdy jest zimno), zamiast czujnika we wtyczke wsadź rezystor dając silnikowi sygnał, że jest zimno.

** Dodano: 06-10-2010, 20:43 **
aaa... jeszcze jedno. Kiedyś popełniałem taki błąd, odczytywałem wartości z miernika w Ohmach wtedy, gdy na zakresie były Kohmy (w tysiącach) więc na wszelki wypadek, zaznacz mi na zdięciu miernika, na którym zakresie był pomiar 8)

** Dodano: 06-10-2010, 20:46 **
Silnik zimny pomiar czujnika:
Lewa strona - masa miernika, prawa strona plus pomiar: 7,35 Ohm (czy 7,35Kohma czyli 7350ohm?)
Na odwrót 0,12 Ohm

Ciepły silnik (rozgrzany do 80stopni)
Pomiar czujki L-masa P-plus 0,29 Ohm (czy 0,29Kohma czyli 290ohmów?)
Na odwrót 0,31 Ohm

** Dodano: 06-10-2010, 20:49 **
i najlepiej daj mi swoje gg jak masz
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-10-2010, 20:14   

Larry075 napisał/a:
aaa... jeszcze jedno. Kiedyś popełniałem taki błąd, odczytywałem wartości z miernika w Ohmach wtedy, gdy na zakresie były Kohmy (w tysiącach) więc na wszelki wypadek, zaznacz mi na zdięciu miernika, na którym zakresie był pomiar 8)


Hehe jakbyś stał obok popełniłem dokładnie ten sam błąd (dokonywałem pomiaru na 20K)
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 20:24   

Właśnie! Więc raczej z wyniku pomiarów wynika że czujnik jest sprawny.

Trzeba było sprawdzić ten silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy hmm... moment
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-10-2010, 11:06   

Keray69, silniczek krokowy masz sprawny. To nie jego wina, że po odpaleniu za chwilę się chowa, bo taki dostaje sygnał. A sygnał pochodzi prawdopodobnie z czujnika temperatury zasysanego powietrza który znajduje się na kolektorze ssącym (znajdziesz go po stronie pasażera, a wpięty jest w niego przewód z niebieską wtyczką). Oczywiście 100% pewności nie mam, ale u mnie takie właśnie objawy też były. Wymieniłem czujnik i wszystko było ok. Gdyby padł silniczek krokowy to albo wcale by nie reagował na wciśnięcie "grzybka", albo robiłby sobie co mu się podoba (obroty by świrowały bez powodu). Ale wg twojego opisu silniczek reaguje prawidłowo, a obroty nie fiksują i po rozgrzaniu wszystko jest cacy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load