Brak chlodzenia silnika |
Autor |
Wiadomość |
CZARNY
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-03-2009, 21:31 Brak chlodzenia silnika
|
|
|
witam wszystkich.mam taki problem moj tipus strasznie sie grzeje przyokazji gasnie mi pulpit myslalem ze to wina wentylatora i kupilem termowlacznik nic to nie pomoglo wiec pomyslalem ze to termostat,wymienilem i to tez nie pomoglo....wogole rora co idzie od termostatu jest goraca a ta na dole co idzie do bloku jest zimna i o co tu chodzi.....POMOCY |
|
|
|
|
rav_18
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 62 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2009, 21:52
|
|
|
CZARNY, rura na dole niemoze być całkiem zimna,możliwe ze chłodnica jast gdzieś przytkana lub zakamieniona |
_________________ Tempra 1.6 ie.cat |
|
|
|
|
CZARNY
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-03-2009, 22:44 Brak chlodzenia silnika
|
|
|
lodowata nie jest ale chlodna a ta na gorze strasznie goraca
** Dodano: 08-03-2009, 22:47 **
da rady ja przepchac podcisnieniem wody czy trzeba urzyc jakis detergentow? |
|
|
|
|
rav_18
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 62 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2009, 23:24
|
|
|
Pod ciśnieniem raczej nie, do tego służą specjalne preparaty dostępne na stacjach benzynowych lub w sklepie motoryzacyjnym.
A chłodnica jest cała gorąca??
temat o odkamienianiu http://forum.tempra.org/t...nie-vt11214.htm |
_________________ Tempra 1.6 ie.cat |
|
|
|
|
|
CZARNY
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-03-2009, 23:26 Brak chlodzenia silnika
|
|
|
nie stety nie jest zimna gorna czesc wydaje sie byc lekko cieplawa a tak to zimna
** Dodano: 08-03-2009, 23:29 **
wiesz myslalem o tej chlodnicy bo jak spuszczalem z nie plyn to zauwarzylem male drobinki cos jakby brokat
** Dodano: 08-03-2009, 23:33 **
narazie dzieki kolego rutro ci powiem co i jak a teraz lece do pracy....serwus i dzieki za pomoc |
|
|
|
|
rav_18
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 62 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2009, 23:36
|
|
|
Po nagrzaniu auta do ok 90 stopni, cała powierzchnia chłodnicy powinna być gorąca,
dolnym wężem powinien wracać schłodzony płyn więc wąż powinien być ciepły.
Na 99% masz przytkaną chłodnice |
_________________ Tempra 1.6 ie.cat |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-03-2009, 09:02
|
|
|
A może poprostu masz zapowietrzoną chłodnice? jak stoisz przodem do auta to w lewym rogu na górze masz taką plastikową srubeczke do odpowietrzania chłodnicy, dodatkowo sprawdź również poziom płynu chłodniczego. Jesli to nie pomoże to spuść płyn z układu. zalej go najlepiej gorącą wodą, dodaj preparat do czyszczenia układu, odpal auto i daj mu pochodzic ok 10-15 minut. Nastepnie spusc wode i ponownie zalej układ płynem chłodniczy. Koszty zabiegu niewielkie a może pomóc.
W pracy do czyszczenia chłodnic używamy preparatu firmy WURTH i jest on bardzo skuteczny. Jesli go nie znajdziesz u siebie w sklepach to kup cokolwiek co służy do czyszczenia układów. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
CZARNY
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 19:41 Brak chlodzenia silnika
|
|
|
juz spuszczalem plyn i zauwazylem male drobinki cos podobnego do brokatu....mozliwe ze jest gdzies dziura i probowano ja zatkac? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 23:29
|
|
|
możliwe, ale przyjrzyj się bliżej tym drobinkom. możliwe również, że jest to kamień który powstał w wyniku wlewania do chłodnicy wody albo byle jakiego płynu-> rada, odkamienić albo wymienić chłodnicę.
jeśli ten brokat to są opiłki metalu, to najprawdopodomniej masz uszkodzoną pompę-> rada, wymienić/naprawić pompę. czyszczenie chłodnicy i zbiornika też by się przydało. |
|
|
|
|
CZARNY
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2009, 22:54 Brak chlodzenia silnika
|
|
|
sprawdzilem jeszcze raz to jest sam brokat(dopytywalem sie u mechanikow i powiedzieli mi ze najbardziej prawdopodobne jest ze chlodnica jest nie szczelna ktos probowal zalatac dziurke wlasnie tym brokatem tz:proszkiem do uszczelniania)zdecydowalem sie ze bedzie lepiej wymienic chlodnice i bedzie OK....tak mysle |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2009, 20:16 Re: Brak chlodzenia silnika
|
|
|
CZARNY napisał/a: | sprawdzilem jeszcze raz to jest sam brokat(dopytywalem sie u mechanikow i powiedzieli mi ze najbardziej prawdopodobne jest ze chlodnica jest nie szczelna ktos probowal zalatac dziurke wlasnie tym brokatem tz:proszkiem do uszczelniania)zdecydowalem sie ze bedzie lepiej wymienic chlodnice i bedzie OK....tak mysle | .....i zdecydowałeś się ją wymienić? Jeśli tak, to jaki jest efekt Twoich zabiegów. Czy we własnym zakresie da się wymienić chłodnicę? Jeśli tak, to naświetl krótko jak się do tego zabrać, bo mam zamiar wymienić ją na nową, ponieważ mam podobne problemy do Twoich...Pozdrawiam |
_________________ tp |
|
|
|
|
CZARNY
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 20:40 Brak chlodzenia silnika
|
|
|
witam wszystkich chcialem poimformowac iz problemem byla POMPA i PRZECIEKAJACY ZAWOR NAGRZEWNICY...sprawdzalem wszystko pokolei chlodnica byla cala nie przeciekala i nie byla zasniedziala z wiezchu jak ja czyscilem troche brudu wylazlo co do drobinek ciezko powiedziec do magnesu sie nie kleilo takze nie wiem czy to od pompy lub srodka zapobiegajacego przeciekowi.....termostat i czujnik wentylatora sa cale...jak kolega napisal ma ten sam problem(tad 42)wiec naswietlam sprawdz dobrze chlodnice czy na niej nie ma zasniedzen jak na klemach aku a jezeli sa to znak ze chlodnica szczelona rowniez sprawdz termostat i wlacznik co do zaworu nagrzewnicy sprawdz za radiem czy niemasz mokrego dywanika lub bialych plam.....mysle ze to samo jest u ciebie i ze cos pomoglem czekam na odpowiedz....pozdro |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 22:12
|
|
|
Dzieki za odpowiedz, wlasnie dzis wymienilem chlodnice na nowa. Calosc z robocizna i plynem kosztowala mnie 300 zl. Zobaczymy czy wydatek byl zasadny po zrobieniu kilometrow....pozdrawiam |
_________________ tp |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-07-2009, 13:49
|
|
|
a u mnie jest problem taki ze po kilku minutach zamiast temp. ok 90 stopni to mam ok 120 jeszcze troche i na czerwone pole wjedzie.
jakies pomysly ? |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-07-2009, 16:43
|
|
|
Pierwsze co mi się nasuwa, to zacięty termostat. Teraz jest ciepło, więc spróbuj wyjąć wkład termostatu, załóż samą obudowę i jak będzie dobrze, to wymienisz tylko sam termostat. Od tego bym zaczął, bo nie poniesiesz kosztów wymiany części. Tylko nie zapomnij założyć nowej uszczelki pod obudowę termostatu, albo zastosuj silikon wysokotemperaturowy. Napisz, czy coś to dało. Powodzenia... |
_________________ tp |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|