Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PROBLEM Z PORANNYM ODPALANIEM SILNIKA_DARKA
Autor Wiadomość
waamsb 
witamy nowego


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 2
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 18-03-2005, 17:14   PROBLEM Z PORANNYM ODPALANIEM SILNIKA_DARKA

SILNIK RANO NIE PALI ZALEWAJĄ SIĘ ŚWIECE?NA CIEPŁYM
SILNIKU NIE MA PROBLEMU KOPUŁKA PALEC KABLE ŚWIECE SĄ NOWE?SPALANIE DOBIJA OKOŁO18LITRÓW NA STO,SILNIK1,8 IE RATUNKU???????????????? WCZEŚNIEJ ZDAŻAŁO SIĘ TO SPORADYCZNIE A TERAZ JEST CODZIENNIE?????????/
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-03-2005, 19:20   

Kolego waamsb

Jeżeli zużycie paliwa wzrosło do 18 l/ 100 km to jest tylko jedna możliwość a mianowicie ciśnienie paliwa w listwie wtryskiwaczy wzrosło do 5 barów.

Jak to jest możliwe?

Regulator ciśnienia paliwa jest ustawiony na 3 bary i w trakcie jego eksploatacji nie ma możliwości aby zwiększal regulowane ciśnienie - może tylko je zmniejszać gdyz elementem regulujacym jest sprężyna która może sie zmniejszyć własciwosci spręzyste lub pęknąć.

Jeżeli natomiast jest zatkany lub prawie całkowicie niedrożny przewód powrotny paliwa do
zbiornika paliwa to ciśnienie w listwie wtryskiwaczy jest ustalone przez zawór nadciśnieniowy (5 bar) w pompie paliwa w zbiorniku.

Jak to sprawdzić?

Najlepiej na wolnym powietrzu ze względu na opary paliwa.
W komorze silnika przed listwą wtryskiwaczy znajdziesz połączenie dwóch przewodów jednego od regulatora ciśnienia paliwa i drugiego przewodu powrotnego paliwa do zbiornika.

Odkręć opaskę i rozłącz.

Odkręć korek wlewu paliwa do zbiornika.

Teraz możesz sprawdzić drożność przewodu wybraną przez Ciebie bezpieczna dla zdrowia metodą.

Ja proponuję przyłączyć wężyk z zbiorniczkiem paliwa.

Przy przedmuchiwaniu zatkanego przewodu paliwo może wytrysnąć na nas z powrotem.


Nowy przewód to wydatek ok 100 zł. Koszt wymiany w serwisie ok. 150 zł ze względu na potrzebę opuszczenia zbiornika paliwa.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-03-2005, 20:29   

Faktycznie sprawdż układ paliwowy zwłaszcza ciśnienie pompy .Za małe wtryski leją i zalewają za duże podobnie .Sądzę że masz za małe .
Ja zrobiłem przyżąd z manometru z ciężarówki dołączyłem wężyk i mierzę zaraz przed reduktorem tam najlepiej się wpiąć .Przekonałem się na własnej skórze jakie niesamowite objawy wywołuje złe ciśnienie paliwa. Najłatwiej to rozłącz przelew i zobacz czy wraca paliwo do zbiornika.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
waamsb 
witamy nowego


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 2
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 19-03-2005, 14:48   

Witam wszystkich zgodnie z waszymi sugestiami sprawdziłem przewód powrotny paliwa jest dobry , jeśli w układzie będzie zbyt małe ciśnienie ( zużyta lub pęknieta sprężyna regulatora) to zużycie paliwa tak wzrośnie i też będzie zalewał ? auto ma 125,000 przebiegu mam go dwa lata i do tej pory nie sprawiał problemów ( za wyjątkiem zawieszenia ale to norma jeśli chodzi o fiaty)
  
 
 
radomiak4 


Wiek: 54
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 18
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2007, 12:21   

A co jeżeli są te same objawy a auto chodzi tylko na LPG :sciana:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load