Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 2.0 8V
Autor Wiadomość
Arek. 


Wiek: 39
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Kobyłka
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-10-2011, 15:24   Tempra 2.0 8V

Witam.
Tempra z silniczkiem 2.0 8V z podtlenkiem LPG 8)
-Elektryczne przednie szyby
- elektryczne lusterka
- deska digital
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-10-2011, 16:08   

Bardzo ładna temperówka, wydaje mi się że gdzieś już ją widziałem ;)
Ps. Napisz co więcej o niej ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-10-2011, 16:57   

Fajniutka - drzwi masz lekko wgniecione od kierowcy, czy tylko tak mi się wydaje?
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-10-2011, 17:05   

Się mi widzi że pare miechów temu ona stała na allegro :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-10-2011, 17:24   

Lej dobry olej, nie pałuj na zimnym i dbaj o silnik, bo korby w nim strasznie dzikie są i lubią bokami wychodzić :roll: :red_kartka:
Poza tym, to bardzo fajne autko i kiedy patrzę na zdjęcia swojej byłem, to strasznie żałuję, że sprzedałem ją :(
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-10-2011, 19:42   

Jak panewki padną to zapraszam do mnie po drugi silnik :lalala: Ładna, ale opisz cos więcej o niej ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-10-2011, 21:05   

Arek., Śliczna Tempra, oby się sprawowała i tak jak koledzy piszą: dbaj o nią wyczytuję ze zdjęć że warto ;) widzę że z Wawy jesteś :P więc pewnie będziemy mieli kolejnego kolegę do spotów ;> ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Arek. 


Wiek: 39
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Kobyłka
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-10-2011, 21:05   

Zgadza się była na alledrogo. Kupiłem ja pod koniec sierpnia z uszkodzoną belka przednią (wyrwany wahacz) na przedostatnim zdjęciu nawet widać jak koło jest cofnięte. Dodatkowo do wymiany jest przednia szyba. Drzwi są wgniecione ale mi to nie przeszkadza ;D Olej pewnie ędzie zalany Valvoline Max life 10w40. Co do pałowania na zimnym to jestem przeczulony przez mój drugi samochód :)
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-10-2011, 07:03   

Tempra ładna, dbaj o nią i niech sie sprawuje :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-10-2011, 07:27   

Arek. napisał/a:
Drzwi są wgniecione ale mi to nie przeszkadza

Tak samo jak u mnie i też mi nie przeszkadza :lol:
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-10-2011, 08:35   

Arek. napisał/a:
Zgadza się była na alledrogo

Ha wiedziałem że skądś znam. Widziałem ją na alledrogo jak szukałem sobie tipolota :D Ale jak dla mnie silnik za duży był ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-10-2011, 09:39   

KrzychuB, w T/T ważących ok 1200kg 2.0 to silnik w sam raz. nie wyobrażam sobie jak wygląda wyprzedzanie na trasie nie mając 100 koni :(
wracając do tematu, już tak nie straszcie kolegi tymi panewkami bo będzie sie bał jeździć :)
Arek., kontrolujesz stan oleju ( czyli powiedzmy sobie sprawdzasz co każde 500km ), a przed pałowaniem rozgrzewasz silnik do 90C ,a jak osiągnie swoje 90C to czerwone pole obrotów mu nie straszne
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Arek. 


Wiek: 39
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Kobyłka
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2011, 12:07   

Bez przesady o panewki się nie boję, Tempra ma mi służyć do oszczędnej jazdy ;D a na pałowanie to mam FC 8)
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-12-2011, 00:53   

Bdm napisał/a:
Jak panewki padną to zapraszam do mnie po drugi silnik :lalala: Ładna, ale opisz cos więcej o niej ;)

Zawsze sie mowi o slabych panewkach 2.0 8v.Ja swoim tipo 2.0 8v przelatalem 50kkm w szybkim tempie,pierwszy ruszajac ze swiatel i nie jednemu bolidowi pokazujac co znaczy wyscig z ciagnacym dobrze od samego dolu 8v.Nie jednego zadziwilem...A panewki jak sie krecily tak sie kreca.Ja wiec zlej opini o panewkach nie mam choc wiem bo czuje podczas jazdy ze ten silnik duzych obrotow nie lubi ale akurat krecic powyzej 6 tys nie ma potrzeby.Miedzy 3 a 5,5 widze ze jest najefektywniej.Czytalem kiedys o tych silnikach i takie bylo zalozenie konstruktowow i mysle ze to im sie udalo
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2011, 08:29   

shagger78 napisał/a:
Zawsze sie mowi o slabych panewkach 2.0 8v.Ja swoim tipo 2.0 8v przelatalem 50kkm w szybkim tempie,pierwszy ruszajac ze swiatel i nie jednemu bolidowi pokazujac co znaczy wyscig z ciagnacym dobrze od samego dolu 8v.Nie jednego zadziwilem...A panewki jak sie krecily tak sie kreca.
No to zacznij już kopać dołek i strugać krzyżyk. Panewki mają siedzieć nie ruchomo w gnieździe :lalala: To wał korbowy się obraca nie panewki :D Panewki jak się obrócą albo przykleją do wału to kwestia czasu kiedy zatrzesz silnik.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-12-2011, 09:30   

Cytat:
No to zacznij już kopać dołek i strugać krzyżyk. Panewki mają siedzieć nie ruchomo w gnieździe :lalala: To wał korbowy się obraca nie panewki :D Panewki jak się obrócą albo przykleją do wału to kwestia czasu kiedy zatrzesz silnik.

Tez sie umiem madrzyc i czepiac ale tego nie robie,bo nie wypada poprostu...Poza tym wiem co z czym i jak sie kreci-jestem mechanikiem i nie tylko po szkole ale takze z zamilowania i zawodu.takze nie musisz mnie uczyc budowy silnikow.A o panewkach napisalem zargonem poprostu. 8)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-12-2011, 20:58   

shagger78, ja swoim 2.0 8v również przelatałem ok 50kkm i to na ostro.... czekałem tylko aż złapie 90C i but w podłogę, obroty rzędu 5000obr to normalka, a i czerwonego pola wcale nie unikałem ( tyle że tam juz mocy nie ma ) .... i tak co dzień przez 3 lata ( poprzedni właściciel czyli mój brat tez tak robił przez poprzednie 2,5 roku )
przy 200 000 przebiegu silnik wypluł kompresje zbliżona do fabryki więc dalej dostawał baty :)
jedyny mankament to że przy takim pałowaniu miał apetyt na olej :d
i żadnych panewek w głowie nie miałem i zawsze powtarzałem że 2.0 8v dobrze traktowane jest nie do zajechania... sprzedałem przy przebiegu 220 000km ... kolejny właściciel ( znajoma ) przelatała kolejny rok i znowu dalej puściła i teraz jakiś młody koleś go ostro gniecie i ten prawie 21 letni silnik dalej jeździ i nie jedno młodsze auto potrafi zadziwić :)

p.s uważam że jeśli leje się dobry olej , zmienia co 10kkm i pilnuje stanu to panewy nie mają prawa "spłynąć" ..
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2011, 08:48   

LesniczyDokladnie-masz racje.Przede wszystkim pilnowac stanu oleju bo bierze.Ale ma brac-w instrukcji podaja ze do 1l na 1000 km to jeszcze ok.Moj oczywiscie bierze zdecydowanie mniej.Sprawdzalem co jakis czas jak mi sie przypomnialo i w razie potrzeby dolewalem ale zwykle bylo to 0.2l.Zauwazylem tez inna zaleznosc.Nawet jak sie zapomni sprawdzic stan oleju schodzi do minimum a pozniej juz prawie nie ubywa.Wiec nawet jak ktos nie sprawdza to to niezbedne minimum trwa dosc dlugo.U mnie tak jest.Nie wiem jaki mam przebieg-licznik pokazuje ok 140k,jak kupilem mial 80 ale wydaje mi sie za maly.Wiec moze licznik nie od tego lub idzie drugi raz ale wtedy by bylo 340k ale to juz za duzo jak na ten stan.Ogolnie mam dobra opinie o tym silniku.Wymieniam olej,paski,takze balansowy,rolki i swiecie i to wszystko.Generalnie bezproblemowy.Zima tez zawsze palil choc juz bylo itak ze juz pol samochodow w okolicy padlo od mrozu.
Zauwazylem tez to samo co kolega wspomnial.Powyzej 5 tys juz nie ma go co ciagnac bo tam juz mocy nie ma.Do 5 tys i bieg,do 5 i bieg...nie inaczej.Nie raz scigajac sie z rownym sobie i widzac jak trace go na centymetry wystarczylo jak najszybciej dotrzec do piatki i wtedy juz go bralem.W takich sytacjach nawet nie ciagnalem do 5 tys tylko mniej aby nie tracic czasu na rozpedzanie silnika a jak najszybciej dotrzec do wysokiego biegu.I wtedy juz nie moca tego 115km silnika a korzystajac z jego charakterystyki i momentu ktory osiaga swoje maks juz przy 3300 obr wyprzedza sie pieknie nawet kogos z taka sama pojemnoscia.Zreszta 99 proc wyprzedzen dokonalem nim na piatce.Od 80kmh smialo mozna a jak sie ktos trafi miedzy 100-120-140kmh to juz jest moj bo w tej predkosci ten silnik czuje sie najlepiej ale na 5 biegu a nie na 4 z obrotami na czerwonym polu.Moc i moment z tym silnikiem czuc dopiero jak ma obciazenie wiec nie na 1 biegu a na 5.Do palenia gumy tez sie nie nadaje.Za ciezki ma przod.Nigdy tego nie robilem bo widzialem z jakim oporem mu to idzie-chetniej idzie do przodu.Ten silnik jest dobry na zime.Dobrze obciaza przod wiec rozpedza sie niemal jak latem.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-12-2011, 15:24   

159A6.046 największą moc generuje przy 5750obr i w zasadzie do tego momentu auto jeszcze sie zbiera, później przestaje. z tym wyprzedzaniem od 100km/h z piątego biegu niestety nie mogę się zgodzić .... pamiętajmy, że pomimo wyższych obrotów silnik ma lżej na niższym biegu .... od 130km/h i w górę to owszem piatka :)
w każdym razie ja 2.0 8v wspominam bardzo dobrze i z żadnymi stukającymi panewami go nie kojarzę
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-12-2011, 16:15   

shagger78 napisał/a:
Tez sie umiem madrzyc i czepiac ale tego nie robie,bo nie wypada poprostu...Poza tym wiem co z czym i jak sie kreci-jestem mechanikiem i nie tylko po szkole ale takze z zamilowania i zawodu.takze nie musisz mnie uczyc budowy silnikow.A o panewkach napisalem zargonem poprostu. 8)
Widzę że masz wybitne poczucie humoru :lalala: weselszy jest już tylko grabarz :D Mnie jak koledzy czasem poprawiają bo gdzieś się człowiek rypnie to nie biję piany z ust.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-12-2011, 16:18   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Widzę że masz wybitne poczucie humoru :lalala: weselszy jest już tylko grabarz :D

Nie mogłem przejść obojętnie obok tego cytatu haha
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2011, 23:26   

Leśniczy napisał/a:
159A6.046 największą moc generuje przy 5750obr i w zasadzie do tego momentu auto jeszcze sie zbiera, później przestaje. z tym wyprzedzaniem od 100km/h z piątego biegu niestety nie mogę się zgodzić .... pamiętajmy, że pomimo wyższych obrotów silnik ma lżej na niższym biegu .... od 130km/h i w górę to owszem piatka :)
w każdym razie ja 2.0 8v wspominam bardzo dobrze i z żadnymi stukającymi panewami go nie kojarzę

Może mam jakieś inne przełożenia skrzyni biegów czy inne koła bo ja mam na 14'. W każdym razie na piątym biegu 3000 obr. to jest równo 100 km/h - sprawdzone nawet z gps.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-12-2011, 11:32   

shagger78, też miałem na piątce przy 3000km 100km.
przy wyprzedzaniu na 4 do 130km/h i dopiero pięć :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2011, 16:22   

Leśniczy napisał/a:
przy 3000km 100km.

:roll:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-12-2011, 17:52   

:) ) przy 3000obr auto jedzie z prędkością 100km/h
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load