Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-04-2010, 22:54   Metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu

Witajcie. Pacjentem jest Brava 1.4 12V z '96 roku. Objaw jest taki, że coś brzęczy z okolic skrzyni, spodziewam się, że trudno wam będzie. Nie objawia się to niczym innym poza dziwnym metalicznym brzękiem. Dzieje się tak na luzie i podczas normalnej jazdy. Jak doda się gazu to brzęczenie się nasila. Trudno mi dokładnie określić ten dźwięk, ale to tak jakby w łożysku brakowało jednej kulki i podczas obrotu reszta by brzęczała. Spotkał się ktoś z takim czymś?
_________________
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2010, 23:05   

mrk69, tak i moja przyczyna to był pekniety docisk a moze tak byc ze sie odkecił
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2010, 07:11   

mrk69, a jeżeli leciutko naciśniesz pedał sprzęgła to zmienia się coś w dźwięku albo czy ustaje??
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-04-2010, 13:06   

miałem kiedyś podobne objawy, w rejonie 3000obr na każdym biegu pojawiało się takie dziwne metaliczne brzęczenie.
okazało się że osłona kata sie poluzowała i wpadała w drgania przy określonych obrotach.
może obejrzyj auto z kanału, ktoś niech daje lekko gazu a ty nasłuchuj, zapewne uda sie dokładnie ustalić źródło dźwięku
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 13:11   

ZielonyTBG, ten dźwięk idzie równo z obrotami. Jak wcisnę sprzęgło na luzie to nic się nie zmienia, ale gdy podczas jazdy wciskam sprzęgło i obroty na sekundę spadają to i ten dźwięk tak jakby "zwalnia" ;D
_________________
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2010, 13:42   

mrk69, to sprwdził bym wałek rozrzadu oraz panewki bo moze byc nagorsze :(
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 19:51   

Dobra, muszę się poprawić, przysłuchałem się. Jeżeli wcisnę sprzęgło to hałas ustaje. Na biegu i na luzie bez sprzęgła jest hałas.
_________________
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2010, 21:20   

Jak dla mnie to wstępnie wygląda to na łożysko wyciskowe sprzęgła.Wygląda na to że zaczyna się sypać.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-04-2010, 21:28   

Zużyte łożysko hałasuje po wciśnięciu pedału sprzęgła. Tak przynajmniej u mnie było, objawy podobne. Tylko mówię, wciskałem pedał i coś "mieliło". Do tego pedał wyraźnie wolniej wracał do normalnej pozycji.
     Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2010, 21:32   

łożysko oporowe da sie z tym jeździć ,mój ojciec tipkiem na takim łożysku zrobił jeszcze 40tys km!!Jak zrobi sie ciepełko to ucichnie!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 22:23   

kamilsitek1983 napisał/a:
Jak zrobi sie ciepełko to ucichnie!!!
a nie powinno się uciszyć gdy silnik już jest ciepły? Co ma temperatura powietrza do tego? Sprzęgło chodzi ok tzn. wraca na pozycję jak trzeba :)
ZielonyTBG, czyli prawdopodobnie bez demontażu skrzyni się nie obejdzie?
_________________
     Moneta
 
Cichy 



Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 29
Skąd: Cz-wa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-04-2010, 11:19   

powiem ci że łatwiej jest wyciągnąc silnik niż skrzynie wyciągać i oczywiście szybciej
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-04-2010, 13:52   

mrk69, na razie bym tego nie ruszał.Jak Jeździ to niech tak będzie póki co.
No i podobno skrzynie się wyciąga do sprzęgła a nie silnik.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-04-2010, 13:55   

ZielonyTBG, a tak naprawde nie trzeba wcale wyciagac tylko ja odsunac i tez sie zrobi duzo mnie roboty jest chyba ze jest latwo ja wyjac to mozna
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Cichy 



Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 29
Skąd: Cz-wa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-04-2010, 15:10   

to już jak kto woli bo mnie z mechanikiem łatwiej było odpiąć kilka kabli i odkręcić 1 łapę od silnika na 4 śruby, odkręcić skrzynię i podnośnikiem lub rugcugiem wyciągnąć silnik i można swobodnie i sprzęgło i docisk i koło zamachowe wymienić, nam cała operacja zajęła ok 2,5 do 3 godz
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-05-2010, 14:56   

Problem rozwiązałem. Na włączonym silniku pukałem delikatnie młotkiem w okolicach brzęku, ale nic nie słyszałem luźnego. Wyłączyłem auto i przypadkowo podczas grzebania pod maską zahaczyłem ręką w okolicach łapy silnika....po stronie pasażera (a rezonans niósł się aż koło skrzyni). Na poduszce była jakaś luźna blacha, która pod wpływem drgań samochodu stukała o łapę. Za klinowałem ten element i już cisza :) Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie :)
_________________
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load