|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
PROBLEM Z PORANNYM ODPALANIEM SILNIKA_DARKA |
Autor |
Wiadomość |
waamsb
witamy nowego
Wiek: 58 Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 2 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 18-03-2005, 17:14 PROBLEM Z PORANNYM ODPALANIEM SILNIKA_DARKA
|
|
|
SILNIK RANO NIE PALI ZALEWAJĄ SIĘ ŚWIECE?NA CIEPŁYM
SILNIKU NIE MA PROBLEMU KOPUŁKA PALEC KABLE ŚWIECE SĄ NOWE?SPALANIE DOBIJA OKOŁO18LITRÓW NA STO,SILNIK1,8 IE RATUNKU???????????????? WCZEŚNIEJ ZDAŻAŁO SIĘ TO SPORADYCZNIE A TERAZ JEST CODZIENNIE?????????/ |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2005, 19:20
|
|
|
Kolego waamsb
Jeżeli zużycie paliwa wzrosło do 18 l/ 100 km to jest tylko jedna możliwość a mianowicie ciśnienie paliwa w listwie wtryskiwaczy wzrosło do 5 barów.
Jak to jest możliwe?
Regulator ciśnienia paliwa jest ustawiony na 3 bary i w trakcie jego eksploatacji nie ma możliwości aby zwiększal regulowane ciśnienie - może tylko je zmniejszać gdyz elementem regulujacym jest sprężyna która może sie zmniejszyć własciwosci spręzyste lub pęknąć.
Jeżeli natomiast jest zatkany lub prawie całkowicie niedrożny przewód powrotny paliwa do
zbiornika paliwa to ciśnienie w listwie wtryskiwaczy jest ustalone przez zawór nadciśnieniowy (5 bar) w pompie paliwa w zbiorniku.
Jak to sprawdzić?
Najlepiej na wolnym powietrzu ze względu na opary paliwa.
W komorze silnika przed listwą wtryskiwaczy znajdziesz połączenie dwóch przewodów jednego od regulatora ciśnienia paliwa i drugiego przewodu powrotnego paliwa do zbiornika.
Odkręć opaskę i rozłącz.
Odkręć korek wlewu paliwa do zbiornika.
Teraz możesz sprawdzić drożność przewodu wybraną przez Ciebie bezpieczna dla zdrowia metodą.
Ja proponuję przyłączyć wężyk z zbiorniczkiem paliwa.
Przy przedmuchiwaniu zatkanego przewodu paliwo może wytrysnąć na nas z powrotem.
Nowy przewód to wydatek ok 100 zł. Koszt wymiany w serwisie ok. 150 zł ze względu na potrzebę opuszczenia zbiornika paliwa. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2005, 20:29
|
|
|
Faktycznie sprawdż układ paliwowy zwłaszcza ciśnienie pompy .Za małe wtryski leją i zalewają za duże podobnie .Sądzę że masz za małe .
Ja zrobiłem przyżąd z manometru z ciężarówki dołączyłem wężyk i mierzę zaraz przed reduktorem tam najlepiej się wpiąć .Przekonałem się na własnej skórze jakie niesamowite objawy wywołuje złe ciśnienie paliwa. Najłatwiej to rozłącz przelew i zobacz czy wraca paliwo do zbiornika. |
|
|
|
|
waamsb
witamy nowego
Wiek: 58 Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 2 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 19-03-2005, 14:48
|
|
|
Witam wszystkich zgodnie z waszymi sugestiami sprawdziłem przewód powrotny paliwa jest dobry , jeśli w układzie będzie zbyt małe ciśnienie ( zużyta lub pęknieta sprężyna regulatora) to zużycie paliwa tak wzrośnie i też będzie zalewał ? auto ma 125,000 przebiegu mam go dwa lata i do tej pory nie sprawiał problemów ( za wyjątkiem zawieszenia ale to norma jeśli chodzi o fiaty) |
|
|
|
|
radomiak4
Wiek: 54 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 18 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2007, 12:21
|
|
|
A co jeżeli są te same objawy a auto chodzi tylko na LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|