Tempra 2.0 8V |
Autor |
Wiadomość |
Arek.
Wiek: 39 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: Kobyłka
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-10-2011, 15:24 Tempra 2.0 8V
|
|
|
Witam.
Tempra z silniczkiem 2.0 8V z podtlenkiem LPG
-Elektryczne przednie szyby
- elektryczne lusterka
- deska digital |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 17:24
|
|
|
Lej dobry olej, nie pałuj na zimnym i dbaj o silnik, bo korby w nim strasznie dzikie są i lubią bokami wychodzić
Poza tym, to bardzo fajne autko i kiedy patrzę na zdjęcia swojej byłem, to strasznie żałuję, że sprzedałem ją |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-10-2011, 19:42
|
|
|
Jak panewki padną to zapraszam do mnie po drugi silnik Ładna, ale opisz cos więcej o niej |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-10-2011, 21:05
|
|
|
Arek., Śliczna Tempra, oby się sprawowała i tak jak koledzy piszą: dbaj o nią wyczytuję ze zdjęć że warto widzę że z Wawy jesteś więc pewnie będziemy mieli kolejnego kolegę do spotów ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Arek.
Wiek: 39 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: Kobyłka
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-10-2011, 21:05
|
|
|
Zgadza się była na alledrogo. Kupiłem ja pod koniec sierpnia z uszkodzoną belka przednią (wyrwany wahacz) na przedostatnim zdjęciu nawet widać jak koło jest cofnięte. Dodatkowo do wymiany jest przednia szyba. Drzwi są wgniecione ale mi to nie przeszkadza Olej pewnie ędzie zalany Valvoline Max life 10w40. Co do pałowania na zimnym to jestem przeczulony przez mój drugi samochód |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-10-2011, 07:03
|
|
|
Tempra ładna, dbaj o nią i niech sie sprawuje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-10-2011, 07:27
|
|
|
Arek. napisał/a: | Drzwi są wgniecione ale mi to nie przeszkadza |
Tak samo jak u mnie i też mi nie przeszkadza |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-10-2011, 08:35
|
|
|
Arek. napisał/a: | Zgadza się była na alledrogo |
Ha wiedziałem że skądś znam. Widziałem ją na alledrogo jak szukałem sobie tipolota Ale jak dla mnie silnik za duży był |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-10-2011, 09:39
|
|
|
KrzychuB, w T/T ważących ok 1200kg 2.0 to silnik w sam raz. nie wyobrażam sobie jak wygląda wyprzedzanie na trasie nie mając 100 koni
wracając do tematu, już tak nie straszcie kolegi tymi panewkami bo będzie sie bał jeździć
Arek., kontrolujesz stan oleju ( czyli powiedzmy sobie sprawdzasz co każde 500km ), a przed pałowaniem rozgrzewasz silnik do 90C ,a jak osiągnie swoje 90C to czerwone pole obrotów mu nie straszne |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Arek.
Wiek: 39 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: Kobyłka
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2011, 12:07
|
|
|
Bez przesady o panewki się nie boję, Tempra ma mi służyć do oszczędnej jazdy a na pałowanie to mam FC |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-12-2011, 00:53
|
|
|
Bdm napisał/a: | Jak panewki padną to zapraszam do mnie po drugi silnik Ładna, ale opisz cos więcej o niej |
Zawsze sie mowi o slabych panewkach 2.0 8v.Ja swoim tipo 2.0 8v przelatalem 50kkm w szybkim tempie,pierwszy ruszajac ze swiatel i nie jednemu bolidowi pokazujac co znaczy wyscig z ciagnacym dobrze od samego dolu 8v.Nie jednego zadziwilem...A panewki jak sie krecily tak sie kreca.Ja wiec zlej opini o panewkach nie mam choc wiem bo czuje podczas jazdy ze ten silnik duzych obrotow nie lubi ale akurat krecic powyzej 6 tys nie ma potrzeby.Miedzy 3 a 5,5 widze ze jest najefektywniej.Czytalem kiedys o tych silnikach i takie bylo zalozenie konstruktowow i mysle ze to im sie udalo |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-12-2011, 08:29
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Zawsze sie mowi o slabych panewkach 2.0 8v.Ja swoim tipo 2.0 8v przelatalem 50kkm w szybkim tempie,pierwszy ruszajac ze swiatel i nie jednemu bolidowi pokazujac co znaczy wyscig z ciagnacym dobrze od samego dolu 8v.Nie jednego zadziwilem...A panewki jak sie krecily tak sie kreca. | No to zacznij już kopać dołek i strugać krzyżyk. Panewki mają siedzieć nie ruchomo w gnieździe To wał korbowy się obraca nie panewki Panewki jak się obrócą albo przykleją do wału to kwestia czasu kiedy zatrzesz silnik. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-12-2011, 09:30
|
|
|
Cytat: | No to zacznij już kopać dołek i strugać krzyżyk. Panewki mają siedzieć nie ruchomo w gnieździe To wał korbowy się obraca nie panewki Panewki jak się obrócą albo przykleją do wału to kwestia czasu kiedy zatrzesz silnik. |
Tez sie umiem madrzyc i czepiac ale tego nie robie,bo nie wypada poprostu...Poza tym wiem co z czym i jak sie kreci-jestem mechanikiem i nie tylko po szkole ale takze z zamilowania i zawodu.takze nie musisz mnie uczyc budowy silnikow.A o panewkach napisalem zargonem poprostu. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-12-2011, 20:58
|
|
|
shagger78, ja swoim 2.0 8v również przelatałem ok 50kkm i to na ostro.... czekałem tylko aż złapie 90C i but w podłogę, obroty rzędu 5000obr to normalka, a i czerwonego pola wcale nie unikałem ( tyle że tam juz mocy nie ma ) .... i tak co dzień przez 3 lata ( poprzedni właściciel czyli mój brat tez tak robił przez poprzednie 2,5 roku )
przy 200 000 przebiegu silnik wypluł kompresje zbliżona do fabryki więc dalej dostawał baty
jedyny mankament to że przy takim pałowaniu miał apetyt na olej :d
i żadnych panewek w głowie nie miałem i zawsze powtarzałem że 2.0 8v dobrze traktowane jest nie do zajechania... sprzedałem przy przebiegu 220 000km ... kolejny właściciel ( znajoma ) przelatała kolejny rok i znowu dalej puściła i teraz jakiś młody koleś go ostro gniecie i ten prawie 21 letni silnik dalej jeździ i nie jedno młodsze auto potrafi zadziwić
p.s uważam że jeśli leje się dobry olej , zmienia co 10kkm i pilnuje stanu to panewy nie mają prawa "spłynąć" .. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2011, 08:48
|
|
|
LesniczyDokladnie-masz racje.Przede wszystkim pilnowac stanu oleju bo bierze.Ale ma brac-w instrukcji podaja ze do 1l na 1000 km to jeszcze ok.Moj oczywiscie bierze zdecydowanie mniej.Sprawdzalem co jakis czas jak mi sie przypomnialo i w razie potrzeby dolewalem ale zwykle bylo to 0.2l.Zauwazylem tez inna zaleznosc.Nawet jak sie zapomni sprawdzic stan oleju schodzi do minimum a pozniej juz prawie nie ubywa.Wiec nawet jak ktos nie sprawdza to to niezbedne minimum trwa dosc dlugo.U mnie tak jest.Nie wiem jaki mam przebieg-licznik pokazuje ok 140k,jak kupilem mial 80 ale wydaje mi sie za maly.Wiec moze licznik nie od tego lub idzie drugi raz ale wtedy by bylo 340k ale to juz za duzo jak na ten stan.Ogolnie mam dobra opinie o tym silniku.Wymieniam olej,paski,takze balansowy,rolki i swiecie i to wszystko.Generalnie bezproblemowy.Zima tez zawsze palil choc juz bylo itak ze juz pol samochodow w okolicy padlo od mrozu.
Zauwazylem tez to samo co kolega wspomnial.Powyzej 5 tys juz nie ma go co ciagnac bo tam juz mocy nie ma.Do 5 tys i bieg,do 5 i bieg...nie inaczej.Nie raz scigajac sie z rownym sobie i widzac jak trace go na centymetry wystarczylo jak najszybciej dotrzec do piatki i wtedy juz go bralem.W takich sytacjach nawet nie ciagnalem do 5 tys tylko mniej aby nie tracic czasu na rozpedzanie silnika a jak najszybciej dotrzec do wysokiego biegu.I wtedy juz nie moca tego 115km silnika a korzystajac z jego charakterystyki i momentu ktory osiaga swoje maks juz przy 3300 obr wyprzedza sie pieknie nawet kogos z taka sama pojemnoscia.Zreszta 99 proc wyprzedzen dokonalem nim na piatce.Od 80kmh smialo mozna a jak sie ktos trafi miedzy 100-120-140kmh to juz jest moj bo w tej predkosci ten silnik czuje sie najlepiej ale na 5 biegu a nie na 4 z obrotami na czerwonym polu.Moc i moment z tym silnikiem czuc dopiero jak ma obciazenie wiec nie na 1 biegu a na 5.Do palenia gumy tez sie nie nadaje.Za ciezki ma przod.Nigdy tego nie robilem bo widzialem z jakim oporem mu to idzie-chetniej idzie do przodu.Ten silnik jest dobry na zime.Dobrze obciaza przod wiec rozpedza sie niemal jak latem. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-12-2011, 15:24
|
|
|
159A6.046 największą moc generuje przy 5750obr i w zasadzie do tego momentu auto jeszcze sie zbiera, później przestaje. z tym wyprzedzaniem od 100km/h z piątego biegu niestety nie mogę się zgodzić .... pamiętajmy, że pomimo wyższych obrotów silnik ma lżej na niższym biegu .... od 130km/h i w górę to owszem piatka
w każdym razie ja 2.0 8v wspominam bardzo dobrze i z żadnymi stukającymi panewami go nie kojarzę |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2011, 16:15
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Tez sie umiem madrzyc i czepiac ale tego nie robie,bo nie wypada poprostu...Poza tym wiem co z czym i jak sie kreci-jestem mechanikiem i nie tylko po szkole ale takze z zamilowania i zawodu.takze nie musisz mnie uczyc budowy silnikow.A o panewkach napisalem zargonem poprostu. | Widzę że masz wybitne poczucie humoru weselszy jest już tylko grabarz Mnie jak koledzy czasem poprawiają bo gdzieś się człowiek rypnie to nie biję piany z ust. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-12-2011, 16:18
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Widzę że masz wybitne poczucie humoru weselszy jest już tylko grabarz |
Nie mogłem przejść obojętnie obok tego cytatu |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2011, 23:26
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | 159A6.046 największą moc generuje przy 5750obr i w zasadzie do tego momentu auto jeszcze sie zbiera, później przestaje. z tym wyprzedzaniem od 100km/h z piątego biegu niestety nie mogę się zgodzić .... pamiętajmy, że pomimo wyższych obrotów silnik ma lżej na niższym biegu .... od 130km/h i w górę to owszem piatka
w każdym razie ja 2.0 8v wspominam bardzo dobrze i z żadnymi stukającymi panewami go nie kojarzę |
Może mam jakieś inne przełożenia skrzyni biegów czy inne koła bo ja mam na 14'. W każdym razie na piątym biegu 3000 obr. to jest równo 100 km/h - sprawdzone nawet z gps. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-12-2011, 11:32
|
|
|
shagger78, też miałem na piątce przy 3000km 100km.
przy wyprzedzaniu na 4 do 130km/h i dopiero pięć |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2011, 16:22
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | przy 3000km 100km. |
|
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-12-2011, 17:52
|
|
|
) przy 3000obr auto jedzie z prędkością 100km/h |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|