Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Tempra] Odwrotne podłączenie klem akumulatora
Autor Wiadomość
wania 
witamy nowego


Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: Hawłowice
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-11-2013, 16:46   [Tempra] Odwrotne podłączenie klem akumulatora

Witam. Stało się to co w temacie, nie wiem dlaczego to zrobiłem no ale stało się. Mam tempre 1.6 w gazie(LOVATO jakieś tam) i mechanik powiedział mi że muszę wymienić sobie alternator bo poszły diody. Czy coś jeszcze mogło się spalić? Zakurzyło się tak jakby również z regulatora napięcia. Po podłączeniu aku świeci się lampka ładowania, bez kluczyków w stacyjce... Powiedzcie mi proszę czy jeśli wymienię alternator to po próbie odpalenia auta nie wydupcy mnie w powietrze? Boję się aut z gazem :x
  
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2013, 20:41   

Po co chcesz wymieniac? Zregeneruj ten co masz jesli to tylko diody i regulator, a nie zwarcie gdzies na zwoju. Nigdy nie wiadomo jaka kupisz uzywke... Koszt niewiele wiekszy, ale pewnosc zostaje. I nic Ci nie wybuchnie ;D
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2013, 21:40   

coś padło dokumentnie jeśli świeci Ci się kontrolka bez kluczyka , pytanie? czy po podłączeniu +/- a -/+ załączyłeś stacyjkę ? jeśli tak to pewnie moduł wtrysku powie pa pa z instalką gazu (o ile masz 1 generację to się nie martw} ale jeśli 2 moduł gazu też pa pa

** Dodano: 19-11-2013, 21:41 **
odepnij alternator i załącz stacyjkę zobacz co się dzieje
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wania 
witamy nowego


Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: Hawłowice
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-11-2013, 05:13   

No podłączyłem aku odwrotnie, gadam z moją kochaną babcią z 5,6 sekund, patrze dymi z okolic alternatora, szybko odłączam, babce karze uciekać, sam chowam się do stodoły, myślę aha już po fiacie, nie ma po co żyć... ale wracam i niucham gdzie śmierdzi, podłączam po chwili normalnie aku i dalej dymi z alternatora, odłączam czekam chwile i dalej podłączam i juz nie dymi tylko świeci ta kontrolka. Dodam, że przy tej całej operacji kluczyk tylko był w stacyjce i nie przekręcałem go nawet.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2013, 06:07   

Odlacz akumulator i gruby czerwony kabel odkrec od alternatora,zaizoluj go by nie dotknal metalowych czesci silnika i sprobuj go odpalic.Altek i tak do wymiany na 100 proc.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2013, 12:11   

shagger78 napisał/a:
Odlacz akumulator i gruby czerwony kabel odkrec od alternatora,zaizoluj go by nie dotknal metalowych czesci silnika i sprobuj go odpalic.Altek i tak do wymiany na 100 proc.


O ile dobrze kojarze gruby plus trzeba skrecic z cienkim inaczej autko nie odpali.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2013, 14:43   

vego21, akurat nie trzeba skrecac kabli.W grubym jest,,+"bezposrednio z akumulatora.Cienki to przewod wzbudzenia ladowania-idzie wprost do kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-11-2013, 20:21   Re: [Tempra] Odwrotne podłączenie klem akumulatora

wania napisał/a:
Witam. Stało się to co w temacie, nie wiem dlaczego to zrobiłem no ale stało się. Mam tempre 1.6 w gazie(LOVATO jakieś tam) i mechanik powiedział mi że muszę wymienić sobie alternator bo poszły diody. Czy coś jeszcze mogło się spalić? Zakurzyło się tak jakby również z regulatora napięcia. Po podłączeniu aku świeci się lampka ładowania, bez kluczyków w stacyjce... Powiedzcie mi proszę czy jeśli wymienię alternator to po próbie odpalenia auta nie wydupcy mnie w powietrze? Boję się aut z gazem :x
Na 98% poszedł moduł wtrysku na pinie 4 jest podłączony na stałe zasilenie pamięci :-(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wania 
witamy nowego


Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: Hawłowice
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-11-2013, 06:46   

Gaźnik mam xd

** Dodano: 26-11-2013, 16:56 **
Hehe tylko alternator poszedł się je*ać.. te całe diody co są w nim. Przy okazji łożyska były już w ostatnim stadium swego życia więc wujek je również wymienił. Teraz ładowanie jest przepiękne i już światła nie przygasają na wolnych obrotach, także jeśli zdarzy wam się coś podobnego to już wiecie co trzeba będzie naprawiać.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load