ZAWORY |
Autor |
Wiadomość |
7650
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 52 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-03-2006, 07:36 ZAWORY
|
|
|
Mam tipo 1,4 na gaźniku 93 zawory są na płytkach i podobno się same regulują tak mówią mechanicy . Ale ostatnio się wybrałem do gościa który tylko zajmuje się tipo/tempra i on powiedział mi że te zawory trzeba ustawiać .Jak to jest ??? kto ma racje ??? Proszę o odpowiedz bo nie wiem co mam zrobić coś mi klekocze jak jest zimny i ustaje jak ciepły silnik pewnie zawory ??? Kto ma racje ???? Dziękuje za odpowiedz |
_________________ TIPO 1,4 B/G |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2006, 08:18 Re: ZAWORY
|
|
|
7650 napisał/a: | Mam tipo 1,4 na gaźniku 93 zawory są na płytkach i podobno się same regulują tak mówią mechanicy . |
Jak są na płytkach, to jak się mają same regulować? Regulacja polega na wymianie płytek na te o odpowiednio dobranej grubości. Producent zaleca sprawdzenie luzu co 30 tys. km. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-03-2006, 08:54
|
|
|
U mnie rano jak odpale to tez troszke poterkocze i za 5 sekundek juz tego nie ma. Ale sadze ze po przebiegu 250 tysiecy (1.4 gaźnik) to juz są paneweczki. Na poczatku tez przyczepilem sie do zaworkow. |
_________________
|
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2006, 09:33 Re: ZAWORY
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | 7650 napisał/a: | Mam tipo 1,4 na gaźniku 93 zawory są na płytkach i podobno się same regulują tak mówią mechanicy . |
Jak są na płytkach, to jak się mają same regulować? Regulacja polega na wymianie płytek na te o odpowiednio dobranej grubości. Producent zaleca sprawdzenie luzu co 30 tys. km. |
Dokładnie jest tak jak napisał Marcin ja za regulacje zaworów zapłaciłem 60 zł. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
7650
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 52 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-03-2006, 10:04
|
|
|
a mi powiedział 50 zł , ale silnik ma być totalnie zimny |
_________________ TIPO 1,4 B/G |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2006, 10:14
|
|
|
7650 napisał/a: | a mi powiedział 50 zł , ale silnik ma być totalnie zimny |
I dobrze powiedział, ze silnik ma być zimny.
Po to sie reguluje na zimnym silniku, aby na gorącym luz ten się zmniejszył. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-03-2006, 13:55
|
|
|
7650 napisał/a: | a mi powiedział 50 zł , ale silnik ma być totalnie zimny |
A u mnie od 100 w gore |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-03-2006, 00:13
|
|
|
mucha to sa zawory!Zanim ziny silnik(rano dostanie plej na zawory)>>>>chodza na sucho!!!!!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2006, 19:03
|
|
|
A czasami ktoś niezna konkretnego szpeca w Krakowie od zaworów płytkowych.
Bo niechciałbym aby jakiś garażowy kowal, luz na zaworach kasował dorabianymi podkładkami.
Ciekawe ile w ASO biorą. |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-03-2006, 19:32
|
|
|
a jak taką regulację się robi?Może dałoby radę samemu zrobić?Nie wystarczy samych płytek wymienić? |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2006, 19:38
|
|
|
Sprawdzasz szczelinomierzem luz potem wyjmujesz starą płytkę i wkładasz nową której grubość =luz+grubość starej plytki. O czywście w praktyce zawsze musi zostać niewielki luz ale ja nieznam tej granicy tolerancji. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2006, 20:26
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | A czasami ktoś niezna konkretnego szpeca w Krakowie od zaworów płytkowych.
|
Ja swego czasu robiłem w Carmanie. O ile pamiętam 50 zł to kosztowało, płytki nawet mieli... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-03-2006, 20:51
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Sprawdzasz szczelinomierzem luz potem wyjmujesz starą płytkę i wkładasz nową której grubość =luz+grubość starej plytki. O czywście w praktyce zawsze musi zostać niewielki luz ale ja nieznam tej granicy tolerancji. |
0.4mm i 0.5mm (dolotowy i wylotowy)
Który jest który i którego dotyczy 0.4mm a którego 0.5mm sprawdź w ksiażce.
Lepiej ustawić większy luz niż mniejszy. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-03-2006, 22:23 Re: ZAWORY
|
|
|
7650 napisał/a: | Mam tipo 1,4 na gaźniku 93 zawory są na płytkach i podobno się same regulują tak mówią mechanicy . Ale ostatnio się wybrałem do gościa który tylko zajmuje się tipo/tempra i on powiedział mi że te zawory trzeba ustawiać .Jak to jest ??? kto ma racje ??? Proszę o odpowiedz bo nie wiem co mam zrobić coś mi klekocze jak jest zimny i ustaje jak ciepły silnik pewnie zawory ??? Kto ma racje ???? Dziękuje za odpowiedz |
Jezeli masz zawory na płytkach to na 100% musisz je regulować, bo płytka to płytka i ulega ona zużyciu. >TUTAJ< masz opis jak ustawić zawory na płytkach na przykładzie Sieny i wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-07-2006, 17:15
|
|
|
Moze ja sie podlacze. U mnie tez slychac zawory(mam nadzieje ze to zawory). Mam 1,6ie. Tam sie same reguluja czy trzeba do mechaniora jechac? Gdzie ewentualnie mozna to zrobic na terenie Warszawy i okolic? |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-07-2006, 17:22
|
|
|
w 1.6 tez sie reguluje, za pomoca plytek. Juz to pare lat temu robilem i musze powiedziec ze jest to bardzo upierdliwe. Od razu trzeba kupic dwie uszczeli. |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-07-2006, 17:24
|
|
|
Uszczelki to swoja droga musze zmienic bo przepuszczaja.... Wiec za jednym zamachem chce wyregulowac zawory i moze do tego zaplon dojdzie..... Chce miec cacy |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 20-07-2006, 18:47
|
|
|
Witam.
A czy kupowane nowe plytki sa takiej samej srednicy do wszystkich aut tylko róznia sie gruboscia czy do kazdego modelu auta i silnika sa inne? |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
|