Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rok temu zamarzała, teraz też :D
Autor Wiadomość
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2010, 20:10   Rok temu zamarzała, teraz też :D

Witam Panowie.
Znów (tak jak rok temu) zamarzło mi paliwo :/ Fura zapalała i po dodaniu gazu się dusiła.
Jako, że miałem blisko do biedronki i na orlen, to poszedłem do biedronki kupiłem 5 litrów wody, wodę wylałem i z butlą na orlen bo verve. Kupiłem 5 litrów Vervy i do tego dodatek do diesla o nazwie Skydd. Wymieszałem to z ON i wlałem do baku. Przez dwadzieścia minut kręciłem, odpalała i gasła w coraz dłuższych odstępach czasowych. Aż w końcu przestała gasnąć nawet gdy nie naciskałem gazu. Ruszyłem i wyjechałem poza miasto(po drodze raz zgasła) Podjechałem na cepeen wlałem jeszcze tego specyfiku (jak się okazało po przeczytaniu ulotki stanowczo za dużo ) i zatankowałem do pełna. Bez problemów wróciłem do domu.
Ten dodatek do paliwa chyba jednak trochę działa. Jutro kolejny test, bo samochód będzie stał 8 godzin na mrozie podczas, gdy ja będę w pracy. Dziś było u mnie -15. Zobaczymy jak będzie jutro. Tempra nie lubi mrozów, albo mnie :(
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2010, 20:49   

Ja u siebie w benzyniaku ;D Do połowy baku dolewam 200 ml denatu ;D Wtedy nie zamarza paliwko. Teraz tak nie zrobiłem i pewnie będę żałował :| Nie wiem czy denat można lać do ropniaków ale w benzyniakach daje rade ;)
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-12-2010, 23:31   

zawsze można zastosować STP http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2010, 06:55   

a może po prostu masz stary albo brudny już filtr paliwa i dlatego? spróbuj go wymienić bo zabawa ze środkami może okazać się kosztowniejsza a filtr kosztuje ok.20zł. ew spróbuj spuścić wodę z tego co masz.
     assistance   Moneta
 
Marian_Nol 


Wiek: 33
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 02-12-2010, 10:19   

woda sie musi gdzieś dostawać i zamarza albo znajdziesz gdzie albo zostaje ci las specyfik :)
  
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2010, 10:22   

Filtr wymieniany w styczniu tego roku, gdy samochód gasł w podobnych okolicznościach do tych które miały miejsce teraz. Okazało się, że po wymianie filtra też gasł. Kolega marchewa polecił mi sprawdzić smok, okazało się, że był to strzał w dziesiątkę, bo sitko było kompletnie zapchane. Wierzyć mi się nie chce, że znów się to sitko zapchało.

Miałem 5 litrów paliwa w zbiorniku i miało prawo przyłapać. Teraz zatankowałem pod korek, podobno w zimę paliwo nie zamarza jeśli nie ma dużo powietrza w zbiorniku. Poza tym wlałem tego Skydda pół butelki na zbiornik. Gdzie na ulotce napisali, że butelka wystarcza na 500 litrów ON.
Zobaczymy po pracy, czy zapali.
Marian_Nol napisał/a:
woda sie musi gdzieś dostawać i zamarza albo znajdziesz gdzie albo zostaje ci las specyfik :)

Woda za pewne dostaje się tym dziwnym urządzeniem, które umożliwia tankowanie samochodu na stacji.
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
  
     assistance
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2010, 13:13   

dolarinho, ja miałem podobnie, lecz u mnie w ogóle nie zapaliła. Rok temu jak jeszcze miałem temprę, też 1.9D. Pamiętam wtedy brałem go na hol i zapaliła po krótkim czasie, ale było czuć mocno rope.
     Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2010, 22:52   

no to najlepiej utrzymywać w baku więcej paliwa ;)
     assistance   Moneta
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2010, 21:38   

Nie wiem co jest z moją temprą. Gdy jeżdżę wszystko jest okey, jednak gdy zbliżam się do prędkości 80km/h to silnik po prostu dostaje odcięcia i słabnie mimo pedału w podłodze. Konsekwencją tego jest szarpanie i w konsekwencji gaśnięcie silnika gdy tylko wcisnę sprzęgło. Co ciekawe, po ponownym odpaleniu jest okey, aż do momentu gdy znów się zbliżę do 80km/h
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-12-2010, 22:16   

taki ukryty tempomat :P :D
     assistance   Moneta
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-12-2010, 10:46   

Nie jest to taki śmieszne, wyprzedzałem tira i nagle zabrakło mi mocy :( , chwilę potem sinik zgasł, więc wspomaganie kierownicy i układu hamulcowego przestało działać. :sciana:

Sprawdziłem smok wczoraj, sitko było czyste, dziś wymienię filtr paliwa.
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-12-2010, 23:23   

a może coś na pompie przestawione, coś może było niedawno robione?
     assistance   Moneta
 
Gość

Wysłany: 08-12-2010, 15:02   

dolarinho, benzyna zamarza przynajmniej poniżej 40stopni na minusie! Nie mieszkamy na Syberii. No chyba że tankujesz bardzo chrzczoną benzyne i to by tłumaczyło spadek mocy. Tankuj lepszą wachę i dodawaj denaturatu, jak ktoś pisął wyżej(mój ojciec tak robił w Żukach i Nysach, maluchu itp.). Wymiana filtru też nie jest głupia! Ps. w zeszłym roku były mrozy -25, -30 stopni i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem, a w zbiorniku mam od 1/4 do 1/2 baku paliwa(według wskaźnika). Jeżdżę na gazie więc paliwa używam tylko do odpalenia(tym bardziej jest podatna na temperatury). Ja bym stawiał zdecydowanie na filtr, albo na chrzczoną wachę :red_kartka:
  
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-12-2010, 15:46   

ale tu chodzi o ropę w której jak wiadomo przy niższych temp(niekoniecznie -40C) może wytrącić się woda. Jeśli chodzi o to gaśnięcie przy 80km/h to tutaj już chyba nie ma znaczenia raczej ropa tylko coś innego
     assistance   Moneta
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-12-2010, 20:45   

Temperatura jest wyższa, więc limiter prędkości też zniknął. Problem jednak tkwi gdzieś w układzie paliwowym.
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2010, 21:09   

Gramatyk napisał/a:
może wytrącić się woda
Wody? Jesteś pewien? Słyszałem o wytrącaniu się parafiny. Woda się nie może wytrącać, bo w oleju napędowym jej nie ma. Chyba, że dostająca się do baku w inny sposób, czyli skraplająca się na ściankach baku. Ale jak wytrąca się parafina, to faktycznie, może zapchać układ paliwowy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-12-2010, 21:24   

Jelcyn napisał/a:
Woda się nie może wytrącać, bo w oleju napędowym jej nie ma.

Zależy gdzie kupuje ten olej :badgrin:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-12-2010, 21:34   

Na stacji firmy przewozowej gdzie tankują swoje tiry.
Co do wytrącania się wody z ropy to przeprowadź sobie kolego eksperyment.
Do wody wlej olej roślinny i sprawdź czy się połączyły. Woda z ON nie może się wytrącić, bo nigdy się z nim nie połączy. :P
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2010, 21:52   

dolarinho napisał/a:
Woda z ON nie może się wytrącić, bo nigdy się z nim nie połączy.

Dokładnie o to chodzi.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-12-2010, 00:12   

ta tak miałem na myśli parafinę :) nie wiem czemu napisałem woda :D może za dużo % :P
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-12-2010, 20:11   

Keray69 napisał/a:
Ja u siebie w benzyniaku Do połowy baku dolewam 200 ml denatu

dobry pomysł jak dużo jeździsz........ po jakims czasie z denaturatu wyparuje alkochol i zostanie woda, czyli zamarznie znowu, ale jak sie dużo jeździ i częstotankuje to nie ma problemu z tym, słyszałem że niektórzy nafty dolewaja ale nie wiem czy to jest dobre
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Detectivus 


Wiek: 39
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa - Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2010, 08:40   

Mój dziś o 6tej rano (-17) odpalił ze strasznym rzężeniem i po dłuuugim kręceniu, choć świeczki grzałem tylko razik. Specyfików nie dolewam tylko na zimę wracam do porządnej ropy typu Shell VPower (drogie cholerstwo, ale skuteczne :D de facto wychodzi mi tyle co jakbym lał dodatki:)).

BTW objaw dławienia się i duszenia w okolicach 80km/h miałem w Cytrynie C15 też Diesel tylko 1.8 bez turbo i winne tego były filtry paliwa i powietrza - wymiana i gra gitara :D
_________________
Było:
Fiat 125p 2.0 Pb - wersja Milicyjna
Fiat Uno 1.1 Fire
Skoda Favorit 1.3
Ford Probe 2.2 GT Turbo
Citroen C15D 1.8
BMW 3 E30 1.6
Jest
Fiat Tipo 1.9 TD 1993 - NA SPRZEDAŻ
Citroen ZX 1.8 Avantage - moje kochane KOMBI
     assistance
 
 skype
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2010, 12:08   

Wymieniłem filtr paliwa i trzy dni przy mrozie -14 silnik wstaje od jednego strzała. Bez żadnej chwili wątpliwości :D

** Dodano: 22-02-2011, 19:20 **
Przestrzegam przed paliwem Verva ON 4,99 litr i dziś mi zamarzło...
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load