Fiat tipo 1,4 i dwa bądź cztery gażniki |
Autor |
Wiadomość |
mlodybe
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 46 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2010, 12:37 Fiat tipo 1,4 i dwa bądź cztery gażniki
|
|
|
jak w temaćie co o tym sądzicie
szukam osób chetnych do poruszenie tego tematu jak i osób znających sie na ustawianiu i zgrywaniu paru gażników
osoby sceptycznie nastawione do tematu niech sobie odpuszczą wypowiedzi bo to nie pierwszy mój taki projekt wcielony w życie:)
(łada samara 1.3s 9,7s 0-100km\h)
** Dodano: 13-10-2010, 22:10 **
troche prze analizowałem i doszedłem do wniosku że najlepszymi do tego gaźnikami to te z uno 1.0
LUDZIE NAPISZCIE COŚ |
_________________ WOLE PCHAĆ SWOJEGO FIAT
NIŻ JEŹDZIĆ VW
ŁADA SAMARA rakieta
DAIHATSU CHARADE 1,0 super pączek CC 900 nie miało szans:)
VW GOLF 1,6D gorszej padliny nie miałem
FORD MONDEO 1,8 fajny ale dużo palił
FIAT UNO 1,0 rudy go pożarł:(
FIAT TIPO 1,4 |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 13:27
|
|
|
Co chcesz zrobić dokładnie dać do fiata tipo 2 gaźniki jednocześnie w jaki sposób z jakim osprzętem , nie ma takiego kolektora ssącego ??
Według mnie przy tym samochodzie nie wykonalne ale nie wim |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 14:20
|
|
|
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 14:27
|
|
|
Myliłem sie ale jak to zmieścić pod macha ja bym się w takie coś nie bawił przy starym tipo
Mega kosztowne |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 14:55
|
|
|
Wszystko jest wykonalne, zależy tylko od kosztów i samozaparcia autora
Kajlon, kolektor mega |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 15:50
|
|
|
miszko, mówie od razu, że to nie mój wynalazek
Można też nieco krócej
ewentualnie...
a do zestawu 2szt
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 13:27
|
|
|
Przy innym wykonaniu kolektora można by wsadzić tam gaźnik z sportowego motocykla i będzie wtedy
Synchronizacja będzie prostsza |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 16:30
|
|
|
mlodybe, z 2l trowej starej sierry możesz popróbować całe auto kupisz za grosze. Tam z tego co pamietam jest podwójny weber który po drobnych modyfikacja może się nadać, albo jak byś dopadł Weber 2 x 40 DCOE z 84r choć mało możliwe
** Dodano: 19-10-2010, 17:40 **
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 17:01
|
|
|
JAM_BELFEGOR, 40 DCOE idzie dostać ale ceny zwalają z nóg |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 18:12
|
|
|
Kajlon napisał/a: | JAM_BELFEGOR, 40 DCOE idzie dostać ale ceny zwalają z nóg | no spokojnie można sobie na taką przyjemnośc przygotować około tysiaka a nawet więcej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 18:57
|
|
|
Do takich modyfikacji lepiej wybrać coś z japońskiej konstrukcji więcej części jest. Nie tylko gaźniki ale cały osprzęt!
Heh albo VW |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:52
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nówka http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=859
ze 2 miechy temu widziałem na alledrogo 2szt za 700 bodajże złociszy
klik |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 20:38
|
|
|
Kajlon, też je kiedyś widziałem kosztowały wtedy 8 stówek no i do tego trzeba było kupić jeszcze dolot i martwić się jak to upchać pod maską.
mlodybe, tak się spytam jaka masz koncepcje? co chcesz wycisnąć z tej pojemności nawet topiąc masę kasy w 2 gaźniki bo 4 nawet nie widzę nie wiele uzyskasz zalejesz ten biedny silnik masą paliwa. Ta pojemność i tak nie dużo przyjmie, wypluje połowę wydechem. Kosztem strasznego spalania dodasz sobie raptem parę niutków i koników co się bardzo nie przełoży na osiągi. Jeśli chcesz coś modzić i koniecznie chcesz iść w gaźnik to poszukał bym sobie jednostki montowanej w nielicznych egzemplarzach Tipo a mianowicie 1.6 na dwóch wałkach zasilany chyba gaźnikiem (pisze chyba bo nie znam dobrze tego motorka) i tam coś próbował lub poszukał jakieś 2 litrowej jednostki ze starszych fiatów np regaty, ritmo, cromy tam były gaźniki i tam taki ożenek z podwójnym gaźnikiem miałby sens, Ciekawy silnik to równierz z regaty 1.6 dohc 97KM i 105KM
mlodybe napisał/a: | troche prze analizowałem i doszedłem do wniosku że najlepszymi do tego gaźnikami to te z uno 1.0 | a jeszcze się odniosę do tego. To chyba nie ma sensu bo z tego co wiem to w unaczu jest jedno gardzielowy gaźnik o węższym przekroju niż obecny weber którego masz który zaznaczam jest gaźnikiem dwu gardzielowym o przekroju 32 i 34 wiec zamienił stryjek siekierkę na kijek (z dwu gardzielowego 32 i 34 na 2 x 28 chyba ) na pewno taki układ nie pomoże ci w napełnianiu komory spalania. Szukaj gaźników podwójnych o większym przekroju gardzieli niż fabryczny. A jeszcze jedno fabryczny możesz trochę podrasować tanim kosztem dając większe dysze paliwowe i skracając i jednocześnie zwiększając układ dolotowy = więcej paliwa i więcej powietrza czyli to do czego dążysz
P.S: tańszym zamiennikiem webera 40dcoe nie znaczy gorszym jest Dellorto 40 DHLA działa dokładnie tak samo no prawie przynajmniej efekt ten sam.
MAŁA UWAGA:
w/g. książki Des Hammill'a o gaźnikach dla pojemności 1.4 powinieneś zastosować gardziel dla jednego cylindra co najmniej 32mm oczywiście jak najkrótszy i najprostszy kanał dolotowy jaki uda się zbudować. Kanały dolotowe maja być jak najgładsze czyli bez żadnych karbów od spawania itp. a jednoczenie nie powinno się ich polerować bo na mrozie będziesz miał kłopot z odpaleniem (będzie się skraplała benzyna) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mlodybe
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 46 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-10-2010, 12:02
|
|
|
Kolego JAM_BELFEGOR mylisz sie w paru kwestiach amianowicie
-Spalenie nie bedzie dużo wieksze dokladnie to zwiekszy sie o jakieś od 0,1l do 0,5l nie wiecej
-gaźniki od uno by sie nadawały bo jak sam napisałeś silnik 1,4 potrzebuje gaźnika minimum 32 ale na cztery garnki a nie na dwa ale faktycznie osiagi poprawily by sie o około 5-7% dlatego zostane przy gaźnikach od tipo (pytanie do forowiczów czy ma ktoś na zbyciu gaźnik)
-Osiągi wzrosną dyrastycznie jak wszystko sie dobrze poskłada. Moc do około 15% ale moment nawet od 30-40% (może nawet wiecej) co powinno dać przyspieszenie w granicy 9-10sek (są to tylko dane przybliżone określone na podstawie doświadczeń). ogólny wzrost efektywności silnika bedzie widoczny gołym okiem
Co do kosztów
- kolektor zrobie sam (nie mam z tym problemów) kwestja jest tylko z kąd wziąść wzór (odrys) mocowania gaźnika i części kolektóra który łaczy sie z głowicą
- gaźnik to najdroższy element całej układanki jak ma ktośna zbyciu i podaruje go do przojektu bede hepi
- regeneracja gaźników
Koszty od 200 do 400 zlotych |
_________________ WOLE PCHAĆ SWOJEGO FIAT
NIŻ JEŹDZIĆ VW
ŁADA SAMARA rakieta
DAIHATSU CHARADE 1,0 super pączek CC 900 nie miało szans:)
VW GOLF 1,6D gorszej padliny nie miałem
FORD MONDEO 1,8 fajny ale dużo palił
FIAT UNO 1,0 rudy go pożarł:(
FIAT TIPO 1,4 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 14:19
|
|
|
musiałbyś odrysować np. z oryginalnego kolektora ssącego flansze od strony głowicy i gaźnika:) bo nie wiem czy idzie to na necie znaleźć Ewentualnie jak masz znajomych szpeców od spawania aluminium to z kolektora wytniesz flansze i niech spawają |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 16:01
|
|
|
heh + do tego paliwo lotnicze i się leci .... Albo lepiej prosto do komory silnika zamocować wtryski nitro zamiast gaźnika |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 16:31
|
|
|
jacplac2 napisał/a: | heh + do tego paliwo lotnicze i się leci .... Albo lepiej prosto do komory silnika zamocować wtryski nitro zamiast gaźnika |
a może gaźnik nadciśnieniowy
i turbina? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-10-2010, 17:18
|
|
|
albo kompresor |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 17:28
|
|
|
mlodybe napisał/a: | -Spalenie nie bedzie dużo wieksze dokladnie to zwiekszy sie o jakieś od 0,1l do 0,5l nie wiecej | chciałbym to zobaczyć od razu z tymi drastycznie wzrastającymi osiągami mlodybe napisał/a: | -gaźniki od uno by się nadawały bo jak sam napisałeś silnik 1,4 potrzebuje gaźnika minimum 32 ale na cztery garnki a nie na dwa ale faktycznie osiągi poprawiły by się o około 5-7% dlatego zostanie przy gaźnikach od tipo (pytanie do forowiczów czy ma ktoś na zbyciu gaźnik) | nie czytasz uważnie przelot gardzieli mam mieć średnice 32mm ale tylko dla jednego cylindra. To co ci podałem tyczy się dla dwóch podwójnych gaźników czyli razem 4 gardziele po 32mm. wiec jak to się ma do gaźników z uno które mają tylko jedna gardziel i to węższą. Reasumując jak się ma 4x 32mm do 2x 28 ??? prosta matematyka mlodybe napisał/a: | Osiągi wzrosną dyrastycznie jak wszystko sie dobrze poskłada. | Nie neguje że dobrze dobrane gaźniki z dobrze wykonanym kolektorem dolotowym może dość mocno poprawić osiągi ale nie rób już z tego rakiety. to tylko 1.4 z jednym wałkiem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-10-2010, 17:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | :doubt: to tylko 1.4 z jednym wałkiem. |
z jakąś dmuchawką i workiem pieniędzy by cos mozna wycudowac z tego w kazdym badz razie pomysl nei glupi, kwestia doboru gaźnikow i dobrze zrobionego dolotu.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 17:37
|
|
|
Stivi, to poszukał bym sobie 1.3 lub 1.4 turbo z unacza poza tym mlodybe, chce to zarobić za 200-400zł |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 17:43
|
|
|
Kajlon, ten z filmiku to diesel?
dźwięk jest taki do bani? terkocze. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 18:07
|
|
|
P.S Ma dla ciebie propozycje : a może by tak 4 gaźniki z cienkiego 900tki - weber 32 ICEV co ty na to? Części do cieniaka są bajecznie tanie kilka wizyt na szrotach i masz 4 gaźniki
lub weber 32 TLF to z nowszej wersji
** Dodano: 20-10-2010, 19:16 **
tu masz webera z T/T http://allegro.pl/gaznik-...1252823147.html jak widać cena kusząca |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 18:53
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Za tyle można kupić cały silnik z osprzętem
A dlaczego nie wstawić gaźnika ze ścigacza z dużą pojemnością Jak wykonanie kolektora dla mlodybe, to żaden problem to w czym problem heh cos nie wyszlo |
|
|
|
|
|