Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat tipo 1,4 i dwa bądź cztery gażniki
Autor Wiadomość
mlodybe 


Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 46
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2010, 12:37   Fiat tipo 1,4 i dwa bądź cztery gażniki

jak w temaćie co o tym sądzicie

szukam osób chetnych do poruszenie tego tematu jak i osób znających sie na ustawianiu i zgrywaniu paru gażników

osoby sceptycznie nastawione do tematu niech sobie odpuszczą wypowiedzi bo to nie pierwszy mój taki projekt wcielony w życie:)

(łada samara 1.3s 9,7s 0-100km\h)

** Dodano: 13-10-2010, 22:10 **
troche prze analizowałem i doszedłem do wniosku że najlepszymi do tego gaźnikami to te z uno 1.0


LUDZIE NAPISZCIE COŚ
_________________
WOLE PCHAĆ SWOJEGO FIAT
NIŻ JEŹDZIĆ VW :)
ŁADA SAMARA rakieta
DAIHATSU CHARADE 1,0 super pączek CC 900 nie miało szans:)
VW GOLF 1,6D gorszej padliny nie miałem
FORD MONDEO 1,8 fajny ale dużo palił
FIAT UNO 1,0 rudy go pożarł:(
FIAT TIPO 1,4
  
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-10-2010, 13:27   

Co chcesz zrobić dokładnie dać do fiata tipo 2 gaźniki jednocześnie w jaki sposób z jakim osprzętem , nie ma takiego kolektora ssącego ??

Według mnie przy tym samochodzie nie wykonalne ale nie wim :D
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-10-2010, 14:20   

_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-10-2010, 14:27   

Myliłem sie ale jak to zmieścić pod macha ja bym się w takie coś nie bawił przy starym tipo :roll:
Mega kosztowne ;D
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-10-2010, 14:55   

Wszystko jest wykonalne, zależy tylko od kosztów i samozaparcia autora ;)
Kajlon, kolektor mega ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-10-2010, 15:50   

miszko, mówie od razu, że to nie mój wynalazek 8)

Można też nieco krócej :)


ewentualnie...


a do zestawu 2szt ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-10-2010, 13:27   

Przy innym wykonaniu kolektora można by wsadzić tam gaźnik z sportowego motocykla i będzie wtedy :evil:
Synchronizacja będzie prostsza
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-10-2010, 14:11   

Problem nie jest wsadzeniu tego pod maskę, ale wałek jest problemem. Musi mieć inne czasy i wzniosy żeby zrobić moc, a seryjny tego nie pchnie..

Punto na wtrysku miało ostrzejszy wałek niż t/t, a najlepiej custom z tuningowej firmy.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2010, 16:30   

mlodybe, z 2l trowej starej sierry możesz popróbować całe auto kupisz za grosze. Tam z tego co pamietam jest podwójny weber który po drobnych modyfikacja może się nadać, albo jak byś dopadł Weber 2 x 40 DCOE z 84r choć mało możliwe

** Dodano: 19-10-2010, 17:40 **
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2010, 17:01   

JAM_BELFEGOR, 40 DCOE idzie dostać ale ceny zwalają z nóg :?
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2010, 18:12   

Kajlon napisał/a:
JAM_BELFEGOR, 40 DCOE idzie dostać ale ceny zwalają z nóg :?
no spokojnie można sobie na taką przyjemnośc przygotować około tysiaka a nawet więcej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-10-2010, 18:57   

Do takich modyfikacji lepiej wybrać coś z japońskiej konstrukcji więcej części jest. Nie tylko gaźniki ale cały osprzęt!
Heh albo VW :lalala:
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2010, 19:52   

JAM_BELFEGOR, nówka :wrednyusmiech: http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=859
ze 2 miechy temu widziałem na alledrogo 2szt za 700 bodajże złociszy 8)


klik
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2010, 20:38   

Kajlon, też je kiedyś widziałem kosztowały wtedy 8 stówek no i do tego trzeba było kupić jeszcze dolot i martwić się jak to upchać pod maską.

mlodybe, tak się spytam jaka masz koncepcje? co chcesz wycisnąć z tej pojemności nawet topiąc masę kasy w 2 gaźniki bo 4 nawet nie widzę nie wiele uzyskasz zalejesz ten biedny silnik masą paliwa. Ta pojemność i tak nie dużo przyjmie, wypluje połowę wydechem. Kosztem strasznego spalania dodasz sobie raptem parę niutków i koników co się bardzo nie przełoży na osiągi. Jeśli chcesz coś modzić i koniecznie chcesz iść w gaźnik to poszukał bym sobie jednostki montowanej w nielicznych egzemplarzach Tipo a mianowicie 1.6 na dwóch wałkach zasilany chyba gaźnikiem (pisze chyba bo nie znam dobrze tego motorka) i tam coś próbował lub poszukał jakieś 2 litrowej jednostki ze starszych fiatów np regaty, ritmo, cromy tam były gaźniki i tam taki ożenek z podwójnym gaźnikiem miałby sens, Ciekawy silnik to równierz z regaty 1.6 dohc 97KM i 105KM

mlodybe napisał/a:
troche prze analizowałem i doszedłem do wniosku że najlepszymi do tego gaźnikami to te z uno 1.0
a jeszcze się odniosę do tego. To chyba nie ma sensu bo z tego co wiem to w unaczu jest jedno gardzielowy gaźnik o węższym przekroju niż obecny weber którego masz który zaznaczam jest gaźnikiem dwu gardzielowym o przekroju 32 i 34 wiec zamienił stryjek siekierkę na kijek (z dwu gardzielowego 32 i 34 na 2 x 28 chyba :lalala: ) na pewno taki układ nie pomoże ci w napełnianiu komory spalania. Szukaj gaźników podwójnych o większym przekroju gardzieli niż fabryczny. A jeszcze jedno fabryczny możesz trochę podrasować tanim kosztem dając większe dysze paliwowe i skracając i jednocześnie zwiększając układ dolotowy = więcej paliwa i więcej powietrza :D czyli to do czego dążysz

P.S: tańszym zamiennikiem webera 40dcoe nie znaczy gorszym jest Dellorto 40 DHLA działa dokładnie tak samo no prawie :D przynajmniej efekt ten sam.

MAŁA UWAGA:
w/g. książki Des Hammill'a o gaźnikach dla pojemności 1.4 powinieneś zastosować gardziel dla jednego cylindra co najmniej 32mm oczywiście jak najkrótszy i najprostszy kanał dolotowy jaki uda się zbudować. Kanały dolotowe maja być jak najgładsze czyli bez żadnych karbów od spawania itp. a jednoczenie nie powinno się ich polerować bo na mrozie będziesz miał kłopot z odpaleniem (będzie się skraplała benzyna)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mlodybe 


Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 46
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-10-2010, 12:02   

Kolego JAM_BELFEGOR mylisz sie w paru kwestiach amianowicie

-Spalenie nie bedzie dużo wieksze dokladnie to zwiekszy sie o jakieś od 0,1l do 0,5l nie wiecej
-gaźniki od uno by sie nadawały bo jak sam napisałeś silnik 1,4 potrzebuje gaźnika minimum 32 ale na cztery garnki a nie na dwa ale faktycznie osiagi poprawily by sie o około 5-7% dlatego zostane przy gaźnikach od tipo (pytanie do forowiczów czy ma ktoś na zbyciu gaźnik)
-Osiągi wzrosną dyrastycznie jak wszystko sie dobrze poskłada. Moc do około 15% ale moment nawet od 30-40% (może nawet wiecej) co powinno dać przyspieszenie w granicy 9-10sek (są to tylko dane przybliżone określone na podstawie doświadczeń). ogólny wzrost efektywności silnika bedzie widoczny gołym okiem


Co do kosztów

- kolektor zrobie sam (nie mam z tym problemów) kwestja jest tylko z kąd wziąść wzór (odrys) mocowania gaźnika i części kolektóra który łaczy sie z głowicą
- gaźnik to najdroższy element całej układanki jak ma ktośna zbyciu i podaruje go do przojektu bede hepi
- regeneracja gaźników

Koszty od 200 do 400 zlotych
_________________
WOLE PCHAĆ SWOJEGO FIAT
NIŻ JEŹDZIĆ VW :)
ŁADA SAMARA rakieta
DAIHATSU CHARADE 1,0 super pączek CC 900 nie miało szans:)
VW GOLF 1,6D gorszej padliny nie miałem
FORD MONDEO 1,8 fajny ale dużo palił
FIAT UNO 1,0 rudy go pożarł:(
FIAT TIPO 1,4
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2010, 14:19   

musiałbyś odrysować np. z oryginalnego kolektora ssącego flansze od strony głowicy i gaźnika:) bo nie wiem czy idzie to na necie znaleźć :? Ewentualnie jak masz znajomych szpeców od spawania aluminium to z kolektora wytniesz flansze i niech spawają 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-10-2010, 16:01   

heh + do tego paliwo lotnicze i się leci .... Albo lepiej prosto do komory silnika zamocować wtryski nitro zamiast gaźnika :lol: :lol: :lol: :badgrin:
  
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-10-2010, 16:31   

jacplac2 napisał/a:
heh + do tego paliwo lotnicze i się leci .... Albo lepiej prosto do komory silnika zamocować wtryski nitro zamiast gaźnika :lol: :lol: :lol: :badgrin:



a może gaźnik nadciśnieniowy

i turbina?
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-10-2010, 17:18   

albo kompresor :D
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2010, 17:28   

mlodybe napisał/a:
-Spalenie nie bedzie dużo wieksze dokladnie to zwiekszy sie o jakieś od 0,1l do 0,5l nie wiecej
chciałbym to zobaczyć :lalala: od razu z tymi drastycznie wzrastającymi osiągami ;D
mlodybe napisał/a:
-gaźniki od uno by się nadawały bo jak sam napisałeś silnik 1,4 potrzebuje gaźnika minimum 32 ale na cztery garnki a nie na dwa ale faktycznie osiągi poprawiły by się o około 5-7% dlatego zostanie przy gaźnikach od tipo (pytanie do forowiczów czy ma ktoś na zbyciu gaźnik)
nie czytasz uważnie przelot gardzieli mam mieć średnice 32mm ale tylko dla jednego cylindra. To co ci podałem tyczy się dla dwóch podwójnych gaźników czyli razem 4 gardziele po 32mm. wiec jak to się ma do gaźników z uno które mają tylko jedna gardziel i to węższą. Reasumując jak się ma 4x 32mm do 2x 28 ??? prosta matematyka
mlodybe napisał/a:
Osiągi wzrosną dyrastycznie jak wszystko sie dobrze poskłada.
Nie neguje że dobrze dobrane gaźniki z dobrze wykonanym kolektorem dolotowym może dość mocno poprawić osiągi ale nie rób już z tego rakiety. :doubt: to tylko 1.4 z jednym wałkiem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-10-2010, 17:33   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
:doubt: to tylko 1.4 z jednym wałkiem.


z jakąś dmuchawką i workiem pieniędzy by cos mozna wycudowac z tego ;) w kazdym badz razie pomysl nei glupi, kwestia doboru gaźnikow i dobrze zrobionego dolotu..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2010, 17:37   

Stivi, to poszukał bym sobie 1.3 lub 1.4 turbo z unacza :D poza tym mlodybe, chce to zarobić za 200-400zł
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2010, 17:43   

Kajlon, ten z filmiku to diesel? :lol:

dźwięk jest taki do bani? terkocze.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2010, 18:07   

P.S Ma dla ciebie propozycje : a może by tak 4 gaźniki z cienkiego 900tki - weber 32 ICEV co ty na to? Części do cieniaka są bajecznie tanie kilka wizyt na szrotach i masz 4 gaźniki :lalala:


lub weber 32 TLF to z nowszej wersji

** Dodano: 20-10-2010, 19:16 **
tu masz webera z T/T http://allegro.pl/gaznik-...1252823147.html jak widać cena kusząca :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-10-2010, 18:53   

JAM_BELFEGOR, Za tyle można kupić cały silnik z osprzętem 8)
A dlaczego nie wstawić gaźnika ze ścigacza z dużą pojemnością :?: Jak wykonanie kolektora dla mlodybe, to żaden problem to w czym problem :doubt: heh cos nie wyszlo ;D
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load