|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Tempra] Odwrotne podłączenie klem akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
wania
witamy nowego
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: Hawłowice
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-11-2013, 16:46 [Tempra] Odwrotne podłączenie klem akumulatora
|
|
|
Witam. Stało się to co w temacie, nie wiem dlaczego to zrobiłem no ale stało się. Mam tempre 1.6 w gazie(LOVATO jakieś tam) i mechanik powiedział mi że muszę wymienić sobie alternator bo poszły diody. Czy coś jeszcze mogło się spalić? Zakurzyło się tak jakby również z regulatora napięcia. Po podłączeniu aku świeci się lampka ładowania, bez kluczyków w stacyjce... Powiedzcie mi proszę czy jeśli wymienię alternator to po próbie odpalenia auta nie wydupcy mnie w powietrze? Boję się aut z gazem |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-11-2013, 20:41
|
|
|
Po co chcesz wymieniac? Zregeneruj ten co masz jesli to tylko diody i regulator, a nie zwarcie gdzies na zwoju. Nigdy nie wiadomo jaka kupisz uzywke... Koszt niewiele wiekszy, ale pewnosc zostaje. I nic Ci nie wybuchnie |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-11-2013, 21:40
|
|
|
coś padło dokumentnie jeśli świeci Ci się kontrolka bez kluczyka , pytanie? czy po podłączeniu +/- a -/+ załączyłeś stacyjkę ? jeśli tak to pewnie moduł wtrysku powie pa pa z instalką gazu (o ile masz 1 generację to się nie martw} ale jeśli 2 moduł gazu też pa pa
** Dodano: 19-11-2013, 21:41 **
odepnij alternator i załącz stacyjkę zobacz co się dzieje |
|
|
|
|
wania
witamy nowego
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: Hawłowice
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-11-2013, 05:13
|
|
|
No podłączyłem aku odwrotnie, gadam z moją kochaną babcią z 5,6 sekund, patrze dymi z okolic alternatora, szybko odłączam, babce karze uciekać, sam chowam się do stodoły, myślę aha już po fiacie, nie ma po co żyć... ale wracam i niucham gdzie śmierdzi, podłączam po chwili normalnie aku i dalej dymi z alternatora, odłączam czekam chwile i dalej podłączam i juz nie dymi tylko świeci ta kontrolka. Dodam, że przy tej całej operacji kluczyk tylko był w stacyjce i nie przekręcałem go nawet. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2013, 06:07
|
|
|
Odlacz akumulator i gruby czerwony kabel odkrec od alternatora,zaizoluj go by nie dotknal metalowych czesci silnika i sprobuj go odpalic.Altek i tak do wymiany na 100 proc. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2013, 12:11
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Odlacz akumulator i gruby czerwony kabel odkrec od alternatora,zaizoluj go by nie dotknal metalowych czesci silnika i sprobuj go odpalic.Altek i tak do wymiany na 100 proc. |
O ile dobrze kojarze gruby plus trzeba skrecic z cienkim inaczej autko nie odpali. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2013, 14:43
|
|
|
vego21, akurat nie trzeba skrecac kabli.W grubym jest,,+"bezposrednio z akumulatora.Cienki to przewod wzbudzenia ladowania-idzie wprost do kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-11-2013, 20:21 Re: [Tempra] Odwrotne podłączenie klem akumulatora
|
|
|
wania napisał/a: | Witam. Stało się to co w temacie, nie wiem dlaczego to zrobiłem no ale stało się. Mam tempre 1.6 w gazie(LOVATO jakieś tam) i mechanik powiedział mi że muszę wymienić sobie alternator bo poszły diody. Czy coś jeszcze mogło się spalić? Zakurzyło się tak jakby również z regulatora napięcia. Po podłączeniu aku świeci się lampka ładowania, bez kluczyków w stacyjce... Powiedzcie mi proszę czy jeśli wymienię alternator to po próbie odpalenia auta nie wydupcy mnie w powietrze? Boję się aut z gazem | Na 98% poszedł moduł wtrysku na pinie 4 jest podłączony na stałe zasilenie pamięci :-( |
|
|
|
|
wania
witamy nowego
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: Hawłowice
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2013, 06:46
|
|
|
Gaźnik mam xd
** Dodano: 26-11-2013, 16:56 **
Hehe tylko alternator poszedł się je*ać.. te całe diody co są w nim. Przy okazji łożyska były już w ostatnim stadium swego życia więc wujek je również wymienił. Teraz ładowanie jest przepiękne i już światła nie przygasają na wolnych obrotach, także jeśli zdarzy wam się coś podobnego to już wiecie co trzeba będzie naprawiać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|