Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ZAWORY
Autor Wiadomość
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2006, 07:36   ZAWORY

Mam tipo 1,4 na gaźniku 93 zawory są na płytkach i podobno się same regulują tak mówią mechanicy . Ale ostatnio się wybrałem do gościa który tylko zajmuje się tipo/tempra i on powiedział mi że te zawory trzeba ustawiać .Jak to jest ??? kto ma racje ??? Proszę o odpowiedz bo nie wiem co mam zrobić coś mi klekocze jak jest zimny i ustaje jak ciepły silnik pewnie zawory ??? Kto ma racje ???? Dziękuje za odpowiedz
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2006, 08:18   Re: ZAWORY

7650 napisał/a:
Mam tipo 1,4 na gaźniku 93 zawory są na płytkach i podobno się same regulują tak mówią mechanicy .


Jak są na płytkach, to jak się mają same regulować? :D Regulacja polega na wymianie płytek na te o odpowiednio dobranej grubości. Producent zaleca sprawdzenie luzu co 30 tys. km.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2006, 08:54   

U mnie rano jak odpale to tez troszke poterkocze i za 5 sekundek juz tego nie ma. Ale sadze ze po przebiegu 250 tysiecy (1.4 gaźnik) to juz są paneweczki. Na poczatku tez przyczepilem sie do zaworkow.
_________________
     assistance
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-03-2006, 09:33   Re: ZAWORY

Marcin - fiattipo.pl napisał/a:
7650 napisał/a:
Mam tipo 1,4 na gaźniku 93 zawory są na płytkach i podobno się same regulują tak mówią mechanicy .


Jak są na płytkach, to jak się mają same regulować? :D Regulacja polega na wymianie płytek na te o odpowiednio dobranej grubości. Producent zaleca sprawdzenie luzu co 30 tys. km.


Dokładnie jest tak jak napisał Marcin :) ja za regulacje zaworów zapłaciłem 60 zł. :D
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2006, 10:04   

a mi powiedział 50 zł , ale silnik ma być totalnie zimny
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-03-2006, 10:14   

7650 napisał/a:
a mi powiedział 50 zł , ale silnik ma być totalnie zimny

I dobrze powiedział, ze silnik ma być zimny.
Po to sie reguluje na zimnym silniku, aby na gorącym luz ten się zmniejszył.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-03-2006, 13:55   

7650 napisał/a:
a mi powiedział 50 zł , ale silnik ma być totalnie zimny

A u mnie od 100 w gore :sciana:
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-03-2006, 00:13   

mucha to sa zawory!Zanim ziny silnik(rano dostanie plej na zawory)>>>>chodza na sucho!!!!!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2006, 19:03   

A czasami ktoś niezna konkretnego szpeca w Krakowie od zaworów płytkowych.

Bo niechciałbym aby jakiś garażowy kowal, luz na zaworach kasował dorabianymi podkładkami.

Ciekawe ile w ASO biorą.
     assistance   Moneta
 
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-03-2006, 19:32   

a jak taką regulację się robi?Może dałoby radę samemu zrobić?Nie wystarczy samych płytek wymienić?
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2006, 19:38   

Sprawdzasz szczelinomierzem luz potem wyjmujesz starą płytkę i wkładasz nową której grubość =luz+grubość starej plytki. O czywście w praktyce zawsze musi zostać niewielki luz ale ja nieznam tej granicy tolerancji.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2006, 20:26   

dziura.arek napisał/a:
A czasami ktoś niezna konkretnego szpeca w Krakowie od zaworów płytkowych.


Ja swego czasu robiłem w Carmanie. O ile pamiętam 50 zł to kosztowało, płytki nawet mieli...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-03-2006, 20:51   

dziura.arek napisał/a:
Sprawdzasz szczelinomierzem luz potem wyjmujesz starą płytkę i wkładasz nową której grubość =luz+grubość starej plytki. O czywście w praktyce zawsze musi zostać niewielki luz ale ja nieznam tej granicy tolerancji.


0.4mm i 0.5mm (dolotowy i wylotowy)
Który jest który i którego dotyczy 0.4mm a którego 0.5mm sprawdź w ksiażce.

Lepiej ustawić większy luz niż mniejszy.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-03-2006, 22:23   Re: ZAWORY

7650 napisał/a:
Mam tipo 1,4 na gaźniku 93 zawory są na płytkach i podobno się same regulują tak mówią mechanicy . Ale ostatnio się wybrałem do gościa który tylko zajmuje się tipo/tempra i on powiedział mi że te zawory trzeba ustawiać .Jak to jest ??? kto ma racje ??? Proszę o odpowiedz bo nie wiem co mam zrobić coś mi klekocze jak jest zimny i ustaje jak ciepły silnik pewnie zawory ??? Kto ma racje ???? Dziękuje za odpowiedz


Jezeli masz zawory na płytkach to na 100% musisz je regulować, bo płytka to płytka i ulega ona zużyciu. >TUTAJ< masz opis jak ustawić zawory na płytkach na przykładzie Sieny i wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-07-2006, 17:15   

Moze ja sie podlacze. U mnie tez slychac zawory(mam nadzieje ze to zawory). Mam 1,6ie. Tam sie same reguluja czy trzeba do mechaniora jechac? Gdzie ewentualnie mozna to zrobic na terenie Warszawy i okolic?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
cornelito 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-07-2006, 17:22   

w 1.6 tez sie reguluje, za pomoca plytek. Juz to pare lat temu robilem i musze powiedziec ze jest to bardzo upierdliwe. Od razu trzeba kupic dwie uszczeli.
     assistance
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-07-2006, 17:24   

Uszczelki to swoja droga musze zmienic bo przepuszczaja.... Wiec za jednym zamachem chce wyregulowac zawory i moze do tego zaplon dojdzie..... Chce miec cacy :D
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 20-07-2006, 18:47   

Witam.
A czy kupowane nowe plytki sa takiej samej srednicy do wszystkich aut tylko róznia sie gruboscia czy do kazdego modelu auta i silnika sa inne?
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load