Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak chlodzenia silnika
Autor Wiadomość
CZARNY 


Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-03-2009, 21:31   Brak chlodzenia silnika

witam wszystkich.mam taki problem moj tipus strasznie sie grzeje przyokazji gasnie mi pulpit myslalem ze to wina wentylatora i kupilem termowlacznik nic to nie pomoglo wiec pomyslalem ze to termostat,wymienilem i to tez nie pomoglo....wogole rora co idzie od termostatu jest goraca a ta na dole co idzie do bloku jest zimna i o co tu chodzi.....POMOCY
  
 
rav_18 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 62
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2009, 21:52   

CZARNY, rura na dole niemoze być całkiem zimna,możliwe ze chłodnica jast gdzieś przytkana lub zakamieniona
_________________
Tempra 1.6 ie.cat
     assistance
 
 
CZARNY 


Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-03-2009, 22:44   Brak chlodzenia silnika

lodowata nie jest ale chlodna a ta na gorze strasznie goraca

** Dodano: 08-03-2009, 22:47 **
da rady ja przepchac podcisnieniem wody czy trzeba urzyc jakis detergentow?
  
 
rav_18 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 62
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2009, 23:24   

Pod ciśnieniem raczej nie, do tego służą specjalne preparaty dostępne na stacjach benzynowych lub w sklepie motoryzacyjnym.

A chłodnica jest cała gorąca??

temat o odkamienianiu http://forum.tempra.org/t...nie-vt11214.htm
_________________
Tempra 1.6 ie.cat
  
     assistance
 
 
CZARNY 


Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-03-2009, 23:26   Brak chlodzenia silnika

nie stety nie jest zimna gorna czesc wydaje sie byc lekko cieplawa a tak to zimna

** Dodano: 08-03-2009, 23:29 **
wiesz myslalem o tej chlodnicy bo jak spuszczalem z nie plyn to zauwarzylem male drobinki cos jakby brokat

** Dodano: 08-03-2009, 23:33 **
narazie dzieki kolego rutro ci powiem co i jak a teraz lece do pracy....serwus i dzieki za pomoc
  
 
rav_18 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 62
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2009, 23:36   

Po nagrzaniu auta do ok 90 stopni, cała powierzchnia chłodnicy powinna być gorąca,
dolnym wężem powinien wracać schłodzony płyn więc wąż powinien być ciepły.

Na 99% masz przytkaną chłodnice
_________________
Tempra 1.6 ie.cat
     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-03-2009, 09:02   

A może poprostu masz zapowietrzoną chłodnice? jak stoisz przodem do auta to w lewym rogu na górze masz taką plastikową srubeczke do odpowietrzania chłodnicy, dodatkowo sprawdź również poziom płynu chłodniczego. Jesli to nie pomoże to spuść płyn z układu. zalej go najlepiej gorącą wodą, dodaj preparat do czyszczenia układu, odpal auto i daj mu pochodzic ok 10-15 minut. Nastepnie spusc wode i ponownie zalej układ płynem chłodniczy. Koszty zabiegu niewielkie a może pomóc.

W pracy do czyszczenia chłodnic używamy preparatu firmy WURTH i jest on bardzo skuteczny. Jesli go nie znajdziesz u siebie w sklepach to kup cokolwiek co służy do czyszczenia układów.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
CZARNY 


Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-03-2009, 19:41   Brak chlodzenia silnika

juz spuszczalem plyn i zauwazylem male drobinki cos podobnego do brokatu....mozliwe ze jest gdzies dziura i probowano ja zatkac?
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-03-2009, 23:29   

możliwe, ale przyjrzyj się bliżej tym drobinkom. możliwe również, że jest to kamień który powstał w wyniku wlewania do chłodnicy wody albo byle jakiego płynu-> rada, odkamienić albo wymienić chłodnicę.
jeśli ten brokat to są opiłki metalu, to najprawdopodomniej masz uszkodzoną pompę-> rada, wymienić/naprawić pompę. czyszczenie chłodnicy i zbiornika też by się przydało.
     assistance   Moneta
 
CZARNY 


Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2009, 22:54   Brak chlodzenia silnika

sprawdzilem jeszcze raz to jest sam brokat(dopytywalem sie u mechanikow i powiedzieli mi ze najbardziej prawdopodobne jest ze chlodnica jest nie szczelna ktos probowal zalatac dziurke wlasnie tym brokatem tz:proszkiem do uszczelniania)zdecydowalem sie ze bedzie lepiej wymienic chlodnice i bedzie OK....tak mysle
  
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2009, 20:16   Re: Brak chlodzenia silnika

CZARNY napisał/a:
sprawdzilem jeszcze raz to jest sam brokat(dopytywalem sie u mechanikow i powiedzieli mi ze najbardziej prawdopodobne jest ze chlodnica jest nie szczelna ktos probowal zalatac dziurke wlasnie tym brokatem tz:proszkiem do uszczelniania)zdecydowalem sie ze bedzie lepiej wymienic chlodnice i bedzie OK....tak mysle
.....i zdecydowałeś się ją wymienić? Jeśli tak, to jaki jest efekt Twoich zabiegów. Czy we własnym zakresie da się wymienić chłodnicę? Jeśli tak, to naświetl krótko jak się do tego zabrać, bo mam zamiar wymienić ją na nową, ponieważ mam podobne problemy do Twoich...Pozdrawiam
_________________
tp
  
 
 
CZARNY 


Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-05-2009, 20:40   Brak chlodzenia silnika

witam wszystkich chcialem poimformowac iz problemem byla POMPA i PRZECIEKAJACY ZAWOR NAGRZEWNICY...sprawdzalem wszystko pokolei chlodnica byla cala nie przeciekala i nie byla zasniedziala z wiezchu jak ja czyscilem troche brudu wylazlo co do drobinek ciezko powiedziec do magnesu sie nie kleilo takze nie wiem czy to od pompy lub srodka zapobiegajacego przeciekowi.....termostat i czujnik wentylatora sa cale...jak kolega napisal ma ten sam problem(tad 42)wiec naswietlam sprawdz dobrze chlodnice czy na niej nie ma zasniedzen jak na klemach aku a jezeli sa to znak ze chlodnica szczelona rowniez sprawdz termostat i wlacznik co do zaworu nagrzewnicy sprawdz za radiem czy niemasz mokrego dywanika lub bialych plam.....mysle ze to samo jest u ciebie i ze cos pomoglem czekam na odpowiedz....pozdro
  
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-05-2009, 22:12   

Dzieki za odpowiedz, wlasnie dzis wymienilem chlodnice na nowa. Calosc z robocizna i plynem kosztowala mnie 300 zl. Zobaczymy czy wydatek byl zasadny po zrobieniu kilometrow....pozdrawiam
_________________
tp
  
 
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-07-2009, 13:49   

a u mnie jest problem taki ze po kilku minutach zamiast temp. ok 90 stopni to mam ok 120 jeszcze troche i na czerwone pole wjedzie.
jakies pomysly ?
     Moneta
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-07-2009, 16:43   

Pierwsze co mi się nasuwa, to zacięty termostat. Teraz jest ciepło, więc spróbuj wyjąć wkład termostatu, załóż samą obudowę i jak będzie dobrze, to wymienisz tylko sam termostat. Od tego bym zaczął, bo nie poniesiesz kosztów wymiany części. Tylko nie zapomnij założyć nowej uszczelki pod obudowę termostatu, albo zastosuj silikon wysokotemperaturowy. Napisz, czy coś to dało. Powodzenia...
_________________
tp
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load