Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kilka pytan odnosnie ssania
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-10-2010, 14:44   

ciechu dziś na zimnym silniku mierzyłem rezystancje tego właśnie czujnika i wyszło 2,95 Kohm czyli jest raczej z nim wszystko ok. Opisze jak problem wygląda teraz po wymianie silniczka krokowego... A wiec tak silniczek wymieniony i teraz dzieje sie tak: Rano odpalam auto 1200-1300 obrotów 3-4 sek obroty spadają auto gaśnie. Odpalam 2 raz bez do dania gazu auto odpala 1200 ale zbyt krótko i spadają do 900 (zbyt szybko) ponieważ zaczyna zdeka trzesc buda. No a podczas jazdy na luzie zdecydowanie za dużo 1200 prawie ciągle ale waha sie w granicach 1100-1300 jeśli jakimś cudem np na światłach spadną do 1000 to zaraz potem sam sobie dodaje do 1200 i wyje. Co jest ? Poluzowałem linke od gazu ze mam spory luz ale mało co pomogło. Moze nie potrzebnie ruszałem ta śrubkę co dotyka trzpienia silniczka krokowego ? Proszę ludzie piszcie cos pomóżcie bo ja juz nie wiem co jest.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-10-2010, 19:19   

Dodaj to że silniczek nie jest nowy i być może nie jest sprawny. Ta śruba która jest przy silniczku jest do regulacji, spróbuj ją poluzować. Sprawdź też kolory świec ew. zmierz napiecie na sondzie lambda
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-10-2010, 19:20   

Keray69, sprawdź czujnik położenia przepustnicy. Może jest do wymiany, a może wystarczy go tylko ustawić. Jest z tym trochę magii, ale dla upartego nic trudnego. Poszukaj na forum, ktoś to opisywał krok po kroku. Niepotrzebnie ruszałeś tą śrubkę, to nie gaźnik i sam sobie obrotów nie wyregulujesz. To samo z luzowaniem linki. Problem jest na pewno od jakiegoś czujnika. Wymieniałeś krokowy na nowy??? Bo to co teraz opisujesz wygląda na problem z krokowym.
Sprawdź też filtr powietrza, szczelność w układzie podciśnienia, czy nie ma jakichś pęknięć na przewodach podciśnieniowych.

Zrób też taki teścik. Kiedy rozgrzany będzie trzymał te 900rpm odłącz silnik krokowy (ale tylko wtyczkę wyciągnij z niego) i przejedź się. Jeśli da się jechać bez większych problemów i silnik będzie w miarę dobrze pracował (ale odczujesz trudności z wkręcaniem się na obroty) to raczej wina krokowego. Jeśli jednak będzie się dławił, nie będzie chciał jako tako jeździć to obstawiam podciśnienie. Względnie CPP. Przynajmniej u siebie w ten sposób doszedłem do sedna sprawy. Teraz nie mam sprawnego krokowego, ale mam go odłączonego. A że jeżdżę na LPG to w sumie nie bardzo jest mi on potrzebny. Odpalam, zagrzewam trochę silnik i jadę ;) Choć w mrozy będzie pewnie problem, ale raczej ta Temperka zimy nie doczeka.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-10-2010, 19:27   

Keray69, wymienił silniczek na inny używany, raczej w średnio-złym stanie technicznym. Ja myśle że tu właśnie jest problem. Jednak do końca na odległość powiedzieć nie można. CPP raczej ciężko sprawdzić, jedynie płynność pomarów. Z resztą CPP kosztuje grosze i z tego co widze to krokowiec 70zł.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-10-2010, 19:30   

Larry075 napisał/a:
z tego co widze to krokowiec 70zł.
no ja właśnie taki szajs kupiłem i podziałał niecałe pół roku. No ale oryginał ponad 200zł. A czy kolega Keray69 stosował w ogóle po podmianie osprzętu restart komputera?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-10-2010, 19:32   

Rozmowy z nim wynikało że resecik był. A tak apropo to mono-motronic komunikuje się jakoś z pc ? Czy tylko kody błyskowe?
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-10-2010, 20:39   

Ok panowie opisze kolejny dzien walki:
- po odpięciu krokowego obroty rosną z 1100-1300 (nie wiem czy tak powinno byc)
- Po do daniu gazu obroty raz spadają z 1200 do 1100 dopiero za którym razem spadają do 900 a potem po dodaniu gazu znowu rosną w górę i tak w kółko...

Wcześniej czytałem twój temat ciechu i zwróciłem właśnie uwagę na to ze przepustnica jest delikatnie otwarta, chciałem ja cofnąć ale blokował ja silniczek krokowy. Wiec odłączyłem silniczek krokowy i podłączyłem go pod bateryjkę r9 by się cofną. Nastepnie wszystko co sie rusza we trysku spryskałem wd40 i odłączyłem ten element co znajdują sie na nim 2 przeguby te od wtrysku i od linki gazu. Dopchnąłem przepustnice wszystko poskręcałem no i udało sie przepustnica całkiem zamknięta. Zresetowałem kompa podłączyłem silniczek i odpaliłem i elegancko 1200 po chwili ok 30 sek spada do 1000 a po 2 sek do 900. No i zadowolony wszystko poskręcałem. Lecz moja radość nie trwała długo teraz właśnie sprawdzałem (znowu dziwne zachowanie) za pierwszym razem odpali 1200 obroty spadają i gaśnie za drugim razem odpali 1200 obroty spadają buda sie trzęsie bo sa za niskie dodam gazu obroty opadają i az do końca znowu gaśnie. Po resecie zapalam go i zachowuje sie prawidłowo 1200 trzyma ok pol minuty i opadaja do 900 przy dodawaniu gazu obroty opadają równomiernie (czyzby dlatego ze temp silnika osiągnęła 2 kreski ? czy dlatego ze restart co o tym sadzicie ? Dla mnie czarna magia :sciana:

** Dodano: 11-10-2010, 22:27 **
Kurcze panowie 3 silniczek krokowy (ponoc uszkodzony) i zawsze rano identyczny objaw ? chyba cos tu nie tak... Bylem na kompie i wszystkie czujniki jak najbardziej sprawne. Komp bez błędów.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load